REKLAMA

Peugeot_206+.rar

Peugeot 206+ Instrukcja obsługi (pl)

Peugeot 206 wersja "+" Instrukcja obsługi (pl)


Pobierz plik - link do postu
  • Peugeot_206+.rar
    • 19_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 24_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 22_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 16_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 25_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 20_21_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 23_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 17_18_206p-pol-ed01-2008.pdf
    • 15_206p-pol-ed01-2008.pdf


Peugeot_206+.rar > 91_206p-pol-ed01-2008.pdf

DANE TECHNICZNE

9

ZUŻYCIE Zgodnie z dyrektywą 80/1268/EWG

Silniki
benzynowe

Skrzynia
biegów

1,1 litra 60 KM
Ręczna
1,4 litra 75 KM

Typy
warianty
wersje:

Cykl miejski
(litrów/100 km)

Cykl
pozamiejski
(litrów/100 km)

Cykl mieszany
(litrów/100 km)

Emisja CO2
(g/km)

2LHFXA
2MHFXA

8,2

4,7

5,9

140

2LKFWA
2MKFWA

9,1

4,8

6,3

150

Podane zużycie paliwa odpowiada wartościom znanym w momencie druku. Wartości zostały sporządzone zgodnie z Dyrektywą
80/1268/EWG. Mogą one się zmieniać w zależności od sposobu jazdy, warunków drogowych, warunków pogodowych,
obciążenia samochodu, konserwacji i stosowanych akcesoriów.
Jakość paliwa stosowanego w silnikach benzynowych
Silniki benzynowe są bardzo dobrze przygotowane do pracy z biopaliwami typu E5 (zawierających 5% etanolu), zgodnych z
normą europejską EN 228.
Paliwa typu E85 (zawierające do 85% etanolu) są zarezerwowane wyłącznie do samochodów, które mogą stosować ten
rodzaj paliwa (samochody BioFlex). Jakość etanolu musi być zgodna z europejską normą EN 15376.
W przypadku Brazylii, w ofercie znajdują się samochody, w których można stosować paliwa z zawartością etanolu do
100% (typ E100).

91


Peugeot_206+.rar > 95_206p-pol-ed01-2008.pdf

DANE TECHNICZNE

9

MASY POJAZDÓW I PRZYCZEP (w kg)
Silnik Diesel

1,4 litra Turbo HDI 70 KM

Skrzynia biegów

Ręczna

Typy warianty wersje:

2L8HZA
2M8HZA

Masa pojazdu gotowego do drogi (MOM)

980

Dopuszczalna masa całkowita (MTAC)

1 476

Dopuszczalna masa całkowita z przyczepą (MTRA)

2 376

Przyczepa bez hamulców
Przyczepa z hamulcami* (w granicach MTRA)
Zalecany ciężar na hak

520
1 178
50

* Masa przyczepy z hamulcami może być - w granicach MTRA - zwiększona przy jednoczesnym zmniejszeniu masy MTAC
samochodu holującego; uwaga, niewielka masa samochodu holującego może pogorszyć rzymanie się drogi.
Wartości MTRA oraz podane masy przyczep są ważne dla maksymalnej wysokości 1000 metrów; podana masa przyczepy
powinna być pomniejszona o 10% przy każdych kolejnych 1000 metrach.
W przypadku pojazdu holującego zabrania się przekraczać prędkość 100 km/h (przestrzegać przepisów obowiązujących w
danym kraju).
Wysokie temperatury zewnętrzne mogą spowodować zmniejszenie mocy samochodu. Aby ochronić silnik gdy temperatura
na zewnątrz przekracza 37°C należy ograniczyć masę przyczepy.

95


Peugeot_206+.rar > 93_206p-pol-ed01-2008.pdf

DANE TECHNICZNE

9

SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW
Modele Typy warianty wersje

2L8HZA
2M8HZA

SILNIK DIESEL

1,4 litra Turbo HDI 70 KM

Pojemność (cm3)

1 398

Średnica x skok (mm)
Moc maksymalna norma CEE (kW/KM)
Przy obrotach (obr/min)
Maksymalny moment obrotowy norma CEE (Nm)
Przy obrotach (obr/min)
Paliwo
Katalizator
Skrzynia biegów

73,7 x 82
50
4 000
160
2 000
Olej napędowy
Tak
Ręczna (5 biegów)

Pojemność oleju (w litrach)
Silnik (z wymianą filtra)*

3,75

Skrzynia biegów - Most

1,9

* Opróżnianie grawitacyjne z otwartym korkiem wlewu oleju.

