Witam . Masz tu instrukcje .
E045
DEKLARACJA ZGODNOŚCI CE
Producent:
FAAC S.p.A.
Adres:
Via Calari, 10 - 40069 Zola Predosa BOLOGNA - ITALIA
Oświadcza, że:
Aparatura elektroniczna E045
POLSKI
spełnia podstawowe wymogi bezpieczeństwa następujących dyrektyw EWG
Dyrektywa Niskonapięciowa
DyrektywaKompatybilnościElektromagnetycznej
2006/95/WE
2004/108/WE
Adnotacja:
niniejsze urządzenie zostało poddane testom w typowej jednakowej
konfiguracji (wszystkie wyroby produkcji FAAC S.p.A.).
Bolonia, 01 stycznia 2012
Pełnomocnik zarządu
A. Marcellan
E045
2
732786 - Rev. A
POUCZENIA DLA INSTALATORA
lowany bezpiecznik różnicowy o progu 0,03 A.
13. Sprawdzić czy obwód uziemienia jest prawidłowo
wykonany i podłączyć do niego metalowe części
zamknięcia.
14. Napędy automatyczne, które posiadają
wewnętrzne zabezpieczenie przed zgnieceniem
wymagają przeprowadzenia kontroli funkcjonalnej w oparciu o założenia Norm wskazanych w
punkcie 9.
15. Urządzenia zabezpieczające (norma EN 12978)
chronią ewentualne strefy zagrożenia przez ryzykiem mechanicznym spowodowanych ruchem, jak
np. zgniecenie, ciągnięcie, ścinanie, podniesienie.
16. W każdej instalacji zaleca się zamontowanie co
najmniej jednego światła ostrzegawczego (np.:
światło migające), jak również odpowiednio
przymocowanej tabliczki ostrzegawczej .
17. FAAC S.p.A. nie bierze na siebie żadnej
odpowiedzialności za bezpieczeństwo oraz sprawne działanie napędu automatycznego w przypadku
zastosowania komponentów instalacji, które nie
zostały wyprodukowane przez FAAC S.p.A.
18. Podczas konserwacji używać wyłącznie oryginalnych części zamiennych FAAC S.p.A.
19. W żadnym wypadku nie wykonywać żadnych
modyfikacji na komponentach napędu automatycznego.
20. Instalator musi dostarczyć użytkownikowi
wszystkich informacji odnośnie ręcznej obsługi
systemu w przypadku awarii.
21. 21 Nie dopuszczać dzieci ani innych osób w
pobliże urządzenia podczas jego funkcjonowania.
22. Trzymać poza zasięgiem dzieci piloty zdalnego
sterowania i wszystkie inne generatory impulsów w
celu niedopuszczenia do nieumyślnego włączenia
urządzenia.
23. Przechodzenie lub przejazd jest dozwolony tylko
z całkowicie otwartą bramą.
24. Użytkownik nie powinien próbować naprawiać
ani bezpośrednio interweniować na urządzeniu;
musi zlecić ich wykonanie wykwalifikowanym
pracownikom.
25. Wszelkie działania, które nie zostały wyraźnie
wymienione w niniejszej instrukcji należy uważać
za niedozwolone.
ZNACZENIE ZASTOSOWANYCH SYMBOLI
Ważne dla bezpieczeństwa osób i integralności
napędu automatycznego.
E045
Adnotacja dotycząca charakterystyki lub
działania urządzenia.
3
732786 - Rev. A
POLSKI
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1. UWAGA! Dla zapewnienia bezpieczeństwa osób,
należy dokładnie zapoznać się ze wszystkimi
instrukcjami. Nieprawidłowe zainstalowanie
lub nieprawidłowa obsługa urządzenia mogą
spowodować poważne obrażenia osób.
2. Przeczytać uważnie instrukcje przed rozpoczęciem
montażu urządzenia.
3. Nie pozostawiać opakowań (folia plastikowa,
styropian, itp.) w zasięgu dzieci, ponieważ
stanowią one potencjalne źródło zagrożenia.
4. Zachować instrukcje do przyszłej konsultacji.
5. Niniejsze urządzenie zostało zaprojektowane
i wyprodukowane wyłącznie do zastosowania
podanego w niniejszej dokumentacji. Każde inne
zastosowane, które nie zostało wyraźnie wymienione w niniejszym dokumencie, może wpłynąć
negatywnie na integralność urządzenia i/lub
stanowić źródło zagrożenia.
6. FAAC S.p.A. nie bierze na siebie żadnej
odpowiedzialności za nieprawidłowe używanie
napędu automatycznego ani za jego używanie
niezgodne z jego przeznaczeniem.
7. Nie montować urządzenia w atmosferze wybuchowej: obecność gazów lub oparów łatwopalnych
stanowi poważne zagrożenie bezpieczeństwa.
8. FAAC S.p.A. nie bierze na siebie odpowiedzialności
za nieprzestrzeganie Zasad Sztuki przy budowie
napędzanych elementów bramy, jak również
odkształcenia, które mogą wystąpić podczas
użytkowania.
9. Instalacja musi być wykonana w oparciu o Normy
EN 12453 i EN 12445. W państwach spoza Unii
Europejskiej, aby uzyskać odpowiedni poziom
bezpieczeństwa, muszą być przestrzegane,
oprócz lokalnych norm bezpieczeństwa, również
wyżej wymienione Normy.
10. Przed przystąpieniem do wykonywania jakiejkolwiek interwencji na instalacji, odłączyć
zasilanie elektryczne i ewentualne baterie.
11. Dopilnować zamontowania na sieci zasilania
napędu automatycznego wyłącznika wielobiegunowego z odległością rozwierania styków równą
lub większą niż 3 mm. Zaleca się zainstalowanie
wyłącznika magnetotermicznego 6A z rozwieraniem wszystkich żył.
12. Sprawdzić czy w obwodzie instalacji jest zainsta-
spis treści
DEKLARACJA ZGODNOŚCI CE................................................................................................2
POUCZENIA DLA INSTALATORA..............................................................................................3
1. CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA...................................................................................5
2. PRZYGOTOWANIE DO ZAINSTALOWANIA.........................................................................6
POLSKI
3. LAYOUT MODUŁU STEROWANIA........................................................................................6
4. POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE..............................................................................................8
4.1 J1-PODSTAWOWE ZASILANIE SIECIOWE.....................................................................8
4.2 J2-SILNIKI I ŚWIATŁO MIGAJĄCE...................................................................................8
4.3 J3 - WEJŚCIA STEROWAŃ I ZABEZPIECZENIA.............................................................9
4.4 J9-ZASILANIE AKCESORIÓW..........................................................................................10
4.5 J11-WYJŚCIA LAMPKI KONTROLNEJ /ELEKTROZAMKA............................................10
4.6 J6-J10-AKCESORIA BUS-2EASY.....................................................................................11
Fotokomórki BUS-2EASY......................................................................................................11
Adresowanie Fotokomórek BUS-2EASY..............................................................................12
Podłączenie Fotokomórek BUS-2EASY...............................................................................12
Koder BUS-2EASY................................................................................................................13
Podłączenie - Adresowanie kodera BUS-2EASY.................................................................13
4.7 J5 - SZYBKIE ZŁĄCZE MODUŁU XF................................................................................14
5. PROGRAMOWANIE...............................................................................................................15
5.1 PROGRAMOWANIE...........................................................................................................16
5.2 CZAS MAKSYMALNEJ SIŁY PRZY RUSZANIU:.............................................................21
5.3 INSTALOWANIE URZĄDZEŃ BUS-2EASY......................................................................24
5.3.1 WPISYWANIE URZĄDZEŃ BUS-2EASY...................................................................24
Sprawdzenie urządzeń wpisanych do modułu......................................................................25
5.4 TRYB PRZYSWAJANIA CZASÓW SETUP.......................................................................26
5.5 PRÓBA SIŁOWNIKA..........................................................................................................27
6. ZAPISYWANIE I KODOWANIE .............................................................................................28
6.1 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH SLH/SLH LR....................................................28
6.2 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH LC/RC (Tylko 433 MHz)...............................29
6.2.1 ZDALNE ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH LC/RC........................................30
6.3 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH DS....................................................................30
6.4 KASOWANIE PILOTÓW RADIOWYCH.............................................................................31
7. URUCHOMIENIE....................................................................................................................32
7.1 KONTROLA DIOD LED......................................................................................................32
8. SYGNAŁY BŁĘDÓW I ALARMÓW........................................................................................33
8.1 BŁĘDY................................................................................................................................33
8.2 ALARMY.............................................................................................................................34
9. WYSZUKIWANIE USTEREK..................................................................................................34
10. ZARZĄDZANIE PLIKÓW KONFIGURACJI – J8 USB.........................................................35
11. LOGIKA FUNKCJONOWANIA.............................................................................................38
E045
4
732786 - Rev. A
MODUŁ ELEKTRONICZNY E045
Dziękujemy Państwu za zakup naszego produktu. FAAC gwarantuje uzyskanie najwyższych osiągów,
właściwych do Waszych wymagań zastosowania. Wszystkie nasze produkty są owocem wieloletniego
doświadczenia w zakresie napędów automatycznych.
1. CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
PRZEZNACZENIE UŻYCIA: niniejszy elektroniczny moduł sterowania został zaprojektowany do
Proponujemy szeroki wybór wśród różnych układów logicznych funkcjonowania poprzez specjalne
ich zaprogramowanie.
W module sterowania są możliwe 2 poziomy programowania (SKRÓCONY i ZAAWANSOWANY) za
pomocą przycisków i displayu LCD.
Tab. Charakterystyka Techniczna
Podstawowe zasilanie sieciowe
Z zasilaczem switching 230 V~ ± 15% 50/60Hz
Pobór mocy z sieci
Stand By = 4W ; MAX circa 800 W
800 W
24 V "
MAX obciążenie silników
Zasilanie akcesoriów
Temperatura pracy
+24V MAX 500 mA
BUS-2EASY MAX 500 mA
LOCK (FAAC) 12 V~ / 24 V "
da -20°C a +55°C
Bezpieczniki
F1 =2,5 A
Max prąd akcesoriów
Czas pauzy
Samoprzyswajanie za pośrednictwem SETUP - (max
4 min. i 10 sek.)
Programowany (od 0 do 9 min i 50 sek.)
Siła ciągu silnika
programowany na 50 poziomach
Wejścia na złączu
Moduł XF433/868, USB
Wejścia na listwie zaciskowej
Zasilanie sieciowe, BUS-2EASY, OPEN-A, OPEN-B,
STOP
Wyjścia na listwie zaciskowej
Światło migające, Silnik, Elektrozamek (LOCK), W.L.,
Zasilanie akcesoriów
Czas pracy
E045
5
732786 - Rev. A
POLSKI
wykonany do sterowania pracą bram skrzydłowych, przeznaczonych do kontroli przejazdów i przechodzenia.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa osób, odnieść się skrupulatnie do wszystkich pouczeń i
instrukcji zawartych w niniejszym podręczniku. Nieprawidłowe zainstalowanie lub nieprawidłowa
obsługa urządzenia mogą spowodować poważne obrażenia osób. Przed przystąpieniem do
instalowania urządzenia, zapoznać się w całości z niniejszą instrukcją obsługi. Zachować
instrukcje do przyszłych konsultacji.
