Peugeot 206 wersja "+" Instrukcja obsługi (pl)
DANE TECHNICZNE
9
ZUŻYCIE Zgodnie z dyrektywą 80/1268/EWG
Silniki
benzynowe
Skrzynia
biegów
1,1 litra 60 KM
Ręczna
1,4 litra 75 KM
Typy
warianty
wersje:
Cykl miejski
(litrów/100 km)
Cykl
pozamiejski
(litrów/100 km)
Cykl mieszany
(litrów/100 km)
Emisja CO2
(g/km)
2LHFXA
2MHFXA
8,2
4,7
5,9
140
2LKFWA
2MKFWA
9,1
4,8
6,3
150
Podane zużycie paliwa odpowiada wartościom znanym w momencie druku. Wartości zostały sporządzone zgodnie z Dyrektywą
80/1268/EWG. Mogą one się zmieniać w zależności od sposobu jazdy, warunków drogowych, warunków pogodowych,
obciążenia samochodu, konserwacji i stosowanych akcesoriów.
Jakość paliwa stosowanego w silnikach benzynowych
Silniki benzynowe są bardzo dobrze przygotowane do pracy z biopaliwami typu E5 (zawierających 5% etanolu), zgodnych z
normą europejską EN 228.
Paliwa typu E85 (zawierające do 85% etanolu) są zarezerwowane wyłącznie do samochodów, które mogą stosować ten
rodzaj paliwa (samochody BioFlex). Jakość etanolu musi być zgodna z europejską normą EN 15376.
W przypadku Brazylii, w ofercie znajdują się samochody, w których można stosować paliwa z zawartością etanolu do
100% (typ E100).
91
DANE TECHNICZNE
9
MASY POJAZDÓW I PRZYCZEP (w kg)
Silnik Diesel
1,4 litra Turbo HDI 70 KM
Skrzynia biegów
Ręczna
Typy warianty wersje:
2L8HZA
2M8HZA
Masa pojazdu gotowego do drogi (MOM)
980
Dopuszczalna masa całkowita (MTAC)
1 476
Dopuszczalna masa całkowita z przyczepą (MTRA)
2 376
Przyczepa bez hamulców
Przyczepa z hamulcami* (w granicach MTRA)
Zalecany ciężar na hak
520
1 178
50
* Masa przyczepy z hamulcami może być - w granicach MTRA - zwiększona przy jednoczesnym zmniejszeniu masy MTAC
samochodu holującego; uwaga, niewielka masa samochodu holującego może pogorszyć rzymanie się drogi.
Wartości MTRA oraz podane masy przyczep są ważne dla maksymalnej wysokości 1000 metrów; podana masa przyczepy
powinna być pomniejszona o 10% przy każdych kolejnych 1000 metrach.
W przypadku pojazdu holującego zabrania się przekraczać prędkość 100 km/h (przestrzegać przepisów obowiązujących w
danym kraju).
Wysokie temperatury zewnętrzne mogą spowodować zmniejszenie mocy samochodu. Aby ochronić silnik gdy temperatura
na zewnątrz przekracza 37°C należy ograniczyć masę przyczepy.
95
DANE TECHNICZNE
9
SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW
Modele Typy warianty wersje
2L8HZA
2M8HZA
SILNIK DIESEL
1,4 litra Turbo HDI 70 KM
Pojemność (cm3)
1 398
Średnica x skok (mm)
Moc maksymalna norma CEE (kW/KM)
Przy obrotach (obr/min)
Maksymalny moment obrotowy norma CEE (Nm)
Przy obrotach (obr/min)
Paliwo
Katalizator
Skrzynia biegów
73,7 x 82
50
4 000
160
2 000
Olej napędowy
Tak
Ręczna (5 biegów)
Pojemność oleju (w litrach)
Silnik (z wymianą filtra)*
3,75
Skrzynia biegów - Most
1,9
* Opróżnianie grawitacyjne z otwartym korkiem wlewu oleju.
93
9
DANE TECHNICZNE
WYMIARY (W MM)
Hatchback (wersja 3 i 5 drzwiowa)
96
9
DANE TECHNICZNE
ZUŻYCIE Zgodnie z dyrektywą 80/1268/EWG
Silnik Diesel
Skrzynia
biegów
Typy
warianty
wersje
Cykl miejski
(litrów/100 km)
Cykl
pozamiejski
(litrów/100 km)
Cykl mieszany
(litrów/100 km)
Emisja CO2
(g/km)
1,4 litra Turbo
HDI 70 KM
Ręczna
2L8HZA
2M8HZA
5,4
3,5
4,2
110
Podane zużycie paliwa odpowiada wartościom znanym w momencie druku. Wartości zostały sporządzone zgodnie z Dyrektywą
80/1268/EWG. Mogą one się zmieniać w zależności od sposobu jazdy, warunków drogowych, warunków pogodowych,
obciążenia samochodu, konserwacji i stosowanych akcesoriów.
