Praca_Z__WINOLS_mini_pdf_1_.pdf

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

Chciałbym coś spróbować sam , mam winolsa demo z netu i jakieś wsady . Interesuje się tym bo 4 lata temu jak kupiłem bmw to od razu wsadziłem chipa , kosztowało mnie to dwa tysiące , później zakupiłem drugą taką samą i chciałem zgrać te softy i je porównać co gdzie zostało zmienione i ewentualnie drugą zrobić podobnie hobbystycznie żadna komercja.Mam jakieś pliki z netu ale zanim coś zacznę modzić sam chcę pogłębić wiedzę bo metoda prób i błędów może być kosztowna


Praca Z W INOLS.
Można pobrać darmowe oprogramowanie w wersji DEMO z EVC na
http://www.xmarks.com/site/www.evc.de/en/download/down_winols.asp
Nie zapomnij pobrać instrukcji z tej samej strony.
Informacje i przykłady w materiale przygotowane na podstawie VAG PD 1.9 TDI.
Na pierwszym ekranie Winols wygląda tak.

Kliknij na projekt, aby rozwinąć menu.
Na pierwszym ekranie Winols wygląda tak.

Kliknij New - otworzy się nowe okno. Kliknij przycisk OK, aby utworzyć nowy projekt.

W nowym oknie musisz wybrać format w jakim będzie projekt. Należy wybrać format, który
odpowiada Twojemu plikowi. Jeśli masz jeden plik, prawdopodobnie chcesz, pierwszy
(binarne)
Jeżeli wsad występuje w dwóch plikach klikasz druga mozliwość (Dwa pliki binarne np. HiLow.
Kolejny ekran będzie standardowym ekranem okna otwarcia dowolnego pliku na komputerze.
Eksploruj swój komputer w celu zlokalizowania pliku i kliknij OK.
Jeżeli będą 2 pliki program poprosi o otwarcie po kolei najpierw pierwszy potem drugi i OK

Następny nowy ekran z prośbą o podanie szczegółów dotyczących pliku.

Sprawdź, czy określiła ECU producenta. E.g Bosch, a także budowę ECU, jeśli to możliwe.
Winols powinien wprowadzid dane automatycznie na podstawie rozpoznanego pliku.
Kliknij przycisk " OK " .
Po kilku sekundach nazwa pliku pojawi się w oknie po lewej stronie. W idoczne bedzie
" heksddump " , " Moje mapy " i " mapy potencjalne " Jeśli klikniesz na potencjalne mapy,
automatycznie rozwinie się lista potencjalnych map. Rzeczywisty hexdump pojawi się w
dużym oknie po prawej stronie.
Każda z automatycznie odkrytych mapy będzie oznaczona konturem z nazwą i dwa numery.
Np.. 8 x 10.
Nie będzie podświetlona na żółto, jak na tym zdjęciu.

W tym miejscu warto sprawdzić konfigurację W inols.
Winols powinien automatycznie ustawić kilka parametrów dla Ciebie zgodnie z otwartym
plikiem.
Jeśli importowany plik jest 16 bitowy, przycisk 16 bit będzie podświetlony na pasku narzędzi.
Jeśli otwarty został plik w kodzie szesnastkowym (FFFF, 1C2A itp.) podświetlony będzie FF.
Jeśli wolisz liczyć w systemie dziesiętnym, kliknij przycisk 255, aby go podświetlić, a
otrzymasz hexdump jak ten pokazano powyżej.
Sprawdź format, czy hexdump został zmontowany cały (HILO lub LOHI) Można to zobaczyć
na przycisku poniżej zielonego przycisku " P " . Poniższy przykład pokazuje LOHI.

Nie zapomnij tych szczegółów 16 bit i 255..... można popełnid błędy jeżeli nie zwrócisz na to uwagi!
Teraz można kliknąć na dowolną auto odnalezioną potencjalną mapę w oknie z lewej strony.
Otworzy się mapa w formacie 3D . To będzie w nowym wyskakującym oknie. Na zdjęciu
poniżej okno 3D zostało rozciągnięte w celu wypełnienia całego ekranu.