Przed przystąpieniem do wykonywania wszelkiego typu interwencji na aparaturze elektronicznej (podłączenia, przegląd), należy zawsze odłączyć zasilanie elektryczne.
Zawsze oddzielić przewody zasilające od tych sterujących i zabezpieczających (przycisk,
odbiornik, koder BUS-2EASY, fotokomórki itp.). W celu uniknięcia wszelkich zakłóceń
elektrycznych należy stosować osłony lub przewody ekranowane (ekran uziemiony).
• Sprawdzić czy na doprowadzeniu zasilania został zamontowany specjalny wyłącznik
różnicowo-prądowy odpowiadający obowiązującym normom bezpieczeństwa.
• Sprawdzić występowanie odpowiedniego uziemienia.
3. LAYOUT MODUŁU STEROWANIA
RADIO1 RADIO2
TF1
DL11
C52
DB1
DL12
DL11 DL12
RADIO 433-868
J5
J5
DL13
HIGH
VOLTAGE
AREA
DL17
DL16
QC3
5V 24V ERROR
DL16
QC4
DL17
DL13
IC1
FL1
TH2
RL2
RL3
RL4
J10
DL15 BUS
2EASY
+/R1 -/R2 F
F1
F1
RL1
8.8.
DL14
DL14 MON.
BUS
DL15
LCD
TH1
RL5
J2
J3
J2 J3
PE N L
1 2 3 4 5 6 7 8
PE
1 M1 2
COM OP
E045
N
L
AC MAIN
3
CL
4 M2 5
COM OP
6
CL
8
7
LAMP
OP-B
J1
J1
STOP
SW1
SW2
SW3
SW1 SW2 SW3
DL9 DL8 DL7
DL8
DL7
DL9
OP-A
POLSKI
2. PRZYGOTOWANIE DO ZAINSTALOWANIA
J9
J11
J11
J9
9 10 11
9
10 11
OP-A OP-B STOP
6
15 16 17 18
15
16
24V
17
18
20 21
20
21
W.L. LOCK
J8 DL10
DL10
USB
USB-A
732786 - Rev. A
LCD Display do sygnalizacji/programowania
SW1 Przycisk programowania “+/R1”
SW2 Przycisk programowania “+/R2”
SW3 Przycisk programowania “F”
DL7 Led kontroli stanu wejścia “STOP”
DL8 Led kontroli stanu wejścia “OP-B”
POLSKI
DL9 Led kontroli stanu wejścia “OP-A”
DL10 Led sygnalizacyjny “USB”
DL11 Led sygnalizacyjny “RADIO1-XF” (OMNIDEC)
DL12 Led sygnalizacyjny “RADIO2-XF” (OMNIDEC)
DL13 Led sygnalizacyjny błędu/alarmu “ERROR”
DL14 Led sygnalizacyjny diagnostyki BUS-2EASY “BUS MON”
DL15 Led sygnalizacyjny urządzenia BUS-2EASY AKTYWNY
DL16 Led obecności zasilania Mikroprocesora
DL17 Led obecności zasilania akcesoriów +24V "
J1
Złącze zasilania 230 V~ ± 15%
J2
Złącze zasilania silników i światło migające
J3
Złącza wejść
Złącze modułu odbiornika XF433/XF868 (OMNIDEC)
J5
Kanał 1 - OPEN A (Otwieranie Pełne)
Kanał 2 - OPEN B (Otwieranie Częściowe)
J8
Złącze HOST USB-A do Pamięci Masy
J9
Złącze zasilania akcesoriów +24V "
J10
Złącze podłączenia urządzeń BUS-2EASY
J11
Złącze wyjść lampki kontrolnej / elektrozamka
F1
Bezpiecznik silników i zasilania
E045
7
732786 - Rev. A
4. POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE
OPEN A
Pełne otwieranie bramy
(styk N.O.)
OPEN B
Częściowe otwieranie
bramy (styk N.O.)
silnik
do
bramy
jednoskrzydłowej lub
pierwszego skrzydła w otwieraniu (zamyka drugie skrzydło)
POLSKI
230V~ ±15%
50/60 Hz
Mot1
ë
*
230V~
MAX 60W
ë
*
C2
J2
J2
PE N L
N
L
AC MAIN
J3
J3
J9
J9
J11
J11
1 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
15 16 17 18
20 21
6 7
8
1 M1 2
3 4 M2 5
COM OP CL COM OP CL LAMP
9 10 11
OP-A OP-B STOP
15 16 17 18
- - 24V + +
20 21
W.L. LOCK
{
PE
12V~
24V "
24V "
3W
Mot2
C1
J1
STOP
Zablokowanie
bramy (styk N.C.)
ëNiebieski lub szary
*
MAX
500 mA
4.1 J1-PODSTAWOWE ZASILANIE SIECIOWE
PE Podłączenie uziemienia
N
L
Aby zapewnić prawidłowe działanie
urządzenia, należy obowiązkowo
podłączyć zasilacz switching do przewodu uziomowego znajdującego
się w instalacji. Dopilnować zamontowania na instalacji odpowiedniego
wyłącznika różnicowo-prądowego.
Podłączenie zasilania 230 V~ ± 15% Neutralny
Podłączenie zasilania 230 V~ ± 15% Linia
4.2 J2-SILNIKI I ŚWIATŁO MIGAJĄCE
1
M1 - COM Wspólny silnik 1
2
M1 - OP
Faza Otwierania silnik 1
3
M1 - CL
Faza Zamykania silnik 1
4
M2 - COM Wspólny silnik 2
5
M2 - OP
Faza Otwierania silnik 2
6
M2 - CL
Faza Zamykania silnik 2
7
8
LAMP
podłączenie światła migającego (MAX 60 W)
E045
M1 = pierwsze skrzydło w otwieraniu lub
pojedyncze skrzydło
M2 = drugie skrzydło w otwieraniu - NIE
używać dla pojedynczego skrzydła
Sprawdzić prawidłowe okablowanie i
kierunek obrotu silnika (patrz 6.4 TRYB
PRZYSWAJANIA CZASÓW - SETUP)
8
732786 - Rev. A
4.3 J3 - WEJŚCIA STEROWAŃ I ZABEZPIECZENIA
OP-A Styk OPEN A - N.O.
Otwieranie PEŁNE
10
OP-B Styk OPEN B - N.O.
otwieranie CZĘŚCIOWE
Podłączyć przycisk lub inny generator impulsów, który
zwierając styk steruje PEŁNYM otwieraniem obu skrzydeł.
Podłączyć przycisk lub inny generator impulsów, który
zwierając styk steruje CZĘŚCIOWYM otwieraniem.
Instalacje z dwoma silnikami = 100% otwarcia skrzydła
1; instalacje z jednym silnikiem = 50% otwarcia skrzydła
1.
Wybierając tryb logiki, który wymaga wejścia CLOSE ( b ,
C ), wejście OPEN B automatycznie staje się CLOSE - N.O.
(polecenie zamknięcia skrzydeł).
W celu zainstalowania kilku generatorów impulsu OPEN A lub OPEN B, podłączyć równolegle styki
N.O. (patrz odpowiedni Rys.)
11
STOP Styk STOP - N.C.
Podłączyć przycisk lub inny generator impulsów, otwierając
styk steruje zatrzymaniem siłownika.
W celu zainstalowania kilku generatorów STOP, podłączyć szeregowo styki N.C. (patrz odpowiedni
Rys.).
Jeżeli NIE zostaną podłączone urządzenia STOP, należy mostkować zaciski STOP i GND
Rys. Połączenie równoległe 2 styków N.O.
E045
Rys. Połączenie szeregowe 2 styków N.C.
9
732786 - Rev. A
POLSKI
9
4.4 J9-ZASILANIE AKCESORIÓW
15
16
17
18
-
GND Ujemny zasilania akcesoriów
+
+24 Dodatni zasilania akcesoriów (Max obciążenie = 500mA)
4.5 J11-WYJŚCIA LAMPKI KONTROLNEJ /ELEKTROZAMKA
POLSKI
20
W.L.
Wyjście lampka kontrolna 24 V " - Max obciążenie 100mA
LOCK
Elektrozamek (12 V~ lub 24 V " ) (w dowolnej pozycji skrzydła).
uruchamiany przez 2 sek. przed
Z włączonym koderem BUS-2EASY, elektrozaotwarciem skrzydła 1
Z wyłączonym koderem BUS-2EASY, elektrozamek jest uruchamiany przy każdym otwieraniu
21
mek uruchamia się przed otwarciem tylko, gdy
skrzydło znajduje się w pozycji zamkniętej.
E045
10
732786 - Rev. A
4.6 J6-J10-AKCESORIA BUS-2EASY
Fotokomórki BUS-2EASY
Przed podłączeniem fotokomórek, przygotować właściwe adresowanie w oparciu o ustawienie i rodzaj
funkcjonowania:
Fotokomórki przy zamykaniu: Interweniują tylko
podczas zamykania siłownika - odpowiednie do
zabezpieczenia strefy zamykania przed ryzykiem
uderzenia.
Zabezpieczenia
przy otwieraniu/
zamykaniu:
Fotokomórki przy otwieraniu: interweniują tylko
podczas otwierania siłownika - odpowiednie do
zabezpieczenia strefy otwierania przed ryzykiem
uderzenia.
Fotokomórki przy otwieraniu/zamykaniu:
interweniują zarówno podczas zamykania jak i
podczas otwierania - odpowiednie do zabezpieczenia całej strefy ruchu bramy przed ryzykiem
uderzenia.
Zabezpieczenia
przy zamykaniu
Generatory impulsu: Używać jako generatorów
impulsu do otwarcia siłownika.
Zabezpieczenia
przy otwieraniu
W przypadku, gdy używa się tradycyjnych fotokomórek, konieczne jest zastosowanie Modułu
Interfejsu BUS podłączonego do zacisku J10 BUS-2EASY.
W celu uzyskania dodatkowych informacji odnieść się do instrukcji Modułu Interfejsu BUS.
E045
11
732786 - Rev. A
POLSKI
Ten moduł sterowania jest wyposażony w obwód BUS-2EASY do łatwego podłączenia do zabezpieczeń
dużej ilości urządzeń pomocniczych BUS-2EASY (MAX 16 par fotokomórek.
Jeżeli nie używa się żadnego z akcesoriów BUS-2EASY, zostawić wolne złącze BUS-2EASY.
Adresowanie Fotokomórek BUS-2EASY
POLSKI
Zaadresować każdą parę fotokomórek ustawiając cztery Dip-Switch (DS1) znajdujące się zarówno
na nadajniku jak i na odbiorniku.
Nadajnik i odbiornik pary fotokomórek muszą mieć to samo ustawienie DIP-SWITCH.
Nie powinno być dwóch ani większej ilości par fotokomórek o tym samym ustawieniu DIPSWITCH.
