Podłączenie gniazd samochodowych.rar

gniazdo przyczepy 13-to stykowe

Okablowanie elektryczne przyczep samochodowych w Polsce Standaryzacja dotycząca instalacji o napięciu 12V W Europie istnieje kilka standardów wyposażania haka holowniczego w gniazdo przyczepy. Najpowszechniej występuje 7 stykowe złącze przyczepy typu „12N”. Złącze to umożliwia „przedłużenie” jedynie podstawowego tylnego oświetlenia samochodu (poza światłem cofania). Jest to więc złącze gwarantujące absolutnie niezbędne zewnętrzne oświetlenie przyczepy. Ponieważ na pewnym etapie wzrosły potrzeby co do ilości kontaktów, dla bardziej „wymagających” przyczep przyjęto trzy rozwiązania, z których każde spełnia zadanie uzyskania w sumie co najmniej 13 kontaktów: Po pierwsze skonstruowano złącze uzupełniające, różniące się od tego pierwszego w sposób uniemożliwiający pomyłkę przy włączeniu, ale jednocześnie różniące się na tyle nieznacznie, aby umożliwić dotychczasowym wykonawcom osprzętu, produkcję gniazd i wtyków na bazie części złącza podstawowego. Chcąc więc wyprowadzić na zewnątrz pojazdu wszystkie przydatne dla przyczepy sygnały, można istniejące złącze „12N” uzupełnić o drugie złącze „12S”. Po drugie gniazdo 7 stykowego „12N” rozbudowano o kolejne 6 dodatkowych styków, tworząc standard „12C” w kilku różnych wersjach. Po trzecie wreszcie, co jest niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem, które upowszechnia się w całej Europie, a ostatnio także w Polsce, przyjęto nowe złącze „13-stykowe DIN”, objęte międzynarodową normą ISO 11446. Większość z występujących w Europie złącz pokazano na rysunku. W Polsce są producenci wszelkiego rodzaju osprzętu, jak gniazda, wtyczki i adaptery umożliwiające współpracę pojazdów i przyczep wyposażonych w złącza wykonane według różnych norm.

  • Podłączenie gniazd samochodowych.rar
    • Podłączenie gniazd samochodowych.gif


Pobierz plik - link do postu
  Szukaj w 5mln produktów