Na dole obrazu można zobaczyć: Tekst, 2D i 3D
Jeśli klikniesz przycisk Tekst, obraz zmieni się na tekst, jak pokazano poniżej

Jeżeli klikniesz 2D obraz zmieni sia na taki jak poniżej.

Poczatkującym uzytkownikom łatwiej jest zidentyfikować mapy 3D i lepiej trzymać się widoku
3D, dopóki nie nauczymy się rozpoznawać kilka map.
Po zamknięciu mapy ( znak x w prawym górnym narożniku mapy ) pojawi się pytanie, czy
chcesz dodać mapę, w " Twoje mapy " . jeżeli chcesz zachować tę mapę, nazwij ją i kliknij
przycisk Tak.
Aby nazwę mapy. Kliknij dwukrotnie na mapę, aby otworzyć " Właściwości " w wyskakującym
okienku. Pojawi się okno o nazwie " Name " .
Prawdopodobnie ma nazwę jak Bosch 16 bit. 8 x 10. Zmień tę na nazwę, na taką która
najbardziej Ci odpowiada.

Reszta właściwości map zależy od tego jak dobry jesteś w odczytywaniu mapy .Pokazana na
zdjęciu powyżej jest Mass air flow ( przepływomierz ). Często nazywany map EGR.
Jeśli znasz wykresy 2D, mapy 3D mogą być nieco mylące.
Winols nie podkreśla osi X i Y w hexdump. Podkreśla liczby osi.
Może to być mylące, ponieważ mapy 3D zawsze będą zawierać numery osi podkreślone, ale
X i liczby osi Y może zabraknąć.
Kiedy to nastąpi, winols używa 1, 2, 3, 4 itd. na osi X i Y.
Nawet jeśli osi X i Y są prawidłowo ponumerowane, jest to prawdopodobne, ale nie ma sensu
kiedy pierwszy raz je zobaczyć na nich polegać.
Przy odrobinie szczęścia, W inols automatycznie wpisze numery na osi.
Te powinno być pięć cyfr. Np.. 12345.
Stanowi to nowy problem.
12345 może być 1,2345 rpm dla prędkości silnika.
12345 może być 12,345% dla cyklu pracy.
12345 może być 12,345 gramów na skok do masy powietrza.
12345 może być 12,345 gramów na skok na wtrysk ilości paliwa.
12345 może być 12,345 stopni obrotu wału korbowego dla trwania wtrysku paliwa lub
wyprzedzenia wtrysku.
Jeśli mapa jest dobrze znana, można ją rozpoznać i być w stanie określić , co na osiach
powinno być.
Na przykład
Mapa EGR będzie.
Osi X: Ilość wtrysku w miligramach na skok.
Osi Y: Prędkość obrotowa silnika w RPM
Osi: Mass Air Flow w miligramach na skok.
Na pierwszym planie na zdjęciu powyżej widać " właściwości mapy " W oknie jest tytuł osi Z jak
również inne szczegóły osi.
Widać, że zostały wprowadzone
Opis: Jednostki ilości wtryskiwanego: mg / skok

Źródła danych, adres początkowy, wartości, format liczb, itd. bajt podpisu są zazwyczaj
wprowadzane automatycznie przez W inols.
W tym miejscu dane wprowadzone automatycznie mogą cię zmylić - patrz dalej
W tym momencie mg / skok wartości na osi Z są nadal opierają się na pięciu cyfrach takich
jak; 10000,11000 itp.
Mg / skok na skali powinno odczytywać się w ,,setkach" więc 9000 na osi Z jest w
rzeczywistości 900 mg / skok. NIE 9000.
Nie martwimy się tym faktem, rozwiązanie na obrazku poniżej, więc czyta 8000, 9000, 10000
itd.
Aby rozwiązać ten problem. Przejdź do " Factor " pole, które pokazuje 1,00000 i zmień wartość
na 0,1. To zmieni wartości, 8000, 9000, 10000 w 800, 900, 1000 itd.
Nie dotykaj " offset " pole. Trzeba będzie je zmienić, dla niektórych wartości, ale nie dla
tych.
Teraz możesz przejść do " Właściwości " i podać dane do właściwości Mapy, oś Z i jej nazwę.
Upewnij się, że pole wartości jest takie samo jak główne ustawienie paska narzędzi .. " 16 bit
LOHI " w tym przykładzie
Sprawdź w polu Format numeracji czy jest taki sam jak główne ustawienie paska narzędzi.
" Dziesiętnie (baza 10 system) " w tym przykładzie
Następnie wypełnić należy oś X - szczegóły osi jak poniżej.
Znowu nie przejmujemy się wielkością wartości, aby zmienić czynnikiem mg / skok. Powinno
być 3, 4, 5, 6 itd. nie 300, 400, 500. Tak jak poprzednio zmieniamy factor ale tym razem na
0,01.