Dip1
Dip2
Dip3
Dip4
OFF
OFF
OFF
OFF
OFF
OFF
OFF
ON
OFF
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
ON
ON
OFF
ON
ON
OFF
OFF
ON
ON
ON
ON
OFF
OFF
OFF
ON
OFF
OFF
ON
ON
OFF
ON
OFF
ON
OFF
ON
ON
ON
ON
OFF
OFF
ON
ON
OFF
ON
ON
ON
ON
OFF
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
ON
OFF
ON
ON
ON
ON
TYPOLOGIA FOTOKOMÓREK
ON
OTWIERANIE (max 6 par)
ZAMYKANIE (max 7 par)
OTWIERANIE I ZAMYKANIE (max 2 par)
IMPULS OPEN (1 para)
Podłączenie Fotokomórek BUS-2EASY
Do podłączenia użyć dwóch przewodów bez-biegunowych (patrz specjalne instrukcje urządzenia).
DL1 = Wyrównanie
DL2 = Stan BUS-2EASY/
Zasilanie
DS1 = Dip-switches progra
mowania
BUS
2EASY
J10
E045
12
732786 - Rev. A
Koder BUS-2EASY
Podłączenie koderów BUS-2EASY wykonuje się używając dostarczonych w wyposażeniu przewodów
dwużyłowych.
Podłączenie - Adresowanie kodera BUS-2EASY
Biegunowość podłączenia linii BUS-2EASY określa przynależność kodera do danego skrzydła
a nie do innego.
Zwracać szczególną uwagę na sygnał LED statusu znajdujących się na korpusie każdego
kodera.
SKRZYDŁO 1 otwiera się jako pierwsze i zamyka jako drugie.
SKRZYDŁO 2
D
L
1
D
L
2
D
L
3
Na skrzydle 2 sprawdzić czy
przy wyłączonym silniku jest zapalony led DL1. 1 LED zapalony.
SKRZYDŁO 1
Na skrzydle 1 sprawdzić czy
przy wyłączonym silniku są
zapalone led DL1 i DL2.
SKRZYDŁO 1
D
L
1
D
L
3
Na skrzydle 2 sprawdzić
czy przy wyłączonym silniku
jest zapalony led DL1.
D
L
1
D
L
2
D
L
3
1 LED zapalony.
2 LED zapalone.
E045
D
L
3
SKRZYDŁO 2
Na skrzydle 1 sprawdzić
czy przy wyłączonym silniku
są zapalone led DL1 i DL2.
Adnotacja: Zamieniając miejscami przewody
kodera, następuje zamiana między koderem
przypisanym do skrzydła 1 a koderem przypisanym do skrzydła 2 i odwrotnie.
D
L
1
D
L
2
2 LED zapalone.
1 LED zapalony.
D
L
2
POLSKI
Zamiana
przewodów kodera
Koder
skrzydła 1
13
Koder
skrzydła 2
732786 - Rev. A
Tab. Stato LED Encoder BUS-2EASY
LED
DL1
DL3
MIGAJĄCY
ZGASZONY
Zasilanie występuje
Zasilanie występuje
Brak zasilania
Komunikacja występuje
Brak komunikacji
Brak komunikacji
DL1 musi być zawsze zapalony, co oznacza prawidłowe połączenie kodera/modułu.
Skrzydło 1
/
Skrzydło 2
DL2 wskazuje skrzydło, na którym jest zamontowany koder; musi być zapalony na skrzydle
1; zgaszony na skrzydle 2.
Skrzydło zatrzymane
Skrzydło w ruchu
Skrzydło zatrzymane
DL3 wskazuje z regularnym miganiem odczyt impulsów podczas ruchu skrzydła. W stanie
unieruchomienia skrzydła DL3 może być zarówno zapalony jak i zgaszony.
W przypadku błędnego połączenia (DL2 zapalone lub zgaszone na obu koderach), podczas
procedury przyswajania akcesoriów BUS-2EASY i Led DL1 obu koderów MIGAJ•.
4.7 J5 - SZYBKIE ZŁĄCZE MODUŁU XF
Szybkie złącze właściwe dla dwu-kanałowego
modułu dekodowania OMNIDEC.
ZAWSZE odłączyć napięcie w module sterowania PRZED włączeniem/wyłączeniem
modułu.
RADIO1 RADIO2
TF1
DL11
DL12
C52
DB1
RADIO 433-868
J5
DL13
HIGH
VOLTAGE
AREA
DL17
QC3
DL16
5V 24V ERROR
QC4
IC1
FL1
TH2
-
+/R1 /R2
F1
RL1
RL2
RL3
RL4
RL5
SW1
J1
PE N L
PE
E045
1 2 3 4 5 6 7 8
1 M1 2
COM OP
N
L
AC MAIN
3
CL
4 M2 5
COM OP
6
CL
7
8
LAMP
BUS
2EASY
SW3
DL7
STOP
DL8
DL15
F
SW2
OP-B
DL9
J2 J3
DL14
BUS MON.
8.8.
TH1
OP-A
POLSKI
DL2
ZAPALONY
J11
J9
9 10 11
9
10 11
OP-A OP-B STOP
14
15 16 17 18
15
16
24V
17
18
DL10
20 21
20
21
W.L. LOCK
USB
USB-A
732786 - Rev. A
5. PROGRAMOWANIE
Programowanie jest podzielona na dwa poziomy:
• programowanie SKRÓCONE
• programowanie ZAAWANSOWANE
Fazy programowania są następujące (patrz Tab.):
1. wejść w programowanie (1A lub 1B);
2. wyświetlić ustawione wartości i w razie konieczności zmodyfikować je. Modyfikacja wartości jest natychmiastowa, podczas gdy definitywne zapisanie następuje wychodząc z programowania ( ).
. Wybrać w celu ZAPISANIA w pamięci dopiero co
3. wyjść z programowania za pomocą funkcji
w celu WYJŚCIA BEZ ZAPISANIA modyfikacji.
wykonanej konfiguracji, lub
no
St
Y
z programowania można WYJŚĆ w dowolnej chwili:
• nacisnąć i trzymać F i następnie również w celu bezpośredniego przejścia do
St .
+
-/R2 F
programowanie zaawansowane
programowanie skrócone
❶
❷
1A.
puścić F:
nacisnąć i trzymać
❸
wyświetla
F : wyświetla się pierwsza
funkcja
1
ë
się wartość
funkcji
za pomocą PLUS lub
nacisnąć F:
MINUS,
przesuwać się
F
F
1B. nacisnąć i trzymać
wciśnięty F i następnie
również + : wyświetli się
ë1
puścić przyciski:
wyświetla się
wartość funkcji
w celu przejścia
do następnej
po dostępnych
ë
funkcji
wartościach aż
do osiągnięcia tej
wymaganej
+/R1 -/R2
1
funkcja
skrócona lub
zaawansowana)
wybrać
F
St
(Oostatnia funkcja
Y w celu
zapisania programowania
lub
pierwsza funkcja
wybrać
no w
celu opuszczenia
+
+/R1 F
+/R1 F
+
programowania bez
zapisania
1
ë funkcja pozostaje wyświetlona dopóki będzie wciśnięty przycisk
Tab. Fazy programowania.
E045 15
732786 - Rev. A
POLSKI
St
5.1 PROGRAMOWANIE
Ostatnia Funkcja Podstawowa
dF
Default
DEFAULT:
Y wskazuje, że wszystkie ustawione wartości odpowiadają default.
no wskazuje, że jedna lub kilka ustawionych wartości są różne od de-
Y
fault.
Wybrać jeżeli chce się przywrócić konfigurację default.
POLSKI
Y
LO
E
LOGIKA FUNKCJONOWANIA:
E Półautomatyczna
EP Półautomatyczna krok-po-kroku
SP Automatyczna Zabezpieczenie krok-po-kroku
A Automatyczna
AP Automatyczna krok-po-kroku
b Półautomatyczna “b”
C Obecność człowieka
Jeżeli zostanie wybrana logika, która wymaga wejścia CLOSE
( , ), wejścia OPEN B zostaną automatycznie przekształcone
w CLOSE. Odwrotnie, jeżeli wybierze się logikę, która nie przewiduje użycia wejść CLOSE, wejścia te przekształcą się w
OPEN B.
bC
Odnośnie funkcjonowania logiki, odsyła się do specjalnego paragrafu.
E045 16
732786 - Rev. A
Ostatnia Funkcja Podstawowa
CZAS PAUZY A (wyświetlony tylko z logikami automatycznymi)
Jest czasem pauzy przy otwieraniu PEŁNYM (dostępny tylko w logikach z
czasem pauzy).
Regulowany od
do
sek., ze skokiem 1 sek.
Przekraczając wartość 59, wyświetlanie przechodzi do wskazywania minut i
dziesiętnych sekund (oddzielonych kropką) z regulacją skokową co 10 sek.,
minut.
aż do maksimum
Np.: jeżeli display wskazuje
, czas wynosi 2 min i 50 sek.
00
9.5
Mn
30
59
2.5
POLSKI
PA
Default
2
ILOŚĆ SILNIKÓW:
Pozwala na wybór ilości silników znajdujących się w instalacji:
= 1 silnik
= 2 silniki
1
2
Jeżeli zostanie wykonany SETUP z tylko jednym silnikiem i w
następstwie przechodzi się na dwa silniki, moduł sterowania
- błąd konfiguracji, który będzie mógł
będzie sygnalizować błąd
być usunięty, ponownie wykonując SETUP z dwoma silnikami lub
powracając do wyboru jednego silnika.
14
Jeżeli zostanie wykonany SETUP z dwoma silnikami i w następstwie
przechodzi się do jednego silnika, moduł sterowania nie będzie
wskazywał żadnego błędu. Będzie uruchomiony tylko silnik
podłączony do wejścia M1.
E045 17
732786 - Rev. A
Ostatnia Funkcja Podstawowa
F1
Default
SIŁA CIĄGU SILNIKA 1:
Pozwala na wyregulowanie poziomu maksymalnej siły ciągu silnika 1, takiej
samej podczas otwierania jak i podczas zamykania.
= minimalna siła ciągu
= maksymalna siła ciągu
Zmieniając wartość siły ciągu zaleca się wykonanie nowego SETUP,
w tym celu odsyła się do odpowiedniego paragrafu.
25
01
50
Jeżeli używa się napędów oleodynamicznych, siła ciągu musi być
).
zaprogramowana na maksymalnym poziomie (
POLSKI
50
F2
SIŁA CIĄGU 2 (wyświetlony tylko z funkcją
Mn = 2 ):
Pozwala na wyregulowanie poziomu maksymalnej siły ciągu silnika 2, takiej
samej podczas otwierania jak i podczas zamykania.
= minimalna siła ciągu
= maksymalna siła ciągu
Zmieniając wartość siły ciągu zaleca się wykonanie nowego SETUP,
w tym celu odsyła się do odpowiedniego paragrafu.
