REKLAMA

atlantel_1102.pdf

Atlantel 1102 instrukcja obsługi PL

Atlantel 1102 instrukcja obsługi PL


Pobierz plik - link do postu

INSTRUKCJA OBSŁUGI
KARTA GWARANCYJNA

atlantel 1102
INFOLINIA: 0-801-674-888
W przypadku kłopotów technicznych z aparatem dzwoń w dni robocze
w godzinach od 8 do 16.

WIDOK APARATU

1

2
3
4

1. Przełącznik P/T
2. Przycisk REDIAL

3. Przycisk FLASH
4. Przycisk PAUSE

2

SPIS TREŚCI
1.Widok aparatu
2.Główne cechy aparatu
3.Instalacja
4.Wybór systemu wybierania
5.Pomoc
6.Uwagi dotyczące bezpiecznego użytkowania
7.Deklaracja zgodności
8.Warunki gwarancji

2
3
3
4
5
6
7
8

Dziękujemy za zakup aparatu telefonicznego ATLANTEL 1102.
Przy konstrukcji aparatu zastosowano nowoczesne technologie, powinien pracować
bezawaryjnie przez wiele lat.
Prosimy o zapoznanie się z instrukcją przed rozpoczęciem użytkowania aparatu.

GŁÓWNE CECHY APARATU






Tonowy (T) i impulsowy (P) system wybierania.
REDIAL – powtarzanie ostatnio wybieranego numeru.
Dwa poziomy głośności dzwonka.
FLASH – obsługa funkcji dodatkowych centrali.
PAUSE – funkcja wspomagająca powtarzanie numeru.

INSTALACJA
• Nigdy nie instaluj aparatu podczas burzy.
• Nie dotykaj odsłoniętych, niezabezpieczonych przewodów telefonicznych aparatu,
jeśli jest podłączony do linii.
• Jeden koniec przewodu telefonicznego umieść w gniazdku znajdującym się z tyłu
części bazowej, drugi koniec w gniazdku na ścianie, oba końce zakończone są
wtyczką RJ i do takiego podłączenia aparat jest przystosowany. Jeżeli wystąpi
konieczność zmiany sposobu podłączenia, należy zaopatrzyć się w odpowiednie
adaptory.
• Nie umieszczaj aparatu w pobliżu innych urządzeń elektrycznych, np. telewizorów,
monitorów, kopiarek itp. Pozwoli to ograniczyć ryzyko zakłóceń.
• Jeśli chcesz zawiesić aparat na ścianie, wysuń wieszak znajdujący się pod słuchawką, obróć go i wsuń ponownie.

3

WYBÓR SYSTEMU WYBIERANIA
Aparat obsługuje tonowy (T) i impulsowy (P) system wybierania numeru. Rodzaj stosowanego systemu uzależniony jest od współpracującej centrali telefonicznej. Sugerujemy stosowanie tonowego systemu wybierania jako nowocześniejszego. Jeśli jednak
centrala nie obsługuje systemu tonowego, co objawia się brakiem możliwości wybrania
numeru (słychać sygnał ciągły pomimo próby wybrania numeru), należy przełączyć
aparat w system impulsowy. Aby dokonać wyboru systemu, ustaw przełącznik P/T znajdujący się na słuchawce w odpowiedniej pozycji.

Przełącznik dzwonka

Głośność dzwonka można zmieniać, dostępne są dwa poziomy głośności. Ustaw przełącznik dzwonka – RINGER – znajdujący się na spodzie części bazowej w odpowiedniej
pozycji: LO – cichy dzwonek, HI – głośny dzwonek.

Funkcja FLASH
Funkcja ta umożliwia dostęp do różnych dodatkowych usług współpracującej centrali,
np. przeniesienie połączenia na inny numer wewnętrzny.

Funkcja REDIAL
Funkcja ta umożliwia powtórzenie wybierania ostatnio wybieranego numeru.
Jeśli wybierany numer jest zajęty, odłóż słuchawkę. Ponownie podnieś słuchawkę
i naciśnij przycisk REDIAL, ostatnio wybierany numer zostanie wybrany ponownie.
Powtórzenie jest możliwe w czasie kilkunastu minut po wybraniu numeru.

Funkcja PAUSE
Funkcja ta umożliwia wprowadzenie przerwy pomiędzy cyframi wybieranego numeru
i może okazać się przydatna w przypadku współpracy z niektórymi centralami, np.
podczas wybierania numeru zamiejscowego.
Użycie tej funkcji umożliwia niejednokrotnie prawidłową pracę funkcji REDIAL.