Jakość paliwa stosowanego w silnikach Diesel
Silniki Diesel są bardzo dobrze przygotowane do pracy z biopaliwami, zgodnymi z aktualnymi i przyszłymi standardami
europejskimi (olej napędowy zgodny z normą EN 590 w mieszance z biopaliwem zgodnym z normą EN 14214); biopaliwami,
dostępnymi w dystrybutorach paliw (możliwa zawartość estru metylowego i kwasu tłuszczowego: od 0 do 7%).
Stosowanie innych rodzajów biopaliw (oleju roślinnego lub zwierzęcego, paliwa grzewczego...) jest surowo wzbronione
(niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika i układu paliwowego).
94
2
KOMFORT
FOTELE TYLNE
Fotel tylny lub składana kanapa, aby
powiększyć przestrzeń ładunkową bagażnika.
W celu złożenia tylnych foteli:
- podnieść przednią część siedziska 1,
- odchylić siedzisko 1 do oparcia o
przednie fotele,
-
!
34
umieścić pas bezpieczeństwa pod
klamrą 2,
pociągnąć za dźwignię 3 w celu odblokowania oparcia 4,
wymontować zagłówek lub obniżyć
go,
odchylić oparcie 4.
Należy zawsze zaczynać od siedziska, nigdy od oparcia (ryzyko uszkodzenia).
Przy ponownym rozłożeniu:
- wyprostować oparcie,
- odchylić do normalnej pozycji siedzisko,
- przed zablokowaniem przedniej
części siedziska ułożyć właściwie
klamry pasów bezpieczeństwa.
- sprawdzić prawidłowe zablokowanie foteli.
Dźwignia 3 musi znajdować się w
dolnej pozycji.
!
Zwrócić uwagę, by nie przyciąć
pasów bezpieczeństwa.
1
KONTROLA DZIAŁANIA
Licznik całkowitego przebiegu
System mierzy całkowity dystans przejechany przez samochód w ciągu jego
eksploatacji.
Przebieg całkowity i dzienny wyświetlany jest przez trzydzieści sekund od
wyłączenia zapłonu, po otwarciu drzwi
kierowcy, jak i zaryglowaniu lub odryglowaniu samochodu.
Licznik dziennego
przebiegu
System mierzy odległość przebytą w
ciągu dnia lub inną, liczoną od wyzerowania licznika przez kierowcę.
22
Przy włączonym zapłonie nacisnąć
przycisk aż pojawią się zera.
Potencjometr oświetlenia
Dzięki temu systemowi można ręcznie
dostosować intensywność oświetlenia
zestawu wskaźników do oświetlenia na
zewnątrz.
Włączenie
Jeżeli światła są włączone:
nacisnąć przycisk, aby zmienić intensywność oświetlenia zestawu
wskaźników,
jeżeli oświetlenie osiągnie minimalną wartość zwolnić przycisk, a
następnie nacisnąć ponownie, aby
zwiększyć intensywność,
lub
jeżeli oświetlenie osiągnie maksymalną wartość zwolnić przycisk, a
następnie nacisnąć ponownie, aby
zmniejszyć intensywność,
jak tylko oświetlenie osiągnie żądaną wartość zwolnić przycisk.
Wyłączenie
Gdy światła są wyłączone przycisk nie
reaguje.
10
AUDIO
ODBIÓR RADIOWY
Instalacja radioodtwarzacza jest poddawana działaniu zjawisk, które nie występują w
przypadku instalacji stacjonarnej - domowej. W przypadku modulowanej amplitudy
AM (PO/GO) lub modulowanej częstotliwości (FM) odbiór podlega zakłóceniom,
które nie wynikają z nieodpowiedniej jakości instalacji, lecz z charakteru odbieranych sygnałów.
98
W przypadku modulowanej amplitudy
można stwierdzić zakłócenia podczas
przejazdu w pobliżu linii wysokiego napięcia, pod mostami lub w tunelach.
W przypadku modulowanej częstotliwości zakłócenia mogą powstawać w wyniku oddalenia się od nadajnika, odbicia
sygnałów od nieruchomych przeszkód
(góry, doliny, budynki itp.), oraz w " strefach cienia " (brak zasięgu jakiegokolwiek nadajnika).