25
01
50
Jeżeli używa się napędów oleodynamicznych, siła musi być zapro).
gramowana na maksymalnym poziomie (
50
no
En
UŻYCIE KODERA:
Cd
OPÓŹNIENIE SKRZYDŁA PRZY ZAMYKANIU (wyświetlony tylko z funkcją
= ):
Pozwala na włączenie/wyłączenie użycia koderów:
= kodery na obu silnikach
= kodery wyłączone
Y
no
Mn 2
05
Jest czasem opóźnienia startu w zamykaniu skrzydła 1 w stosunku do skrzydła
2. Pozwala na uniknięcie nałożenia się na siebie dwóch skrzydeł.
Regulowany od
do
sek., ze skokiem 1 sek.
Przekraczając wartość 59, wyświetlanie przechodzi do wskazywania minut i
dziesiętnych sekund (oddzielonych kropką) z regulacją skokową co 10 sek.,
aż do maksimum
minut.
Np.: jeżeli display wskazuje
, czas wynosi 1 min i 20 sek.
00
1,3
59
1.2
E045 18
732786 - Rev. A
Ostatnia Funkcja Podstawowa
Default
Patrz odpowiedni paragraf.
no
M2
STEROWNIK obecność człowieka SILNIKA 2 (wyświetlony tylko z funkcją
= )
--
Mn 2
+/R1
-/R2
M1
+/R1
-/R2
E045
ZAMYKA (wyświetlając
oP ) dopóki przycisk jest wciśnięty i przytrzymany
cL ) dopóki przycisk jest wciśnięty i przytrzymany
STEROWNIK obecność człowieka SILNIKA 1
tL
OTWIERA (wyświetlając
OTWIERA (wyświetlając
ZAMYKA (wyświetlając
oP ) dopóki przycisk jest wciśnięty i przytrzymany
--
cL ) dopóki przycisk jest wciśnięty i przytrzymany
PRZYSWAJANIE CZASÓW PRACY (SETUP):
Patrz odpowiedni paragraf.
19
--
732786 - Rev. A
POLSKI
bu
WPROWADZENIE URZĄDZEŃ DO BUS-2EASY:
Ostatnia Funkcja Podstawowa
St
Default
STAN SIŁOWNIKA:
Pozwala na wyjście z programowania, wybierając czy zapisać czy nie dopiero
co wykonaną konfigurację.
1. Ustawić wybór:
W celu ZAPISANIA i WYJŚCIA z programowania
W celu WYJŚCIA z programowania BEZ ZAPISANIA
1. Nacisnąć przycisk F w celu zatwierdzenia; na koniec display powróci do
wyświetlania stanu siłownika:
Y
POLSKI
Y
no
00 = ZAMKNIĘTY
01 = OTWARTY
02 = Zatrzymany, następnie
03
04
05
06
“OTWIERA”
= Zatrzymany, następnie
“ZAMYKA”
= w “PAUZIE”
= w fazie otwierania
= w fazie zamykania
07 = FAIL SAFE w toku
08 = sprawdzanie urządzeń
BUS-2EASY w toku
09 = Wstępne miganie, następnie
“OTWIERA”
10 = Wstępne miganie, następnie
“ZAMYKA”
UWAGA W przypadku, gdy zabraknie napięcia w module sterowania przed zatwierdzeniem (krok 2.), wszystkie modyfikacje zostaną
utracone.
+
-/R2 F
Można WYJŚĆ z programowania w każdej chwili nacisnąć
i trzymać F i następnie również w celu bezpośredniego
przejścia do St .
E045 20
732786 - Rev. A
5.2 CZAS MAKSYMALNEJ SIŁY PRZY RUSZANIU:
Ostatnia Funkcja Zaawansowana
rS
Default
UDERZENIE ZAWRACAJĄCE PRZY OTWIERANIU i UDERZENIE
HYDRAULICZNE PRZY ZAMYKANIU (NIE wyświetlone z funkcją
= ):
FA 1
no
POLSKI
Pozwala na włączenie/wyłączenie uderzenia zawracającego i uderzenia
hydraulicznego na rozwieranych skrzydłach.
Uderzenie zawracające ułatwia rozłączenie elektrozamka. przy zamkniętym
siłowniku, przed uruchomieniem otwierania, silniki wykonują krótki nacisk
przy zamykaniu.
Uderzenie hydrauliczne ułatwia załączenie elektrozamka uaktywniając silniki
z maksymalną siłą na zakończenie zamykania.
Y = włączone (przez 2 sek.)
no = wyłączone
W przypadku instalacji z enkoderem absolutnym, aby można było
uaktywnić tę funkcję należy wykonać setup używając automatycznego zatrzymania skrzydła na zderzaku mechanicznym.
Od
OPÓŹNIENIE SKRZYDŁA PRZY OTWIERANIU (wyświetlony tylko z
funkcją
= ):
Mn 2
02
Pozwala na włączenie/wyłączenie opóźnienia startu przy otwieraniu skrzydła
2 w stosunku do skrzydła 1, w celu uniknięcia zachodzenia się na siebie
dwóch skrzydeł.
= włączony (przez 2 sek.)
= wyłączony
Y
no
r1
SPOWOLNIENIE SKRZYDŁA 1:
Pozwala na wyregulowanie przestrzeni spowalniania jako procentu
całkowitego przesuwu skrzydła 1.
Regulowany od
do
%, ze skokiem 1%.
= bez spowolnienia
= przestrzeń minimalnego spowolnienia
= przestrzeń maksymalnego spowolnienia
00
01
99
r2
00
99
SPOWOLNIENIE SKRZYDŁA 2 (wyświetlone tylko z funkcją
Mn = 2 ):
Pozwala na wyregulowanie przestrzeni spowalniania jako procentu
całkowitego przesuwu skrzydła 2.
Regulowany od
do
%, ze skokiem 1%.
= bez spowolnienia
= przestrzeń minimalnego spowolnienia
= przestrzeń maksymalnego spowolnienia
00
01
99
00
20
20
99
E045 21
732786 - Rev. A
Ostatnia Funkcja Zaawansowana
PF
Default
WSTĘPNE MIGANIE:
Pozwala na włączenie/wyłączenie wstępnego migania Czas trwania
wstępnego migania = 3 sec.
= włączone przed każdym ruchem
= wyłączone
no
POLSKI
Y
no
EC
CZUŁOŚĆ ZABEZPIECZENIA PRZED ZGNIECENIEM (wyświetlony tylko
z funkcją
= ):
En Y
05
Zmieniając tę funkcję działa się na czasie, po upływie którego, w przypadku
przeszkody, moduł sterowania steruje odwróceniem ruchu skrzydeł lub steruje ich zatrzymaniem w przypadku gdy skrzydła znajdują się w przestrzeni
wyszukiwania zderzaka (patrz funkcja
).
Czwarta kolejno wykryta przeszkoda w tym samym kierunku i pozycji będzie
określona jako zderzak i skrzydło zatrzyma się w tej pozycji.
= minimalna czułość (maksymalny czas przed nawracaniem)
= maksymalna czułość (minimalny czas przed nawracaniem)
rB
00
10
r8
KĄT WYSZUKIWANIA ZDERZAKA (wyświetlany tylko z funkcją
i funkcjami
i
=
lub =
):
Fc FA no
02
En = Y
02
Pozwala na wyregulowanie kąta wyszukiwania zderzaka, w ciągu którego
moduł sterowania, jeżeli znajduje przeszkodę lub zderzak zatrzymuje ruch
bez nawracania.
Regulowany w dwojaki sposób:
= Przestrzeń wyszukiwania zderzaka nisko (około 1 stopień)
= Przestrzeń wyszukiwania zderzaka wysoko (około 4 stopnie)
01
02
E045 22
732786 - Rev. A
Ostatnia Funkcja Zaawansowana
St
Default
STAN SIŁOWNIKA:
Pozwala na wyjście z programowania, wybierając czy zapisać czy nie dopiero
co wykonaną konfigurację.
1. Ustawić wybór:
W celu ZAPISANIA i WYJŚCIA z programowania
W celu WYJŚCIA z programowania BEZ ZAPISANIA
1. Nacisnąć przycisk F w celu zatwierdzenia; na koniec display powróci do
wyświetlania stanu siłownika:
Y
00 = ZAMKNIĘTY
01 = OTWARTY
02 = Zatrzymany, następnie
“OTWIERA”
03 = Zatrzymany, następnie
“ZAMYKA”
04 = w “PAUZIE”
05 = w fazie otwierania
06 = w fazie zamykania
07 = FAIL SAFE w toku
08 = sprawdzanie urządzeń
BUS-2EASY w toku
09 = Wstępne miganie, następnie
“OTWIERA”
10 = Wstępne miganie, następnie
“ZAMYKA”
UWAGA W przypadku, gdy zabraknie napięcia w module sterowania przed zatwierdzeniem (krok 2.), wszystkie modyfikacje zostaną
utracone.
+
-/R2 F
Można WYJŚĆ z programowania w każdej chwili nacisnąć i
trzymać F i następnie również w celu bezpośredniego przejścia
.
do
St
E045 23
732786 - Rev. A
POLSKI
Y
no
5.3 INSTALOWANIE URZĄDZEŃ BUS-2EASY
W dowolnym momencie jest możliwe dodanie do instalacji urządzeń BUS-2EASY, postępując w
następujący sposób:
1.
2.
3.
POLSKI
4.
5.
Odłączyć zasilanie modułu sterowania.
Zainstalować i skonfigurować akcesoria BUS-2EASY w odniesieniu do instrukcji urządzeń.
Podłączyć urządzenia BUS-2EASY w odniesieniu do instrukcji Roz. “PODŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE”.
Zasilić moduł sterowania.
Wykonać procedurę wpisywania urządzeń BUS-2EASY.
5.3.1 WPISYWANIE URZĄDZEŃ BUS-2EASY
1.
2.
3.
4.
bu
Wejść w programowanie SKRÓCONE i przesuwać się po funkcjach dochodząc do
. Gdy puszcza
się F, display wyświetla status urządzeń BUS-2EASY (patrz rysunek).
Dokonać wpisu: nacisnąć i trzymać jednocześnie przyciski + i przez co najmniej 5 sek. (w tym
czasie display miga).
Jako potwierdzenie zakończenia wpisywania wyświetli się .
Puścić przyciski + i . Display wyświetli stan urządzeń BUS-2EASY.
-
Y
-
no.
Jeżeli żadne z urządzeń BUS nigdy nie zostało wpisane do modułu, display wyświetli
Fotokomórki
przy otwieraniu: zapalona = wpisane i zastawione
Koder 1:
zapalona = podłączony i
wpisany prawidłowo
Status BUS: zawsze zapalona
Fotokomórki
przy otwieraniu i zamykaniu:
zapalona = wpisane i zastawione
Koder 2:
zapalona = podłączony
i wpisany prawidłowo
Fotokomórka OPEN:
zapalona = wpisana i zastawiona
Fotokomórki
przy zamykaniu: zapalona = wpisane i zastawione
Rys. Wyświetlanie statusu BUS-2EASY z funkcji
urządzenia.
E045 24
bu : każdy segment displayu sygnalizuje typ
732786 - Rev. A
Rys. przykłady wyświetlania na displayu statusu BUS-2EASY.
W STAND BY (brama zamknięta lub w fazie spoczynku)
z Koderem BUS-2EASY na skrzydle 1 i skrzydle 2
oraz Fotokomórki BUS-2EASY podłączone i wpisane
prawidłowo.