4

POMOC
Jeśli aparat telefoniczny nie działa, należy sprawdzić czy przewód telefoniczny nie jest
uszkodzony i czy jest prawidłowo podłączony. Należy odłączyć wszelkie przedłużacze
i dodatkowe telefony, jeśli są podłączone.
Jeśli problem został rozwiązany, uszkodzenie występuje w innym urządzeniu lub linii
telefonicznej. Aparat należy przetestować podłączając go do linii telefonicznej, która
na pewno jest sprawna. Jeśli aparat będzie działał, to prawdopodobnie uszkodzona jest
linia telefoniczna użytkownika.
Należy poinformować o tym lokalnego operatora telefonicznego.
Można też podłączyć inny aparat telefoniczny, który jest z całą pewnością sprawny do
linii telefonicznej użytkownika. Jeśli inny aparat działa, to prawdopodobnie ten aparat
jest uszkodzony i należy dostarczyć go do serwisu. W przypadku problemów związanych z obsługą aparatu telefonicznego, prosimy o kontakt z konsultantem.
Nasza INFOLINIA dostępna jest pod numerem: 0-801-674-888 od poniedziałku do
piątku, w dni robocze od 8.00 – 16.00.
Zapraszamy również do wizyty na stronach http://www.doro.atlantel.pl

5

Uwagi dotyczące bezpiecznego użytkowania
• Zapoznaj się dokładnie z instrukcją obsługi.
• Przed przystąpieniem do czyszczenia aparatu, odłącz przewód linii telefonicznej.
Telefon należy czyścić miękką, lekko zwilżoną szmatką.
• Nie wystawiaj aparatu na działanie deszczu lub jakiejkolwiek wilgoci.
• Telefon ustaw na płaskiej, stabilnej powierzchni.
• Nie używaj telefonu podczas burzy lub w pobliżu miejsca wydobywania się gazu.
• W przypadku linii napowietrznych zalecamy odłączanie aparatu od linii przed nadejściem burzy, na czas jej trwania.
• Kable linii telefonicznej nie mogą być narażone na nadepnięcia lub potrącenia.
• Aparat nie może być ustawiony w pobliżu źródeł ciepła – grzejnika, pieca, kominka itp.
• Zalecamy ostrożne obchodzenie się z ostrymi przedmiotami, zwłaszcza podczas
czyszczenia aparatu, aby zapobiec uszkodzeniu układu elektronicznego.
• Jeśli telefon nie działa, powinien być niezwłocznie dostarczony do najbliższego
autoryzowanego punktu serwisowego.
• Telefon wymaga profesjonalnej naprawy, gdy:
• Kable lub wtyczki są uszkodzone
• Aparat był narażony na działanie wilgoci, deszczu, wysokiej temperatury itp.
• Funkcje aparatu nie działają prawidłowo
• Telefon spadł, obudowa uległa uszkodzeniu itp.
DORO ATLANTEL Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do błędów w druku oraz zmian
w specyfikacji technicznej bez uprzedzenia.

6

7

GWARANCJA
DEFINICJE
GWARANT:
DORO ATLANTEL Sp. z o.o., ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków, tel. (0-12) 415-45-57.
NUMER INFOLINII:
Numer telefoniczny służący do bezpośredniego kontaktu, uzyskania informacji technicznej i pomocy, wydrukowany na stronie tytułowej karty gwarancyjnej. W wypadku
zmiany numeru, aktualny numer jest dostępny na stronie internetowej www.doro.atlantel.pl
AUTORYZOWANY ZAKŁAD SERWISOWY:
Firma świadcząca usługi serwisowe na zlecenie Gwaranta.
W załączeniu do niniejszej gwarancji znajduje się lista Autoryzowanych Zakładów
Serwisowych.
Aktualizacje listy Autoryzowanych Zakładów Serwisowych są dostępne pod numerem
Infolinii.
SERWIS CENTRALNY:
Serwis firmy DORO ATLANTEL Sp. z o.o., ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków, tel. (0-12)
415-89-29
SPRZEDAWCA:
Firma handlowa lub punkt handlowy, w którym dokonany został zakup produktu objętego niniejszą gwarancją.

POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.DORO ATLANTEL Sp. z o.o. gwarantuje sprawne działanie produktu, zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi. Niniejsza
gwarancja dotyczy produktów dystrybuowanych przez firmę DORO ATLANTEL Sp.
z o.o., sprzedawanych na terenie Polski.
2.Gwarant zapewnia serwis w Autoryzowanych Zakładach Serwisowych wymienionych
w załączniku do niniejszej gwarancji lub ich pośrednictwo w przekazaniu sprzętu
do naprawy w Serwisie Centralnym.
3.Serwis gwarancyjny będzie świadczony jedynie po przedstawieniu w Autoryzowanym Zakładzie Serwisowym niniejszej Karty Gwarancyjnej wraz z oryginałem dowodu zakupu (paragon, rachunek, faktura VAT).
4.Gwarancja przewiduje bezpłatne części zamienne oraz robociznę w okresie 12 miesięcy od daty zakupu produktu, zgodnie z warunkami podanymi poniżej. W zakres
gwarancji nie wchodzą odpłatne konserwacje sprzętu np. czyszczenie klawiatury
itp. Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia elementów.
5.Niniejsza gwarancja obejmuje jedynie produkty i nie stosuje się do zasilaczy prądu
zmiennego, akumulatorów, zespołów do ładowania, żarówek, obudów i innego wyposażenia dodatkowego.
8

6.Obowiązkiem kupującego jest:
a) dopilnowanie, aby Karta Gwarancyjna była właściwie wypełniona, podpisana
i opatrzona datą sprzedaży oraz pieczęcią sklepu także na odcinkach gwarancyjnych. W przeciwnym wypadku Gwarancja nie posiada mocy prawnej,
b) sprawdzenie, czy numer seryjny produktu odpowiada numerowi seryjnemu wpisanemu do Karty Gwarancyjnej.
7. Ochrona gwarancyjna nie będzie udzielona jeżeli w Karcie Gwarancyjnej wystąpią jakiekolwiek zmiany, wytarcia, zamazania lub numer seryjny umieszczony na produkcie,
umożliwiający jego identyfikację będzie nieczytelny lub będzie nosił ślady zmian.
8.Kartę Gwarancyjną należy przechowywać wraz z oryginalnym dowodem zakupu.
9.Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

WARUNKI GWARANCJI
10. Niniejszą gwarancją objęte są usterki produktu spowodowane wadliwymi podzespołami i/lub defektami produkcyjnymi.
11. Niniejszą gwarancję stosuje się do produktów przedstawionych przez Klienta w Autoryzowanym Zakładzie Serwisowym łącznie z:
a) poprawnie wypełnioną Kartą Gwarancyjną,
b) oryginalnym dowodem opatrzonym datą zakupu taką samą jak w Karcie Gwarancyjnej.
12. Gwarancja przewiduje bezpłatne części zamienne oraz robociznę w okresie 12 miesięcy od daty zakupu, okres ten nie jest przedłużany lub odnawiany, także w wypadku wymiany produktu na nowy na zasadach określonych w niniejszej gwarancji.
13. Produkt musi być dostarczony bezpośrednio do najbliższego Autoryzowanego Zakładu Serwisowego lub Sprzedawcy wraz z poprawnie wypełnioną Kartą Gwarancyjną i oryginalnym dowodem zakupu lub przesłany do Serwisu Centralnego DORO
ATLANTEL Sp. z o.o. Informacja o sposobie wysyłki sprzętu, rodzaju przewoźnika
jest dostępna pod numerem Infolinii. Przesyłki realizowane w inny niż wskazany
sposób, nie będą odbierane.
14. W przypadku wysyłki do Serwisu Centralnego, wraz z produktem należy przesłać:
a) szczegółowy opis problemu technicznego,
b) kartę gwarancyjną,
c) kopię oryginału dowodu zakupu.
15. Wszelkie koszty związane z zapewnieniem bezpiecznego opakowania, ubezpieczenia i innym ryzykiem ponosi Klient.
16. Usterki ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte w możliwie krótkim terminie.
17. Klientowi przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy jeżeli:
a) w okresie gwarancji Autoryzowany Zakład Serwisowy dokona pięciu napraw,
a produkt nadal będzie wykazywał wady, które uniemożliwiają użytkowanie go
zgodnie z przeznaczeniem,
b) Autoryzowany Zakład Serwisowy stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest
niemożliwe.
18. Przy wymianie wadliwego produktu na nowy potrąca się równowartość brakujących
lub uszkodzonych przez Klienta elementów i koszt ich wymiany.
9