Szczegóły osi Y jak poniżej. (Factor może pozostać jako 1.0)

Jeśli mapa wygląda dokładnie tak, jak można się spodziewać pod względem kształtu, etykiet
osi, skali osi następuje zakończenie mapy. Kliknij przycisk OK.
Czasem po kliknięciu OK w mapie- staje się kompletny bałagan. Nie panikuj. oznacza to,
coś jest nie tak w jednej lub więcej właściwości.
Wystarczy otworzyć okienko właściwości i wyszukiwania błąd.

Znajdowanie map W WINOLS ręcznie.
Każdy, kto korzysta Winols powie, żeby nie opierać się na automatycznym
wyszukiwaniu map. Nigdy nie zrozumiecie do końca Winols i map gdy będziecie
polegać na automatycznym wyszukiwaniu.
Winols nie może zidentyfikować wszystkich map automatycznie. Często odnajduje oczywiście
prawidłowo mapy, ale niektóre bezużyteczne i takie, które nie są mapami w ogóle.
Z tego powodu jest to dobry pomysł, aby uczyć się ich szukać samemu ręcznie.
Otwórz W inols jak zwykle i otwórz projekt.
Zmiana widoku hexdump do 2D.
Użyj strzałek, aby przewinąć pliku 2D.
Szukasz potencjalnej mapy jak ta podświetlona na żółto poniżej.
Normalnie nie będzie podświetlenia w kolorze żółtym .... życie nie jest takie proste.

Najlepiej rozpoznać chyba po początku i po końcu mapy. Występują tam długie linie na obu
końcach. Za pomocą klawiatury przewiń mapę strzałka prawo lub lewo , Można użyć samego
kółka myszki... przytrzymaj klawisz CTRL i wciśnij lewy lub prawy klawisz kierunku Zobaczysz
że siatka mapy się przesuwa Możesz również zwiększać powiększenie - rozciągnięcie mapy
w ( w celu zauważenia więcej szczegółów dokonuje się to przy pomocy przycisku CTRL +
kółko myszki.
Mapa ułożona jest na siatce. Siatkę tak należy ułożyć aby linie pionowe mapy ułożyły się na
liniach siatki.
Celem działania jest zdobycie pionowej linii w jednej linii z każdego punktu śladu, tak jak na
zdjęciu powyżej.
Aby operować siatką :
Naciśnij przycisk " w " , aby przenieść linie siatki bliżej siebie (zagęścić) . Naciśnij przycisk " m " ,
aby przenieść linie siatki dalej od siebie ( rozciagnać ).
podczas używania " w " lub " m " . pamiętaj, aby przemieścić tak siatkę aby oryginale pionowe
linie znajdowały się w tym samym miejscu.
W końcu odnajdziesz takie dopasowanie, w którym każdy punkt ułożony zostanie na liniach
siatki i zostanie dopasowane do niego.
Co próbujesz zrobić, to stworzyć określoną liczbę kolumn. Na zdjęciu powyżej można
zobaczyć 16 kolumn.
(Ignoruj dwie jasnożółte kolumny po lewej stronie).
Użyj myszy na lewej stronie początek mapy i przeciągnij do prawego końca boku
mapy ( zaznacz ).
Mapa zostanie wybrana jako szare i białe paski.
Teraz przełącz się do widoku tekstu.
Jeśli wszystko pasuje doskonale będzie wyglądać na zdjęciu poniżej. Zamiast być żółty,
podświetlony bit będzie SZARY.