POLSKI
W przypadku Kodera BUS-2EASY na skrzydle 1 i
skrzydle 2 oraz Fotokomórki BUS-2EASY podłączone
i wpisane prawidłowo i z zastawionymi fotokomórkami
przy zamykaniu:
Sprawdzenie urządzeń wpisanych do modułu
W celu sprawdzenia typologii urządzeń BUS rozpoznanych za pośrednictwem procedury wpisywania:
1. 2. Nacisnąć i trzymać przycisk + podczas wyświetlania stand-by; zapalą się segmenty odnoszące
się do co najmniej jednego wpisanego urządzenia. Przykład:
co najmniej jedna para fotokomórek przy
zamykaniu prawidłowo wpisana
Koder na skrzydle 1
prawidłowo wpisany
+/R1
Koder na skrzydle 2
prawidłowo wpisany
co najmniej jedna para fotokomórek przy
otwieraniu prawidłowo wpisana
W celu sprawdzenia odpowiedniego statusu BUS-2EASY, sprawdzić led na module sterowania:
Led DL15 (Czerwony)
Zapalony
Urządzenie bezpieczeństwa zastawione lub generator impulsów aktywny
Zgaszony
Żadne z urządzeń bezpieczeństwa nie jest zastawione ani generator impulsów
aktywne
Led DL15 (Zielony)
Zapalony stały
Zwykłe działanie (led zapalony również w przypadku braku urządzeń).
Migający powoli (błysk Linia BUS-2EASY w stanie zwarcia.
co 2,5 sek.)
Błąd podłączenia BUS-2EASY
Powtórzyć wpisywanie urządzeń. Jeżeli błąd się powtarza, sprawdzić czy:
Migający szybko (błysk - W instalacji nie znajduje się kilka akcesoriów z tym samym adresem.
co 0.5 sek.)
- Błąd wywołania (ilość podłączonych urządzeń BUS & gt; lub & lt; ).
- Błąd FAIL SAFE w urządzeniu BUS.
Zgaszony
Moduł sterowania w trybie Sleep (jeżeli jest przewidziany).
E045 25
732786 - Rev. A
5.4 TRYB PRZYSWAJANIA CZASÓW SETUP
Gdy zostanie zasilony moduł sterowania, jeżeli nigdy nie został wykonany SETUP lub jeżeli moduł żąda
jego wykonania, na displayu miga skrót
w celu wskazania, że konieczne jest wykonanie SETUP.
S0
Podczas SETUP zostają zawsze wprowadzone podłączone urządzenia BUS-2EASY. Kodery
BUS-2EASY wpisane przez SETUP muszą być następnie uaktywnione za pomocą funkcji
(Programowanie SKRÓCONE).
En
POLSKI
Wykonać procedurę SETUP w następujący sposób:
Podczas SETUP zabezpieczenia są wyłączone! W związku z tym wykonać operację nie
dopuszczając do żadnego przejazdu ani przechodzenia przez strefę ruchu skrzydeł bramy.
W przypadku instalowania oraz instalacji bez użycia kodera, są wymagane mechaniczne
zderzaki zatrzymujące skrzydła.
1. Wejść w programowaniu SKRÓCONYM do funkcji
się skrót
.
--
tL , gdzie przy puszczeniu przycisku F wyświetli
2. Sprawdzić czy skrzydła bramy są zamknięte. W przeciwnym razie działać w następujący sposób:
- Nacisnąć i trzymać przycisk -/R2 w celu zamknięcia skrzydła 2
- Nacisnąć i trzymać przycisk +/R1 w celu zamknięcia skrzydła 1
W przypadku, gdy wciśnięcie przycisków +/R1 i/lub -/R2 steruje otwieraniem odpowiedniego
skrzydła, konieczne jest odłączenie napięcia i odwrócenie na listwie zaciskowej J2 kabelków
faz odpowiedniego silnika (zaciski 2-3 dla silnika skrzydła 1 i zaciski 5-6 dla silnika skrzydła 2).
3. Z zamkniętymi skrzydłami bramy, rozpocząć procedurę SETUP trzymając wciśnięte przyciski + i - aż
na displayu (około 3 sek.).
do migania napisu
S1
4. Puścić przyciski + i -. Skrzydło 1 rozpocznie ruch otwierania.
Funkcjonowanie BEZ kodera
Funkcjonowanie Z koderem
Zatrzymać ruch dając impuls OPEN A,
gdy tylko skrzydło 1 osiągnie zderzak
zatrzymujący.
Skrzydło 1 zatrzyma się, gdy tylko osiągnie
zderzak zatrzymujący. W każdym razie
będzie możliwe zatrzymanie ruchu skrzydła
w dowolnej chwili i w wymaganym punkcie
dając jeden impuls OPEN A.
5. Na displayu miga
S2 (tylko jeżeli zostały wybrane 2 silniki): Skrzydło 2 zaczyna otwieranie.
Funkcjonowanie BEZ kodera
Funkcjonowanie Z koderem
Zatrzymać ruch dając impuls OPEN A,
gdy tylko skrzydło 2 osiągnie zderzak
zatrzymujący.
Skrzydło 2 zatrzyma się, gdy tylko osiągnie
zderzak zatrzymujący. W każdym razie
będzie możliwe zatrzymanie ruchu skrzydła
w dowolnej chwili i w wymaganym punkcie
dając jeden impuls OPEN A.
6. Na displayu miga
S3 (tylko jeżeli zostały wybrane 2 silniki): Skrzydło 2 zaczyna zamykanie.
Funkcjonowanie BEZ kodera
Funkcjonowanie Z koderem
Zatrzymać ruch dając impuls OPEN A,
gdy tylko skrzydło 2 osiągnie zderzak
zatrzymujący.
Skrzydło 2 zatrzyma się, gdy tylko osiągnie
zderzak zatrzymujący. W każdym razie
będzie możliwe zatrzymanie ruchu skrzydła
w dowolnej chwili i w wymaganym punkcie
dając jeden impuls OPEN A.
E045 26
732786 - Rev. A
7. Na displayu miga
S4 : Skrzydło 1 zaczyna zamykanie.
Funkcjonowanie z koderem
Skrzydło 2 zatrzyma się, gdy tylko osiągnie
zderzak zatrzymujący. W każdym razie będzie
możliwe zatrzymanie ruchu skrzydła w dowolnej chwili i w wymaganym punkcie dając jeden
impuls OPEN A.
8. Moduł sterowania automatycznie wychodzi z menu programowania wyświetlając stan siłownika (skrót
) jako potwierdzenie prawidłowego zakończenia procedury SETUP. W przypadku, gdy procedura nie została zakończona poprawnie, na displayu będzie migać skrót
, który oznacza, że
konieczne jest wykonanie nowej procedury SETUP.
00
S0
możliwe jest skonfigurowanie i zmodyfikowanie stref zwalniania działając na displayu na
parametrach
i
(patrz Programowanie Zaawansowane) bez konieczności powtarzania
SETUP.
r1 r2
5.5 PRÓBA SIŁOWNIKA
Na zakończenie instalowania i programowania, sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie całej instalacji. Sprawdzić przede wszystkim prawidłową interwencję urządzeń bezpieczeństwa i sprawdzić
czy instalacja spełnia wymogi obowiązujących norm bezpieczeństwa. Zamknąć pokrywę na swojej
specjalnej oprawie z uszczelką.
E045 27
732786 - Rev. A
POLSKI
Funkcjonowanie BEZ kodera
Zatrzymać ruch dając impuls OPEN A,
gdy tylko skrzydło 2 osiągnie zderzak
zatrzymujący.
6. ZAPISYWANIE I KODOWANIE
Moduł sterujący jest wyposażony w 2-kanałowy wbudowany system dekodujący OMNIDEC. System
ten pozwala na zapisanie w pamięci za pomocą dodatkowego odbiornika (na złączu J5), kilku pilotów
radiowych różnych pod względem technologii, ale o tej samej częstotliwości. Możliwe jest sterowanie
pełnego otwarcia (OPEN A) jak i częściowego (OPEN B).
Różne typologie kodowania radiowego (DS, SLH/SLH LR, LC/RC) mogą funkcjonować
jednocześnie na dwóch kanałach. Istnieje możliwość wprowadzania do 255 kodów radiowych
wśród poleceń OPEN A i OPEN B/CLOSE.
POLSKI
Aby można było użyć różnych systemów kodowania na tym samym kanale, należy najpierw
zakończyć programowanie jednego systemu i następnie powtórzyć procedurę dla następnego.
6.1 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH SLH/SLH LR
1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk +/R1 - SW1 (ustawienie OPEN A) lub -/R2 - SW2 (ustawienie
OPEN B/CLOSE).
2. Po około 5 sek. od naciśnięcia przycisku, odpowiedni LED sygnału radiowego (DL11 lub DL12) zaczyna
powoli migać przez około 20 sek.
3. Puścić przycisk.
4. Na pilocie sterowania radiowego SLH/SLH LR (tylko pilot MASTER) jednocześnie nacisnąć i
przytrzymać przyciski P1 i P2.
5. LED pilota radiowego zaczyna migać.
6. Puścić oba przyciski.
7. Upewnić się czy LED DL11 lub DL12 na module sterowania jeszcze miga (patrz punkt 2) i w trakcie,
gdy LED pilota radiowego jeszcze miga, nacisnąć i przytrzymać odpowiedni przycisk na pilocie
(LED sterowania radiowego zapali się na stałe).
8. Odpowiedni LED na module sterowania (DL11 lub DL12) zapala się na stałe przez 1 sek. i następnie
gaśnie, co oznacza, że kod radiowy został zapisany w pamięci.
9. Puścić przycisk pilota radiowego.
10. Nacisnąć dwukrotnie po kolei przycisk zapisanego pilota radiowego w celu zakończenia zapisywania
w pamięci. Siłownik wykona operację otwierania.
Upewnić się czy podczas ruchu siłownika nie występują żadne przeszkody (osoby i
obiekty) .
OPEN A
& gt; 5”
& lt; 5”
OK
2” x 2
OPEN A
OTWIERANIE PEŁNE
OPEN B
& gt; 5”
& lt; 5”
E045 28
OK
2” x 2
OPEN B
OTWIERANIE CZĘŚCIOWE
732786 - Rev. A
Master
Master
Master
Master
NEW
NEW
& lt; 5”
NEW
2” x 2
6.2 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH LC/RC (Tylko 433 MHz)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Nacisnąć i przytrzymać przycisk +/R1 - SW1 (ustawienie OPEN A) lub -/R2 - SW2 (ustawienie OPEN
B/CLOSE).
Po około 5 sek. od naciśnięcia przycisku, odpowiedni LED pilota radiowego (DL11 lub DL12) zaczyna
powoli migać przez około 20 sek.
Puścić wciśnięty klawisz.
Podczas migania diody led sygnału radiowego nacisnąć na odpowiedni przycisk pilota LC/RC.