93


Peugeot_206+.rar > 96_206p-pol-ed01-2008.pdf

9

DANE TECHNICZNE
WYMIARY (W MM)
Hatchback (wersja 3 i 5 drzwiowa)

96


Peugeot_206+.rar > 94_206p-pol-ed01-2008.pdf

9

DANE TECHNICZNE
ZUŻYCIE Zgodnie z dyrektywą 80/1268/EWG

Silnik Diesel

Skrzynia
biegów

Typy
warianty
wersje

Cykl miejski
(litrów/100 km)

Cykl
pozamiejski
(litrów/100 km)

Cykl mieszany
(litrów/100 km)

Emisja CO2
(g/km)

1,4 litra Turbo
HDI 70 KM

Ręczna

2L8HZA
2M8HZA

5,4

3,5

4,2

110

Podane zużycie paliwa odpowiada wartościom znanym w momencie druku. Wartości zostały sporządzone zgodnie z Dyrektywą
80/1268/EWG. Mogą one się zmieniać w zależności od sposobu jazdy, warunków drogowych, warunków pogodowych,
obciążenia samochodu, konserwacji i stosowanych akcesoriów.

Jakość paliwa stosowanego w silnikach Diesel
Silniki Diesel są bardzo dobrze przygotowane do pracy z biopaliwami, zgodnymi z aktualnymi i przyszłymi standardami
europejskimi (olej napędowy zgodny z normą EN 590 w mieszance z biopaliwem zgodnym z normą EN 14214); biopaliwami,
dostępnymi w dystrybutorach paliw (możliwa zawartość estru metylowego i kwasu tłuszczowego: od 0 do 7%).
Stosowanie innych rodzajów biopaliw (oleju roślinnego lub zwierzęcego, paliwa grzewczego...) jest surowo wzbronione
(niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika i układu paliwowego).

94


Peugeot_206+.rar > 34_206p-pol-ed01-2008.pdf

2

KOMFORT
FOTELE TYLNE

Fotel tylny lub składana kanapa, aby
powiększyć przestrzeń ładunkową bagażnika.
W celu złożenia tylnych foteli:
- podnieść przednią część siedziska 1,
- odchylić siedzisko 1 do oparcia o
przednie fotele,

-

!
34

umieścić pas bezpieczeństwa pod
klamrą 2,
pociągnąć za dźwignię 3 w celu odblokowania oparcia 4,
wymontować zagłówek lub obniżyć
go,
odchylić oparcie 4.

Należy zawsze zaczynać od siedziska, nigdy od oparcia (ryzyko uszkodzenia).

Przy ponownym rozłożeniu:
- wyprostować oparcie,
- odchylić do normalnej pozycji siedzisko,
- przed zablokowaniem przedniej
części siedziska ułożyć właściwie
klamry pasów bezpieczeństwa.
- sprawdzić prawidłowe zablokowanie foteli.
Dźwignia 3 musi znajdować się w
dolnej pozycji.

!

Zwrócić uwagę, by nie przyciąć
pasów bezpieczeństwa.


Peugeot_206+.rar > 22_206p-pol-ed01-2008.pdf

1

KONTROLA DZIAŁANIA
Licznik całkowitego przebiegu
System mierzy całkowity dystans przejechany przez samochód w ciągu jego
eksploatacji.

Przebieg całkowity i dzienny wyświetlany jest przez trzydzieści sekund od
wyłączenia zapłonu, po otwarciu drzwi
kierowcy, jak i zaryglowaniu lub odryglowaniu samochodu.

Licznik dziennego
przebiegu
System mierzy odległość przebytą w
ciągu dnia lub inną, liczoną od wyzerowania licznika przez kierowcę.

22

 Przy włączonym zapłonie nacisnąć
przycisk aż pojawią się zera.

Potencjometr oświetlenia

Dzięki temu systemowi można ręcznie
dostosować intensywność oświetlenia
zestawu wskaźników do oświetlenia na
zewnątrz.

Włączenie
Jeżeli światła są włączone:
 nacisnąć przycisk, aby zmienić intensywność oświetlenia zestawu
wskaźników,
 jeżeli oświetlenie osiągnie minimalną wartość zwolnić przycisk, a
następnie nacisnąć ponownie, aby
zwiększyć intensywność,
lub
 jeżeli oświetlenie osiągnie maksymalną wartość zwolnić przycisk, a
następnie nacisnąć ponownie, aby
zmniejszyć intensywność,
 jak tylko oświetlenie osiągnie żądaną wartość zwolnić przycisk.
Wyłączenie
Gdy światła są wyłączone przycisk nie
reaguje.


Peugeot_206+.rar > 98_206p-pol-ed01-2008.pdf

10

AUDIO
ODBIÓR RADIOWY
Instalacja radioodtwarzacza jest poddawana działaniu zjawisk, które nie występują w
przypadku instalacji stacjonarnej - domowej. W przypadku modulowanej amplitudy
AM (PO/GO) lub modulowanej częstotliwości (FM) odbiór podlega zakłóceniom,
które nie wynikają z nieodpowiedniej jakości instalacji, lecz z charakteru odbieranych sygnałów.

98

W przypadku modulowanej amplitudy
można stwierdzić zakłócenia podczas
przejazdu w pobliżu linii wysokiego napięcia, pod mostami lub w tunelach.
W przypadku modulowanej częstotliwości zakłócenia mogą powstawać w wyniku oddalenia się od nadajnika, odbicia
sygnałów od nieruchomych przeszkód
(góry, doliny, budynki itp.), oraz w " strefach cienia " (brak zasięgu jakiegokolwiek nadajnika).
Zalecane położenie anteny przedniej
dla uzyskania optymalnego odbioru radiowego (Hatchback).