Teraz idź na górę do paska zadań i wybierz polecenie Okno & gt; Podgląd (Window & gt; Preview),
lub użyj klawisza P. Otworzy się nowe okno pokazujące wybraną mapę.
Jeśli nic się nie dzieje, wybór nie jest dobry lub program W inols jest zajęty.
Możesz zostawić w oknie podglądu otwarte cały czas, jeśli chcesz. Lub zamknij go, a gdy
chcesz oglądać wywołaj ponownie.
Jeśli podgląd, wygląda jak mapa, kliknij w dowolnym miejscu na wybranym obszarze.
Naciśnij przycisk " k " na klawiaturze i to zmieni wygląd okna Winols. i zostanie automatycznie
zapisany w " Moje mapy " w lewym oknie. ( instrukcja EN podaje tutaj klawisz X - może w innej
wersji programu )
Mapa pojawi się w nowym oknie w formie tekstu ze zwykłymi opcji text/2D/3D.
Czasami, po zmianie do widoku 2D nie otrzymujemy idealnego prostokąta ( bloku ). Jeśli tak
się stanie, coś jest nie tak z wyborem . Po prostu trzeba wykonać to samo jeszcze raz od
początku a w widoku (Preview ) korzystając z klawiatury obciąć mapę " M " daje to więcej
kolumn i " w " klucz daje mniej kolumn. Ctrl strzałka w lewo i strzałka w prawo Ctrl przeniesie
wybór miejsca rozpoczęcia mapy.
Dobrym rozwiązaniem jest spojrzeć na liczby w każdym wierszu. Szukaj jakiegokolwiek
wzorca.
Wybór powyżej można zobaczyć, że górne i dolne komórki wiersza są wszystkie 08500. Tak
więc jest już oczywiste, kiedy masz wybór ustawionych prawidłowo.
Oto kilka typowych kształtów 2D map, które pomogą Ci wyszukiwania w 2D.

EGR

N 75

Wiele innych mapy wyglądają jak płaskie linii w widoku 2D, chyba że powiększy się
widok. To sprawia, że np. czas trwania i początek wtrysku, itp., trudniejsze są do
znalezienia.

Single Value Boost Limit (SVBL).
Pojedyńczy limit Zwiększenia wartości (SVBL).
W niektórych wsadach hexowych ,znajduje się to tuż przed adresem heksowy 32043 lub
31455. Aby znaleźć to kliknij przycisk " Szukaj " na pasku narzędzi, a następnie sekwencję
bajtów / tekst ( lornetka - byte sequence ). Ustaw kartę danych na dziesiętny i wpisz adres. Na
przykład 32043.
Naciśnij przycisk Strzałka w prawo ( w oknie na ekranie ). Będziesz albo wysyłane na
prawidłowy adres lub pojawia się komunikat " nie znaleziono " . Jeśli adres nie zostanie
znaleziony, SVBL należy szukać w polu przed 32.043.W typowym VW postać turbo 2350
odczytuje tak 02350. Jeśli 32043 nie działa, spróbuj 31455.
Jeśli żaden z adresów 31455 lub 32043 nie działa , trzeba będzie szukać w trybie 2D.
Najpierw użyj heksowy aby znaleźć SVBL.
na przykład

Znajdź koniec Boost ogranicznika na mapie. (Jest to łatwiejsze od znalezienia końca w
wyświetlanym tekście ). Będzie to po serii drobnych nierówności jak pokazano powyżej.
Najwyższy miejsce ostatniego wzgórka to SVBL. W powyższym przykładzie, małe guzki są
2250, ale ostatni jest 2350. To jest ogranicznik.
Jeśli żadna z opisanych metod nie przynosi oczekiwanego rezultatu, można zadać pytanie na
forum chip tuningu.
Pomocy brakuje opisu osi !!
Winols automatycznie wyszukuje dane osi map, gdy dane są w widocznym miejscu. Na
przykład tuż przed lub tuż po mapie.
Więc kiedy ręcznie znajdujesz mapę, można mieć szczęście i W inols odczyta dane osi i
wpisać je dla Ciebie.
Jeśli W inols nie może znaleźć danych osi map po prostu używa 1, 2, 3, 4, 5 itd. dla osi.
Oznacza to, że trzeba będzie znaleźć dane osi map i wskazać W inols które to dane.