Odpowiedni led na module (DL11 lub DL12) zapala się na stałe przez 1 sek., co oznacza prawidłowe
zapisanie w pamięci i następnie wznawia miganie przez 20 sekund, podczas których możliwe
jest zapisanie w pamięci innych pilotów radiowych.
Po upływie 20 sek. led gaśnie wskazując zakończenie procedury.
Aby dodać inne piloty radiowe powtórzyć procedurę od punktu 1.
OPEN A
& gt; 5”
& gt; 5”
OK
OPEN A
OTWIERANIE PEŁNE
OPEN B
& gt; 5”
& gt; 5”
OK
E045 29
OPEN B
OTWIERANIE CZĘŚCIOWE
732786 - Rev. A
POLSKI
Aby uaktywnić inne piloty radiowe z tym samym kodem systemu, należy przypisać kod zapisanego
w pamięci przycisku pilota radiowego do odpowiedniego przycisku na pilocie, który ma być dodany:
1. Na zapisanym pilocie radiowym jednocześnie nacisnąć i przytrzymać przyciski P1 i P2.
2. LED pilota radiowego zaczyna migać.
3. Puścić oba przyciski.
4. Nacisnąć, podczas gdy LED pilota radiowego jeszcze miga, na zapisany w pamięci przycisk i
przytrzymać go (LED pilota radiowego zapala się stałym światłem).
5. Przybliżyć do siebie piloty, nacisnąć i przytrzymać odpowiedni przycisk na pilocie radiowym, który ma
być dodany i puścić go dopiero po podwójnym mignięciu led pilota, które oznacza prawidłowe
zapisanie w pamięci.
6. Nacisnąć dwukrotnie po kolei przycisk dopiero co zapisanego w pamięci pilota radiowego. Siłownik
wykona operację otwierania.
Upewnić się czy nie występują żadne przeszkody (osoby i rzeczy) podczas ruchu
siłownika.
POLSKI
6.2.1 ZDALNE ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH LC/RC
Za pomocą pilotów radiowych LC/RC można zapisać zdalnie w pamięci inne piloty, to znaczy bez
bezpośredniego interweniowania na module, tylko używając wcześniej zapisanego w pamięci pilota
radiowego.
1. Wziąć jeden z pilotów radiowych zapisanych wcześniej na jednym z 2 kanałów (OPEN A lub OPEN
B/CLOSE) i przejść w pobliże modułu sterowania.
2. Jednocześnie nacisnąć i przytrzymać przyciski P1 i P2 do momentu aż obie diody LED zaczną wolno
migać przez 5 sek.
3. W ciągu 5 sek. nacisnąć przycisk pilota radiowego zapisanego w pamięci, aby włączyć programowanie
na wybranym kanale.
4. LED na module sterowania odpowiadający programowanemu kanałowi miga przez 20 sek., w ciągu
których należy przesłać kod do kolejnego pilota radiowego naciskając klawisz.
5. Odpowiedni LED na module sterowania zapala się stałym światłem przez 2 sek. (wskazuje pomyślne
zapisanie w pamięci), następnie wznowi miganie przez 20 sek., podczas których możliwe jest
zapisanie innych pilotów radiowych i następnie gaśnie.
6.3 ZAPISYWANIE PILOTÓW RADIOWYCH DS
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
W pilocie radiowym DS wybrać wymagane zestawienie ON - OFF spośród 12 dip-switches.
Nacisnąć i przytrzymać przycisk +/R1 - SW1 (ustawienie OPEN A) lub -/R2 - SW2 (ustawienie OPEN
B/CLOSE).
Po około 5 sek. od naciśnięcia klawisza, odpowiedni led pilota radiowego (DL11 lub DL12) zaczyna
powoli migać przez około 20 sek.
Puścić wciśnięty klawisz.
Podczas migania diody led sygnału radiowego nacisnąć na przycisk pilota radiowego do zaprogramowania.
Odpowiednia dioda na module sterowania (DL11 lub DL12) zapala się stałym światłem przez 1 sek.
i następnie gaśnie, wskazując pomyślne zapisanie w pamięci.
Aby dodać inne odmienne kody, powtórzyć procedurę od punktu 1.
Aby dodać inne piloty radiowe z tym samym kodem, ustawić 12 dip-switches z tą samą zapisaną
kombinacją pilota.
OPEN A
& gt; 5”
WŁASNY
KOD
OK
WŁASNY
KOD
OK
OPEN A
OTWIERANIE PEŁNE
OPEN B
& gt; 5”
E045 30
OPEN B
OTWIERANIE CZĘŚCIOWE
732786 - Rev. A
6.4 KASOWANIE PILOTÓW RADIOWYCH
-/R2
.
1. Nacisnąć i trzymać przycisk -/R2.
2. Po około 5 sek. od wciśnięcia, led DL12 zaczyna powoli migać; po następnych 5 sek. powolnego
migania i trzymania wciśniętego przycisku, led DL11 i DL12 zaczynają szybciej migać (początek
kasowania).
3. Na koniec szybkiego migania, led DL11 i DL12 zapalają się na stałe, co jest potwierdzeniem wykasowania wszystkich kodów pilota radiowego (OPEN A i OPEN B/CLOSE) w pamięci modułu sterowania.
4. Puścić przycisk -/R2.
-/R2
Diody Led gasną, sygnalizując prawidłowo wykonane wykasowanie.
E045 31
732786 - Rev. A
POLSKI
Ta operacja jest NIEODWRACALNA. Zostaną wykasowane WSZYSTKIE kody pilotów
radiowych zapisane w pamięci jako OPEN A oraz jako OPEN B/CLOSE. Procedura kasowania jest aktywna tylko w warunkach wyświetlania stanu bramy.
7. URUCHOMIENIE
7.1 KONTROLA DIOD LED
Po wykonaniu wszystkich podłączeń i zasileniu modułu sterowania, sprawdzić stan diod led na
wszystkich wejściach (rysunek przedstawia stan siłownika w pozycji zamkniętej).
Dioda led zapalona = styk zamknięty
POLSKI
Dioda led zgaszona = styk otwarty
Znaczenie
diody led:
patrz “LAYOUT
MODUŁU
STEROWANIA”
RADIO1 RADIO2
TF1
DL11
DL12
C52
DB1
RADIO 433-868
J5
Znaczenie
diody led: patrz
“PROCEDURA
PODŁĄCZANIA
URZĄDZEŃ
BUS-2EASY”
HIGH
VOLTAGE
AREA
DL13
QC3
DL17
QC4
DL16
5V 24V ERROR
IC1
FL1
TH2
RL2
RL3
RL4
RL5
SW1
1 2 3 4 5 6 7 8
PE
1 M1 2
COM OP
N
L
AC MAIN
3
CL
4 M2 5
COM OP
6
CL
8
7
LAMP
BUS
OP-B
DL8
2EASY
9 10 11
9
10 11
OP-A OP-B STOP
SW2
SW3
DL7
STOP
J2 J3
PE N L
OP-A
DL9
J1
DL15
+/R1 -/R2 F
F1
RL1
8.8.
TH1
DL14
BUS MON.
J11
J9
15 16 17 18
15
16
24V
17
18
DL10
20 21
20
21
W.L. LOCK
USB
USB-A
STOP - w konfiguracji default wejście STOP jest wejściem bezpieczeństwa ze stykiem N.C. (normalnie
zamknięty). Odpowiedni LED musi być ZAPALONY, gdy siłownik znajduje się w fazie spoczynku i
zgasnąć przy aktywacji podłączonego urządzenia.
OPEN A, OPEN B - w konfiguracji default, wejścia OPEN A, OPEN B są wejściami ze stykiem N.O.
(normalnie otwarty). Odpowiednie diody LED muszą być zgaszone, gdy siłownik znajduje się w fazie
spoczynku i zaświecić się gdy podłączone urządzenie jest załączone.
Led ERROR - Miga wskazuje występujący alarm (sytuacja nie ma wpływu na funkcjonowanie bramy)
- patrz “ALARMY”. - Zapalony na stałe wskazuje występujący błąd (sytuacja, która blokuje funkcjonowanie aż do wyeliminowania przyczyny błędu). Patrz “BŁĘDY”.
E045 32
732786 - Rev. A
8. SYGNAŁY BŁĘDÓW I ALARMÓW
W przypadku wystąpienia BŁĘDÓW (stan powodujący zablokowanie działania bramy) lub ALARMÓW
(stan, który nie wpływa na działanie bramy), na displayu można wyświetlić numer odpowiedniego
sygnału naciskając jednocześnie przyciski + e -..
Te sygnały znikają przy kolejnym cyklu, tylko jeżeli zostanie wcześniej usunięta przyczyna,
która je spowodowała.
8.1 BŁĘDY
W przypadku wystąpienia BŁĘDU, led ERROR zapala się na stałe. Naciskając jednocześnie
przyciski + i - na displayu wyświetli się odpowiedni numer odpowiadający danej usterce.
N°
BŁĄD
01
05
08
POLSKI
W poniższej tabeli są wskazane wszystkie błędy wyświetlane na displayu.
Moduł sterowania uszkodzoWymienić moduł
ny
09
12
13
14
17
18
19
SETUP nieważny
ROZWIĄZANIE
Powtórzyć SETUP modułu
Sprawdzić czy nie występują dwie pary urządzeń z tym samym
adresem
Wyjście BUS-2EASY w sta- Sprawdzić połączenia urządzeń BUS-2EASY
nie zwarcia
podłączonych i wpisanych
Sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie urządzeń BUS i w razie
Wywołanie BUS-2EASY
konieczności powtórzyć pobieranie danych urządzeń BUS
Sprawdzić prawidłowe działanie urządzeń zabezpieczających
FAIL SAFE
(fotokomórki)
Sprawdzić prawidłową konfigurację modułu sterowania (prograBłąd konfiguracji
mowanie skrócone i zaawansowane) oraz w razie konieczności
powtórzyć SETUP
Błąd urządzenia BUS-2EASY
Koder silnika 1 uszkodzony
Sprawdzić połączenia lub wymienić koder silnika 1
Koder silnika 2 uszkodzony
Sprawdzić połączenia lub wymienić koder silnika 2
Wykonać nowe wprowadzenie urządzeń BUS-2EASY i/lub nowe
Dane pamięci nieprawidłowe
programowanie modułu sterowania
E045 33
732786 - Rev. A
8.2 ALARMY
Gdy włączy się ALARM i led ERROR zaczyna migać. Naciskając jednocześnie na przyciski
+ i - na displayu wyświetli się numer odpowiadający danej usterce.
W poniższej tabeli są wskazane wszystkie alarmy wyświetlane na displayu.