19. Jeśli wymiana produktu na nowy jest niemożliwa, Klientowi przysługuje prawo do
zwrotu zapłaconej kwoty.
20. Gwarancją nie są objęte:
a) wypadki zaistniałe podczas transportu i przeładunku oraz wywołane tym uszkodzenia,
b) wadliwe działanie lub uszkodzenie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem,
niedbałością Klienta lub stosowaniem produktu niezgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi, przeznaczeniem lub przepisami bezpieczeństwa,
c) mechaniczne uszkodzenia produktu i wywołane nim wady,
d) wadliwe działanie lub uszkodzenie wynikłe na skutek pożaru, powodzi, zjawisk
atmosferycznych (np. uderzenia pioruna), nieprzewidzianych wypadków, korozji,
rdzy, plam, przepięć w sieci energetycznej lub telefonicznej,
e) produkty, w których osoby inne niż Autoryzowany Zakład Serwisowy (w tym
Klient) naruszyły plombę gwarancyjną lub w jakikolwiek inny sposób przeprowadziły przeróbki, zmiany, dostrojenia lub naprawy,
f) produkty, w których Kartę Gwarancyjną lub numery seryjne w jakikolwiek sposób
zmieniono, zamazano lub zatarto.
21. Urządzenie traci gwarancję w przypadku stwierdzenia przez Autoryzowany Zakład
Serwisowy, że uszkodzenie nastąpiło na skutek zjawiska atmosferycznego lub przepięcia w linii telefonicznej lub zasilającej sieci energetycznej.
22. Decyzja Serwisu Centralnego odnośnie zasadności zgłaszanych usterek jest decyzją
ostateczną.
23. W przypadku zaistnienia zakłóceń w działalności firmy spowodowanych nieprzewidzianymi okolicznościami, np. klęskami żywiołowymi, ograniczeniami importowymi, niepokojami społecznymi, DORO ATLANTEL Sp. z o.o. nie będzie ponosić
odpowiedzialności wynikającej z niniejszej gwarancji.
24. Gwarant nie odpowiada za straty i szkody powstałe w wyniku braku możliwości
korzystania ze sprzętu przebywającego w naprawie lub użytkowania uszkodzonego
sprzętu.
25. Gwarancja obejmuje swym zasięgiem produkty sprzedane i użytkowane na terytorium Polski.
26. Podstawą do rozstrzygnięcia ewentualnych rozbieżności jest prawo obowiązujące
na terytorium Polski.
(v.05-03)

…………………………………………..
Podpis nabywcy

…………………………………………..
Podpis sprzedawcy

10

Czwarta naprawa
data:
opis uszkodzenia:

pieczęć serwisu

Piąta naprawa
data:
opis uszkodzenia:

pieczęć serwisu

pieczęć serwisu

pieczęć serwisu

użyte części:

pieczęć serwisu

użyte części:

Trzecia naprawa
data:
opis uszkodzenia:
pieczęć serwisu

użyte części:

pieczęć serwisu

użyte części:

data naprawy...........................
opis uszkodzenia:

pieczęć serwisu

data naprawy...........................
opis uszkodzenia:

Druga naprawa
data:
opis uszkodzenia:

data naprawy...........................
opis uszkodzenia:

pieczęć serwisu

użyte części:

data naprawy...........................
opis uszkodzenia:

pieczęć serwisu

data naprawy...........................
opis uszkodzenia:

Pierwsza naprawa
data:
opis uszkodzenia:

pieczęć sklepu

ODCINEK GWARANCYJNY NR 2

MODEL: 1102
numer fabryczny ............................................

KARTA GWARANCYJNA
APARATÓW
TELEFONICZNYCH
ATLANTEL

data sprzedaży:................... podpis sprzedawcy:.........................

MODEL: ATLANTEL 1102

pieczęć sklepu

ODCINEK GWARANCYJNY NR 1

MODEL: 1102
numer fabryczny ............................................

data sprzedaży:................... podpis sprzedawcy:.........................

pieczęć sklepu

ODCINEK GWARANCYJNY NR 3

MODEL: 1102
numer fabryczny ............................................

data sprzedaży:................... podpis sprzedawcy:.........................

numer fabryczny...............................

data sprzedaży:................... podpis sprzedawcy:.........................

pieczątka sklepu

pieczęć sklepu

ODCINEK GWARANCYJNY NR 5

MODEL: 1102
numer fabryczny ............................................

podpis sprzedawcy

data sprzedaży:................... podpis sprzedawcy:.........................

data sprzedaży.................................

pieczęć sklepu

ODCINEK GWARANCYJNY NR 4

MODEL: 1102
numer fabryczny ............................................