Wyszukiwanie danych AXIS MAP i dodanie do WINOLS.
Załóżmy patrzysz na mapę 3D z osi X i Y, dane wyświetlone to, 1, 2, 3, 4, 5, itd.
Musisz wrócić do hexdump, który będzie miał mapię podświetloną w kolorze szarym lub
żółtym. Policz liczbę kolumn i wierszy.
EGR 1 w powyższym obrazku jest 13 kolumn, 16 wierszy i jest wyświetlany w oknie po lewej
stronie, jak 13 x 16.
Informacje te są ukryte w hexdump. 13 będzie 00013 i 16 będzie 00.016. Czasem liczby
00013 i 00016 będą obok siebie, a czasami nie. Główną wskazówką jest numer komórki. Na
przykład.

00016 i 00013 są po 16 komórek od 00000 do 03612, a następnie 13 komórek od 00000 do
05100.
Ponieważ 00016 i 00013 są obok siebie, są łatwiejsze do wykrycia.

00016 czyli 16 po kolei od 00000 do 03612. Kolejna komórka jest 49224
co oczywiście nie wynika z poprzedniego wzoru.
ale jest 00013 czyli 13 po kolei od 00000 do 05100.
Ponieważ 00016 i 00013 nie są obok siebie, są trudniejsze do znalezienia.
Niektóre z 00016 i 00013 ( mogą być inne wielkości ) mogą być przed lub po mapie i tam
szukaj. Czasami może wystąpić 10 podobnych map, wszystkich o tej samej osi. (Start map
wtrysku są pogrupowane tak.)
Osie z danymi mogą być na długo przed pierwszą mapą lub też po ostatniej mapie.
Nieoczekiwanie, dobrą wskazówką jest w widoku 2D. Osie danych często wyglądają jak dwa
skoki ( pionowe długie linie) kawałek przed lub po bloku mapy ( map ).
Jak dodać OSI DANYCH DO WINOLS.
Źródła danych Obecnie wyświetlamy 1, 2, 3, 4, 5 itd. i adres początkowy będzie " na szaro " .
Na " hex " , kliknij na pierwszej komórki dla danych osi którą chcesz wprowadzić . Na przykład
00000 po 00016 w tabeli powyżej. Trzeba to zrobić tak W inols można znaleźć kursora. Kliknij
dwukrotnie na mapę 3D, aby okno Właściwości. Wybierz " osi Y " tab.

Kliknij źródło danych ( data source ) i wybierz Eprom. Źródła danych obecnie wyświetlanych
bedą 1, 2, 3, 4, 5 itd. i adres początkowy będzie " na szaro " Adres początkowy będzie " 0 "
Kliknij " na hexdumpcurser "
Ustaw wartości właściwości otwartej Mapy ustawione i wyświetlone w oknie głównym u góry.
(Np. 16 bit HILO) Kliknij " OK " .
Wróć do hexdump.
Kliknij pierwszą komórkę w danych osi którą chcesz wprowadzić. Na przykład 00000 po 00013
w tabeli powyżej. Kliknij dwukrotnie na mapę 3D, aby okno Właściwości. Wybierz " osi X " tab.

Źródła danych obecnie wyświetlanych to 1, 2, 3, 4, 5 itd. i adres początkowy będzie " na
szaro " . Kliknij źródło danych ( data source ) i wybierz Eprom " Adres początkowy będzie " 0 "
Kliknij przycisk " Z hexdumpcurser "
Ustaw wartości właściwości otwartej Mapy ustawione i wyświetlone w oknie głównym u góry.
(Np. 16 bit HILO) Kliknij " OK " .
Teraz na mapie powinny być wyświetlane prawidłowe numery osi X i Y.
Trzeba jeszcze zmienić " Opis " , " Unit " i " Factor " , jeśli nie zrobiłeś tego jeszcze.
FACTOR I OFFSET.
Współczynnik ( factor ) mówi W inols tylko gdzie umieścić przecinku w liczbie.
Liczby na osi bedą w oparciu o pięć cyfr. Np.. 12345 w tryb 16-bitowy, widok po przecinku.
Ale często pojawiają się jako cztery cyfry numerów. Na przykład 4000
Musisz wiedzieć, jakie dane ma przedstawiać oś, zanim będzie można wypracować Factor i
Offset.
Na przykład
4000 może być 4000 rpm w tym przypadku wielkość tą można pozostawić jako x1,000000 i
przesunięcie w lewo jako 0.000000
ale 4000 może być 4000 mg / skok w tym przypadku wielkość może być x0.1 do Mass Air
Flow na 400,0 mg / skok.