Zalecane położenie anteny przedniej
dla uzyskania optymalnego odbioru radiowego (Hatchback).
7
KONTROLE
POKRYWA SILNIKA
Mechanizm zabezpieczający przed dostaniem się do elementów silnika w celu
kontroli poszczególnych poziomów płynów.
BRAK PALIWA (DIESEL)
-
Zamocować podpórkę, aby przytrzymać otwartą pokrywę.
Otwieranie
-
Pociągnąć dźwignię, znajdującą się
po lewej stronie pod deską rozdzielczą.
Zamykanie
-
68
Podnieść dźwignię i otworzyć pokrywę.
-
Położyć podpórkę w gnieździe.
Opuścić pokrywę puścić ją pod koniec opuszczania.
Sprawdzić zaryglowanie pokrywy.
W przypadku braku paliwa w zbiorniku
należy uzupełnić jego poziom, następnie zassać układ zasilania:
- uzupełnić poziom oleju napędowego w ilości nie mniej niż 5 litrów,
- użyć ręcznej pompki zasysającej,
umieszczonej pod pokrywą ochronną pod pokrywą silnika aż do pojawienia się paliwa w przezroczystym
przewodzie,
- włączyć rozrusznik aż do uruchomienia pojazdu.
1
KONTROLA DZIAŁANIA
EKRAN MONOCHROMATYCZNY B
Pozwala otrzymać następujące informacje :
- godzina,
- data,
- temperatura zewnętrzna* (miga jeżeli wartość temperatury znajduje
się w przedziale -3 et 3°C),
- kontrola zamknięć. Wyświetlacz
wskazuje w formie obrazkowej, czy
któreś drzwi nie są otwarte,
- informacje ostrzegawcze (np. : " Battery charge faulty " - Nieprawidłowe
ładowanie akumulatora) lub informacje (np.: " Fuel level low " - Niski
poziom paliwa) wyświetlane czasowo, mogą zostać skasowane poprzez wciśnięcie przycisku 1 lub 2,
- komputer pokładowy.
24
Regulacja parametrów
Przytrzymać wciśnięty przez dwie sekundy przycisk 1 w celu uzyskania dostępu do regulacji, dane migają i można
je zmienić.
Każde kolejne wciśnięcie przycisku 1
pozwala wyświetlać poszczególne dane
w następującej kolejności :
- język wyświetlanych informacji,
- jednostka prędkości (km lub mile),
- jednostka
temperatury
(stopnie
Celsjusza lub Fahrenheita),
format godziny (tryb 12 lub 24 godzinny),
- godzina,
- minuty,
- rok,
- miesiąc,
- dzień.
Wciśnięcie przycisku 2 pozwala zmienić
wybrane dane. Przytrzymać wciśnięty
przycisk w celu uzyskania szybkiego
wyświetlania kolejnych pozycji.
Po upływie 7 sekund wyświetlacz powraca do stanu bieżącego, a zmienione
dane zostają zapisane.
* Wyłącznie w opcji z klimatyzacją automatyczną.
KONTROLA DZIAŁANIA
Wskaźnik temperatury płynu
chłodniczego
Podczas jazdy system informuje kierowcę o temperaturze płynu chłodniczego.
Jeżeli przy pracującym silniku wskazówka znajduje się:
- w strefie A temperatura jest odpowiednia,
- w strefie B temperatura jest zbyt
wysoka; kontrolka maksymalnej
temperatury 1 oraz kontrolka centralnego alarmu STOP zapalają się,
włącza się sygnał dźwiękowy, a na
ekranie wielofunkcyjnym pojawia
się komunikat.
Natychmiast zatrzymać samochód w
bezpiecznym miejscu.
Skontaktować się z ASO SIECI
PEUGEOT.
1
Po kilku minutach jazdy wzrasta temperatura oraz ciśnienie w układzie chłodzącym.
Aby uzupełnić poziom:
poczekać na ostygnięcie silnika,
odkręcić korek o dwa obroty, aby
zmniejszyć ciśnienie,
gdy ciśnienie spadnie odkręcić korek,
uzupełnić poziom do oznaczenia
" MAXI " (linia zaokrąglona).
i
W silnikach benzynowych chłodzenie silnika sterowane jest elektronicznie w celu poprawienia zużycia
paliwa. Z tego względu temperatura płynu chłodniczego nie zależy
już bezpośrednio od temperatury
zewnętrznej i sposobu użytkowania pojazdu.
Na przykład w mieście jest rzeczą
normalną, że temperatura płynu
chłodniczego będzie nieznacznie
wyższa zimą niż latem.
19