ALARM
20
POLSKI
N°
Przeszkoda na SILNIKU 1 (tylko Usunąć każdą możliwą przyczynę przeszkody na skrzydle
z koderem)
1
Przeszkoda na SILNIKU 2 (tylko Usunąć każdą możliwą przyczynę przeszkody na skrzydle
z koderem)
2
21
25
27
28
30
40
Rozwiązanie / Opis
Wyjście LOCK1 w stanie zwarcia Usunąć przyczynę zwarcia
Przekroczona ilość kolejnych
przeszkód przy otwieraniu
Przekroczona ilość kolejnych przeszkód przy zamykaniu
Usunąć każdą możliwą przyczynę przeszkody. W
przypadku trwania problemu, powtórzyć ponownie SETUP
Usunąć każdą możliwą przyczynę przeszkody. W
przypadku trwania problemu, powtórzyć ponownie SETUP
Usunąć nie używane kody radiowe za pomocą programu
Pamięć kodów radiowych XF
PC/MAC lub użyć dodatkowego modułu DEC/MINIDEC/
pełna
RP
Skontaktować się z instalatorem w celu przeprowadzenia
Wymagana interwencja serwisu
konserwacji
9. WYSZUKIWANIE USTEREK
Opis
A
Moduł sterowania włącza się
B
Brama nie rusza się wysyłając
impuls OPEN
C
Brama nie zawraca, gdy fotokomórki zostają zastawione
D
Brama nie zawraca
napotykając na przeszkodę
E
Brama nie zamyka się
Rozwiązanie
• Sprawdzić czy do modułu dochodzi 230V~
• Sprawdzić cały bezpiecznik F1
• Sprawdzić czy zabezpieczenia i STOP są podłączone do
minusa i czy właściwe diody LED są zapalone
• Sprawdzić fotokomórki (wyrównanie, zastawienie)
• Sprawdzić czy SETUP został prawidłowo wykonany, w razie
konieczności powtórzyć go
• Sprawdzić prawidłowe okablowanie tradycyjnych fotokomórek
oraz prawidłową konfigurację fotokomórek BUS (jeżeli
występują) W razie konieczności powtórzyć pobieranie danych
urządzeń BUS-2EASY
• Sprawdzić czy zostały uaktywnione kodery na silnikach
• Sprawdzić czułość namierzania przeszkód
• Sprawdzić prawidłowe okablowanie i wyrównanie fotokomórek
• Sprawdzić czy nie występuje żaden sygnał aktywnego OPEN
• Sprawdzić typ wybranej logiki funkcjonowania (automatyczna
lub półautomatyczna)
E045 34
732786 - Rev. A
10. ZARZĄDZANIE PLIKÓW KONFIGURACJI – J8 USB
E045SW.bin
POLSKI
Za pomocą złącza USB J8 możliwe jest zarówno przesłanie do modułu sterowania plików konfiguracji
i zarządzania znajdujących się w pamięci USB jak i skopiowanie w pamięci USB tych samych plików
znajdujących się w module. W przypadku przesyłania danych z pamięci USB do modułu sterowania,
pliki muszą wprowadzone do podstawy pamięci, jak pokazane na poniższych rysunku:
E045.rad
E045.prg
Ponadto nazwy i rozszerzenia poszczególnych plików muszą być obowiązkowo takie jak te wyszczególnione poniżej:
• E045SW.bin - Plik aktualizacji PROGRAMU modułu sterowania
• E045.prg - Plik aktualizacji PROGRAMOWANIA modułu sterowania
• E045.rad - Plik aktualizacji RADIA modułu sterowania
Te same pliki zostaną utworzone, nazwane i umieszczone w sposób wskazany na rysunku, w przypadku
przesyłania z modułu sterowania do pamięci USB.
Jeżeli przy włączeniu modułu sterowania, zostanie namierzona pamięć USB wprowadzona do złącza
, wejdzie do menu zarządzania plików
J8, moduł sterowania, po wyświetleniu na displayu napisu
aktualizacji (patrz poniższa tabela) (nacisnąć przycisk F w celu przeglądu funkcji):
bo
Display
US
Funkcja
Default
UPGRADE PROGRAMU MODUŁU:
Ta funkcja pozwala na zaktualizowanie programu użytkowego modułu (plik
E045SW.bin).
Trzymając jednocześnie wciśnięte przyciski + i - przez co najmniej 5 sekund
wchodzi się do aktualizacji modułu. Znika napis
na displayu i w jego miejsce
zaczyna migać napis
oraz led USB DL10.
Na zakończenie aktualizacji na displayu wyświetli się napis
jeżeli została
prawidłowo wykonana, w przeciwnym razie ponownie wyświetli się napis
.
--
--
no
Y
no
Upgrade jest wykonany prawidłowo tylko jeżeli w pamięci USB jest
obecny ważny plik o dokładnej nazwie E045SW.bin
E045 35
732786 - Rev. A
Display
Uc
Funkcja
Default
UPGRADE KONFIGURACJI MODUŁU STEROWANIA:
Ta funkcja pozwala na przesłanie konfiguracji do modułu (plik E045.prg).
Trzymając jednocześnie wciśnięte przycisk + i - przez co najmniej 5 sekund
wchodzi się do aktualizacji konfiguracji modułu sterowania. Znika napis
na displayu i w jego miejsce zaczyna migać napis
oraz led USB DL10.
Na zakończenie aktualizacji na displayu wyświetli się napis
jeżeli została
prawidłowo wykonana, w przeciwnym razie ponownie wyświetli się napis
.
--
--
no
Y
no
POLSKI
Upgrade jest wykonany prawidłowo tylko jeżeli w pamięci USB jest
obecny ważny plik o dokładnej nazwie E045.prg
Ur
UPGRADE SPISU KODÓW RADIOWYCH:
Ta funkcja pozwala na zaktualizowanie spisu kodów radiowych w module
(plik E045.rad).
Trzymając jednocześnie wciśnięte przyciski + i - przez co najmniej 5 sekund
wchodzi się do aktualizacji modułu sterowania. Znika napis
na displayu i
w jego miejsce zaczyna migać napis
oraz led USB DL10.
Na zakończenie aktualizacji na displayu wyświetli się napis
jeżeli została
prawidłowo wykonana, w przeciwnym razie ponownie wyświetli się napis
.
--
--
no
Y
no
Upgrade jest wykonany prawidłowo tylko jeżeli w pamięci USB jest
obecny ważny plik o dokładnej nazwie E045.rad
dc
DOWNLOAD KONFIGURACJI MODUŁU STEROWANIA:
Ta funkcja pozwala na zapisanie w pamięci USB konfiguracji modułu sterowania, w celu archiwizacji (parametr
) lub powielenia konfiguracji na innych
instalacjach (parametr
).
Trzymając jednocześnie wciśnięte przyciski + i - przez co najmniej 5 sekund,
wyświetlają się następujące wartości wyboru:
01
00
--
00 = Archiwizacja: plik konfiguracji będzie zapisany w pamięci w formacie
E045_xxx.prg gdzie xxx=000/001/002 itd. w zależności ile plików konfiguracji
znajduje się w pamięci USB.
01
= Powielanie: plik konfiguracji zostanie zapisany w formacie
E045.prg zastępując ewentualny plik konfiguracji posiadający tę samą nazwę,
tak, aby mógł być użyty do wykonania upgrade na innej instalacji.
Wybrać poprzez wciśnięcie przycisków + i - wymagany parametr i naciskając
przycisk F, moduł sterowania wykonuje zapis pliku wyświetlając w przypadku
prawidłowego zapisania,
w przypadku błędów podczas zapisywania.
no
E045 36
Y
732786 - Rev. A
Display
dr
Funkcja
Default
DOWNLOAD KODÓW RADIOWYCH MODUŁU STEROWANIA:
Ta funkcja pozwala na zapisanie w pamięci USB kodów radiowych modułu, w
celu archiwizacji (parametr
) lub powielenia kodów radiowych na innych
instalacjach (parametr
).
Trzymając jednocześnie wciśnięte przyciski + i - przez co najmniej 5 sekund,
wyświetlają się następujące wartości wyboru:
01
00
--
xxx.rad gdzie xxx=000/001/002 itd. w zależności ile pliku kodów radiowych
znajduje się w pamięci USB.
= Powielanie: plik kodów radiowych zostanie zapisany w formacie
E045.rad zastępując ewentualny plik kodów radiowych posiadający tę samą
nazwę, tak, aby mógł być użyty do wykonania upgrade na innej instalacji.
Wybrać poprzez wciśnięcie przycisków + i - wymagany parametr i naciskając
przycisk F, moduł wykonuje zapis pliku wyświetlając
w przypadku
prawidłowego zapisu,
w przypadku błędów podczas zapisywania.
01
no
E045 37
Y
732786 - Rev. A
POLSKI
00 = Archiwizacja: plik kodów radiowych będzie zapisany w formacie E045_
11. LOGIKA FUNKCJONOWANIA
Poniższa tabela przedstawia logikę funkcjonowania.
Szczegółowy opis każdego typu logiki znajduje się w następnych tabelach.