lub wielkość może być x0,01 do ilości wtryskiwanego paliwa 40,00 mg / skok. Przesunięcie
pozostaje 0,000000.
4000 może być% to ponownie wielkość będzie 0.01 i offset 0.000000.
4000.może być temperaturą.
Naukowcy mierzą temperaturę w stopniach Kelvina (° K) i tak zaprogramowano ECU.
Jeśli odczyt temperatury jest w stopniach Kelvina wystarczy ustawić współczynnik do 0,1 i
4000 staje się 400 ° K.
Większość z nas odczytuje temperature w stopniach Celsjusza, dlatego potrzebujemy
nawrócenia " offset " ( odjęcia różnicy w wielkości )
Aby zamienić ° K na ° C należy zabrać - odjąć 273. Tak więc przesunięcie jest -273. i 400
staje się 400 - 273, otrzymujemy wynik 127 ° C.
Często można natknąć się na osiach na temperatury, ponieważ zawiera numery podobne do
273, 263 i 253. Są to 0 ° C, -10 ° C i -20 ° C.
Wielkością, która sprawia trudność jest wielkość stosowana do obliczania obrotu wału
korbowego jest ona podawana w stopniach obrotu wału (° CR). W ielkości tej używa się do
określenia początku wtrysku i czas trwania wtrysku.
Jedna z przesłanek do rozpoczęcia wtrysku i czas trwania wtrysku jest to, że liczby
mogą być 3 cyfrowe (400), a nie 4 lub 5 cyfrowy. (4000 lub 40000) Wielkość ta wynosi
( factor ) 0,023437.
400 może być czas trwania wtrysku w ° CR w tym przypadku czynnikiem jest 0,023437. Tak
więc 400 będzie 400 x 0,023437, który jest 9,3748 ° CR.
W tym momencie robi się to bardziej skomplikowane w EDC15 ECU szukasz początek startu
wtrysku (SOI), w stopniach Po Top Dead Center. (° CR. ATDC) o współczynnik 0,023437.
Dzięki temu dane SOI na mapie w zakresie od 48 do 78 ° CR. ATDC.
EDC16 ECU korzysta z tych samych czynników (0,023437). Dane są Przed Top Dead
Center więc zasięg map wynosi od 0 do 30 ° CR. BTDC.
Jeśli chcesz dane EDC15, porównać do EDC16 użyj przesunięcia ( offset )-78. Włącza
48 do 78 w zakresie -30 do 0.
Dane są negatywne, ponieważ są one ATDC. (Pamiętaj, -30 ° CR. ATDC jest taki sam jak
30 ° CR.
PRECYZJA
Aby utrzymać porządek na osi może chcesz zmienić 9,3748 do 9,3 lub 9,37. Można to zrobić
zmieniając liczbę w polu precyzja na właściwości okna. To tylko mówi W inols ile numerów,
miejsc ma pokazać po przecinku.
i tak
1,234 z dokładnością do " 0 " jest 1
1,234 z dokładnością " 2 " wynosi 1,23, itp.
Aby pomóc w IDENTYFIKACJA MAP.
Oto kilka typowych map 3D jakie można znaleźć w VAG PD wsadów heksowych tdi.