Peugeot_206+.rar > 68_206p-pol-ed01-2008.pdf

7

KONTROLE
POKRYWA SILNIKA
Mechanizm zabezpieczający przed dostaniem się do elementów silnika w celu
kontroli poszczególnych poziomów płynów.

BRAK PALIWA (DIESEL)
-

Zamocować podpórkę, aby przytrzymać otwartą pokrywę.

Otwieranie
-

Pociągnąć dźwignię, znajdującą się
po lewej stronie pod deską rozdzielczą.

Zamykanie
-

68

Podnieść dźwignię i otworzyć pokrywę.

-

Położyć podpórkę w gnieździe.
Opuścić pokrywę puścić ją pod koniec opuszczania.
Sprawdzić zaryglowanie pokrywy.

W przypadku braku paliwa w zbiorniku
należy uzupełnić jego poziom, następnie zassać układ zasilania:
- uzupełnić poziom oleju napędowego w ilości nie mniej niż 5 litrów,
- użyć ręcznej pompki zasysającej,
umieszczonej pod pokrywą ochronną pod pokrywą silnika aż do pojawienia się paliwa w przezroczystym
przewodzie,
- włączyć rozrusznik aż do uruchomienia pojazdu.


Peugeot_206+.rar > 24_206p-pol-ed01-2008.pdf

1

KONTROLA DZIAŁANIA
EKRAN MONOCHROMATYCZNY B

Pozwala otrzymać następujące informacje :
- godzina,
- data,
- temperatura zewnętrzna* (miga jeżeli wartość temperatury znajduje
się w przedziale -3 et 3°C),
- kontrola zamknięć. Wyświetlacz
wskazuje w formie obrazkowej, czy
któreś drzwi nie są otwarte,
- informacje ostrzegawcze (np. : " Battery charge faulty " - Nieprawidłowe
ładowanie akumulatora) lub informacje (np.: " Fuel level low " - Niski
poziom paliwa) wyświetlane czasowo, mogą zostać skasowane poprzez wciśnięcie przycisku 1 lub 2,
- komputer pokładowy.

24

Regulacja parametrów
Przytrzymać wciśnięty przez dwie sekundy przycisk 1 w celu uzyskania dostępu do regulacji, dane migają i można
je zmienić.
Każde kolejne wciśnięcie przycisku 1
pozwala wyświetlać poszczególne dane
w następującej kolejności :
- język wyświetlanych informacji,
- jednostka prędkości (km lub mile),
- jednostka
temperatury
(stopnie
Celsjusza lub Fahrenheita),
format godziny (tryb 12 lub 24 godzinny),
- godzina,
- minuty,
- rok,
- miesiąc,
- dzień.
Wciśnięcie przycisku 2 pozwala zmienić
wybrane dane. Przytrzymać wciśnięty
przycisk w celu uzyskania szybkiego
wyświetlania kolejnych pozycji.
Po upływie 7 sekund wyświetlacz powraca do stanu bieżącego, a zmienione
dane zostają zapisane.

* Wyłącznie w opcji z klimatyzacją automatyczną.


Peugeot_206+.rar > 19_206p-pol-ed01-2008.pdf

KONTROLA DZIAŁANIA
Wskaźnik temperatury płynu
chłodniczego
Podczas jazdy system informuje kierowcę o temperaturze płynu chłodniczego.

Jeżeli przy pracującym silniku wskazówka znajduje się:
- w strefie A temperatura jest odpowiednia,
- w strefie B temperatura jest zbyt
wysoka; kontrolka maksymalnej
temperatury 1 oraz kontrolka centralnego alarmu STOP zapalają się,
włącza się sygnał dźwiękowy, a na
ekranie wielofunkcyjnym pojawia
się komunikat.
Natychmiast zatrzymać samochód w
bezpiecznym miejscu.
Skontaktować się z ASO SIECI
PEUGEOT.

1

Po kilku minutach jazdy wzrasta temperatura oraz ciśnienie w układzie chłodzącym.
Aby uzupełnić poziom:
 poczekać na ostygnięcie silnika,
 odkręcić korek o dwa obroty, aby
zmniejszyć ciśnienie,
 gdy ciśnienie spadnie odkręcić korek,
 uzupełnić poziom do oznaczenia
" MAXI " (linia zaokrąglona).

i

W silnikach benzynowych chłodzenie silnika sterowane jest elektronicznie w celu poprawienia zużycia
paliwa. Z tego względu temperatura płynu chłodniczego nie zależy
już bezpośrednio od temperatury
zewnętrznej i sposobu użytkowania pojazdu.
Na przykład w mieście jest rzeczą
normalną, że temperatura płynu
chłodniczego będzie nieznacznie
wyższa zimą niż latem.

19