DRIVERS WISH

INVERSE DRIVERS WWISH

EGR

I.Q LIMITED BY MASS AIR FLOW (SMOKE MAP)

I.Q LIMITED BY MANIFOLD ABSOLUTE PRASSURE ( SMOKE MAP )

TPRQUE LIMIT

DURATION MAP

START OF INIECTION

BOOST DUTY CYCLE ( N75 ) %

BOOST MAP

BOOST LIMITER

Dokonywanie zmian MAPY
Głównym powodem, dlaczego ludzie chcą nauczyć się korzystać z W inols, jest to, że chcą
dokonać zmiany mapy. Zmiana mapy określa się zwykle jako odwzorowania.
Dokonywanie zmian w ECU mapy mogą być bardzo niebezpieczne dla silnika, więc należy
być bardzo ostrożnym we wprowadzanych modyfikacjach.
Najczęściej ludzie chcą, aby usunąć funkcję recyrkulacji spalin (EGR).
Na Nie- PD silniku łatwo jest zrobić to mechanicznie przez zaślepienie rury EGR lub po prostu
zatkania przewodu podciśnienia, który steruje zaworem.
Jeśli zrobisz to na silnik PD często pojawi się ostrzeżenie - kod błędu na desce rozdzielczej.
Tak więc najlepszym sposobem, aby usunąć funkcje EGR w silniku PD trzeba ja wyłaczyć
(można po prostu zostawić go zamkniętypoprzez remap w mapie EGR w ecu.
ZMIANA MAP EGR. Jest to najlepsza pierwsza zmiana na próbę. Jeśli pójdzie źle, nie
może uszkodzić silnika.

Jak znaleźć mapę EGR w W inols? W ygląda to tak;

Kliknij przycisk " EGR " mapa na ekranie głównym lub kliknij " EGR " w " Moje mapy " . To pokaże
mape EGR w nowym oknie. Jest ona pokazany w widoku 3D poniżej.

Zmień widok mapy na wygląd tekstowy.

Numery wyświetlają tekst który zawiera informację dla ecu, jak ma zachowywać się zawór
EGR.
Szukaj największej wartości. W tym przypadku jest to 850. Ta " najwyższa " liczba mówi :zawór
EGR ustawienie zamknięte.
Chcesz zmienić całą mapę, więc każdy numer należy zmienić na 850. W ten sposób EGR
pozostanie zamknięty i nie będzie recyrkulacji spalin.
Aby zmienić wartości, kliknij i przeciągnij, aby wyróżnić je wszystkie.
Na przykład

Po podświetleniu, przejdź na pasku narzędzi kliknij przycisk " Edit " , a następnie " zmiana
absoluta " (lub po prostu naciśnij klawisz " = " ) lub prawym przyciskiem myszy i wybierz Cheng
absolute.

Pojawi się wyskakujące okno.
Na przykład

w okienku będzie " Pokaż wartość " podświetlona. Jest to pierwsza (w lewym górnym rogu)
wartość wyróżnionego wyboru.
Jest prawdopodobne, że jest to wartość, którą chcesz wprowadzić. Jeśli nie, zmienić numer na
najwyższą wartość na mapie. Jest to zwykle około od 800 do 1000.
Po zmianie liczby, kliknij przycisk OK.
W tym momencie może pojawić się " ostrzeżenie " w wyskakującym oknie. Jeśli tak,
wybierz pierwszą opcję (wyłączenie ochrony) i OK. Jeśli tego nie zrobisz zmiany nie
zachodzą.

Wartości zmieniają się na nowy numer, 850 w tym przykładzie. Liczby, które były 850 i tak
będą czarne. Liczby, które zostały zmienione będą czerwone.

Po przełączeniu do widoku 3D można zobaczyć, że wszystkie oryginalne wartości na wykresie
są czarne, a wprowadzone zmiany są czerwone.

Po zamknięciu okna mapy 3D widać, że podobne zmiany widać w 2D

Dokonane zmiany w mapie zostanie automatycznie wykonane w " hex " . I zmiany będą
dokonywane za pomocą prawidłowych wartości hex.
Więc jeśli masz 850 a na mapie 8500, bo zapomniałeś zmienić współczynnik 0,1, to nie
ma znaczenia. Winols będzie zmieniły hexdump na wartość poprawną wartość 08.500.


Pobierz plik - link do postu