LOGIKA
POLSKI
E
Półautomatyka
EP Półautomatyka
krok-po-kroku
Stan siłownika:
zatrzymany
AP Automatyczna
krokowa
b
Pó≥automatyka
“b”
(wejúcia
OPEN-B stajπ
siÍ CLOSE)
C Obecność
człowieka
(wejścia OPENB stają się
CLOSE)
Stan:
Interwencja fotokomórki
impuls OPEN otwiera
impuls OPEN przy
Fotokomórki podczas
bramę i przy następnym otwieraniu blokuje i przy ruchu odwracają kiezamyka
zamykaniu ponownie
runek
otwiera
impuls OPEN otwiera
impuls OPEN blokuje
bramę i przy następnym podczas ruchu
zamyka
SP Automatyka
impuls OPEN otwieZabezpieczenie ra bramę i po pauzie
krok-po-kroku
zamyka automatycznie
A Automatyka
Stan siłownika:
w ruchu
Fotokomórki podczas
ruchu odwracają kierunek
impuls OPEN podczas
pauzy zamyka podczas
ruchu blokuje
Fotokomórki zamykania
powodują zamknięcie
podczas pauzy;
zamawiają zamykanie
podczas otwierania
i podczas zamykania odwracają ruch
powodując następnie
natychmiastowe
zamknięcie
impuls OPEN otwiera bramę i po pauzie
zamyka automatycznie
impuls OPEN podczas
otwierania jest ignorowany, podczas
pauzy ładuje i podczas
zamykania ponownie
otwiera
Fotokomórki zamykania
ponownie ładują pauzę
Jeden impuls OPEN
otwiera bramę i po
przerwie zamyka automatycznie
Jeden impuls OPEN
podczas otwierania
i przerwy blokuje; w
zamykaniu zamienia
Fotokomórki zamykania
ponownie ładują pauzę
logika z dwoma oddzielnymi sterowaniami:
impuls OPEN-A otwiera;
impuls CLOSE zamyka
impuls OPEN-A
podczas zamykania
otwiera, impuls CLOSE
podczas otwierania
zamyka
Fotokomórki podczas
ruchu odwracają kierunek
Logika z dwoma oddzielnymi sterowaniami:
OPEN-A przytrzymany
otwiera;
CLOSE przytrzymany
zamyka
impuls OPEN-A
podczas zamykania
otwiera, sterowanie
CLOSE podczas otwierania zamyka
Fotokomórki podczas
ruchu odwracają kierunek
E045 38
732786 - Rev. A
logika półautomatyczna
impulsy
stan
siłownika
open a
open b
close
zamkniíty
otwiera
otwiera
częściowo
bez reakcji
w otwieraniu
otwarty
zatrzymuje*
zatrzymuje*
1
zamyka
otwiera
bez reakcji (open
wstrzymany)
odwraca
ruch
bez reakcji
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
bez reakcji
bez reakcji
(close
wstrzymany)
zatrzymuje*
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
zatrzymuje*
bez reakcji
bez reakcji
*zatrzymuje
EP
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
zamyka
odwzbudzeniu
otwiera*
(zapisuje close)
ë
bez reakcji
bez reakcji bez reakcji (open
(open
(close
zatrzymuje* wstrzymany) wstrzymany) zapisuje close)
impulsy
open a
open b
close
zamkniíty
otwiera
otwiera
częściowo
bez reakcji
otwarty
odwraca
2
ruch
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
zatrzymuje; przy
logika półautomatyczna krok-po-kroku
stan
siłownika
w otwieraniu
fsw op
bez reakcji
1
ë
zamyka
w zamykaniu
fsw cl/op
(open/close
wstrzymane)
zamyka
ë
fsw cl
stop
zatrzymuje*
zatrzymuje*
1
1
ë
zamyka
fsw cl/op
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
odwraca
ruch
bez reakcji
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
(open/close
wstrzymane)
zamyka
ë
fsw cl
bez reakcji
bez reakcji
(close
wstrzymany)
bez reakcji
stop
fsw op
bez reakcji (open
wstrzymany)
zatrzymuje*
bez reakcji
zamyka
w zamykaniu
zatrzymuje*
bez reakcji
zatrzymany*
*zatrzymuje
wznawia ruch w przeciwnym
kierunku. po stop zawsze
zamyka
zamyka
(open/close
wstrzymane)
bez reakcji
odwraca
2
ruch
ë
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera*
(zapisuje close)
bez reakcji
bez reakcji bez reakcji (open
(open
(close
zatrzymuje* wstrzymany) wstrzymany) zapisuje close)
1
ë jeżeli cykl rozpoczął się z OPEN-B otwiera całkowicie
2
ë funkcjonowanie modyfikowane przez programowanie
E045 39
732786 - Rev. A
POLSKI
E
SP
logika automatyczna zabezpieczenie krok-po-kroku
impulsy
open a
open b
close
zamknięty
POLSKI
stan
siłownika
otwiera; po
pauzie zamyka
otwiera
częściowo;
po pauzie
zamyka
bez reakcji
w otwieraniu
otwarty w
pauzie
zatrzymuje*
1
ë
zatrzymuje*
1
ë
stop
bez reakcji (open
wstrzymany)
bez reakcji
zatrzymany*
przy odwzbudzeniu zamyka
bez reakcji
odwraca
2
ruch
zatrzymuje*
*zatrzymany
wznawia ruch w przeciwnym
kierunku. po stop zawsze
zamyka
zamyka
(open/close
wstrzymane)
bez reakcji
ë
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
logika automatyczna
impulsy
open a
open b
close
zamknięty
otwiera;
po pauzie
zamyka
otwiera
częściowo;
po pauzie
zamyka
bez reakcji
1
ë
bez reakcji
zamyka
zatrzymuje*
odwraca
ruch
ładuje czas
1
pauzy
ładuje czas
pauzy
zamyka
zatrzymuje*
bez reakcji
bez reakcji
zatrzymuje*
bez reakcji
*zatrzymany
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
bez reakcji
bez reakcji
(open
(close
wstrzymany) wstrzymany)
stan
siłownika
w zamykaniu
bez reakcji (open
wstrzymany)
zatrzymuje*
bez reakcji
otwarty w
pauzie
bez reakcji
odwraca
ruch
zatrzymuje*
w otwieraniu
fsw cl/op
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
kończy
otwiera,
zamykanie,
następnie zamyka
następnie
bez czasu
zamyka bez
pauzy (open
czasu pauzy
zatrzymuje* zapisuje close)
w zamykaniu
A
fsw cl
zatrzymuje*
zamyka
zamyka
zamyka
fsw op
bez
reakcji
ë
otwiera
stop
bez reakcji (open
wstrzymany)
bez reakcji
zamyka
fsw op
(open/close
wstrzymane)
fsw cl
fsw cl/op
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
bez reakcji
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
ładuje czas pauzy
(close wstrzymany)
zatrzymuje; przy
odwraca
2
ruch
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
ë
bez reakcji
bez reakcji
(open
(close
wstrzymany) wstrzymany)
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
1
ë jeżeli cykl rozpoczął się z OPEN-B otwiera całkowicie
2
ë funkcjonowanie modyfikowane przez programowanie
E045 40
732786 - Rev. A
logika półautomatyczna “b” (wejścia open-b stają się close)
impulsy
stan
siłownika
open a
open b
close
zamknięty
otwiera;
po pauzie
zamyka
otwiera
częściowo;
po pauzie
zamyka
bez reakcji
w otwieraniu
zatrzymuje*
1
zatrzymuje*
zamyka
zatrzymuje*
odwraca
ruch
(zapisuje
open)
otwarty w
pauzie
zatrzymuje*
1
zatrzymuje*
zamyka
zatrzymuje*
bez reakcji
bez reakcji
zatrzymuje*
bez reakcji
ë
ë
w zamykaniu
otwiera
fsw cl/op
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
(open/close
wstrzymane)
zamyka
fsw cl
fsw op
bez reakcji
*zatrzymany
b
stop
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
close)
ładuje czas pauzy
(close wstrzymany)
zatrzymuje; przy
odwraca
2
ruch
odwzbudzeniu
otwiera*
(zapisuje close)
ë
bez reakcji
bez reakcji
(open
(close
wstrzymany) wstrzymany)
bez reakcji
(open/close
wstrzymane)
logika półautomatyczna “b” (wejścia open-b stają się close)
impulsy
stan
siłownika
open a
zamknięty
otwiera
w otwieraniu bez reakcji
open b
close
bez reakcji
stop
fsw cl
fsw cl/op
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
odwraca
ruch
bez reakcji
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
open/close)
fsw op
bez reakcji (open
wstrzymany)
zamyka
zatrzymuje*
otwarty
bez reakcji
zamyka
(open/close
wstrzymane)
bez reakcji
bez reakcji
bez reakcji
(close
wstrzymany)
bez reakcji (open/
close wstrzymane)
w zamykaniu
otwiera
bez reakcji
zatrzymuje*
bez reakcji
odwraca
2
ruch
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
open/close)
*zatrzymuje
bez reakcji
otwiera
zamyka
(open/close
wstrzymane)
bez reakcji
(open
wstrzymany)
bez reakcji
(close
wstrzymany)
bez reakcji (open/
close wstrzymane)
ë
1
ë jeżeli cykl rozpoczął się z OPEN-B otwiera całkowicie
2
ë funkcjonowanie modyfikowane przez programowanie
E045 41
732786 - Rev. A
POLSKI
AP
C
logika obecność człowieka (wejścia open-b stają się close)
sterowania utrzymane
impulsy
open a
zamknięty
otwiera
bez reakcji
w otwieraniu
POLSKI
stan
siłownika
bez reakcji
zamyka
zatrzymuje*
otwarty
bez reakcji
zamyka
(open/close
wstrzymane)
bez reakcji
w zamykaniu
otwiera
bez reakcji
zatrzymuje*
bez reakcji
*zatrzymuje
otwiera
zamyka
(open/close
wstrzymane)
open b
close
stop
fsw op
bez reakcji (open
wstrzymany)
odwraca
ruch
bez reakcji
bez reakcji
fsw cl
fsw cl/op
bez reakcji
bez reakcji (open
wstrzymany)
bez reakcji
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
open/close)
bez reakcji
bez reakcji (open/
(close
close wstrzymane)
wstrzymany)
odwraca
2
ruch
ë
zatrzymuje; przy
odwzbudzeniu
otwiera (zapisuje
open/close)
bez reakcji
bez reakcji
bez reakcji (open/
(open
(close
close wstrzymane)
wstrzymany) wstrzymany)
1
ë jeżeli cykl rozpoczął się z OPEN-B otwiera całkowicie
2
ë funkcjonowanie modyfikowane przez programowanie
E045 42
732786 - Rev. A
SEDE - HEADQUARTERS
FAAC S.p.A.
Via Calari, 10
40069 Zola Predosa (BO) - ITALY
Tel. +39 051 61724 - Fax +39 051 758518
www.faac.it - www.faacgroup.com
ASSISTENZA IN ITALIA
SEDE
tel. +39 051 6172501
www.faac.it/ita/assistenza
MILANO
tel +39 02 66011163
filiale.milano@faacgroup.com
PADOVA
tel +39 049 8700541
filiale.padova@faacgroup.com
ROMA
tel +39 06 41206137
filiale.roma@faacgroup.com
TORINO
tel +39 011 6813997
filiale.torino@faacgroup.com
FIRENZE
tel. +39 055 301194
filiale.firenze@faacgroup.com
AUSTRIA
FAAC GMBH
Salzburg, Austria
tel. +43 662 8533950
www.faac.at
FAAC TUBULAR MOTORS
tel. +49 30 56796645
faactm.info@faacgroup.com
www.faac.at
GERMANY
FAAC GMBH
Freilassing, Germany
tel. +49 8654 49810
www.faac.de
FAAC TUBULAR MOTORS
tel. +49 30 5679 6645
faactm.info@faacgroup.com
www.faac.de
BENELUX
FAAC BENELUX NV/SA
Brugge, Belgium
tel. +32 50 320202
www.faacbenelux.com
FAAC TUBULAR MOTORS
Schaapweg 30
NL-6063 BA Vlodrop, Netherlands
tel. +31 475 406014
faactm.info@faacgroup.com
www.faacbenelux.com
AUSTRALIA
FAAC AUSTRALIA PTY LTD
Homebush – Sydney, Australia
tel. +61 2 87565644
www.faac.com.au
INDIA
FAAC INDIA PVT. LTD
Noida – Delhi, India
tel. +91 120 3934100/4199
www.faacindia.com
SWITZERLAND
FAAC AG
Altdorf, Switzerland
tel. +41 41 8713440
www.faac.ch
CHINA
FAAC SHANGHAI
Shanghai, China
tel. +86 21 68182970
www.faacgroup.cn
NORDIC REGIONS
FAAC NORDIC AB
Perstorp, Sweden
tel. +46 435 779500
www.faac.se
POLAND
FAAC POLSKA SP.ZO.O
Warszawa, Poland
tel. +48 22 8141422
www.faac.pl
UNITED KINGDOM
FAAC UK LTD.
Basingstoke - Hampshire, UK
tel. +44 1256 318100
www.faac.co.uk
SPAIN
F.A.A.C. SA
San Sebastián de los Reyes.
Madrid, Spain
tel. +34 91 6613112
www.faac.es
RUSSIA
FAAC RUSSIA LLC
Moscow, Russia
tel. +7 495 646 24 29
www.faac.ru
FRANCE
FAAC FRANCE
Saint Priest - Lyon, France
tel. +33 4 72218700
www.faac.fr
FAAC FRANCE - AGENCE PARIS
Massy - Paris, France
tel. +33 1 69191620
www.faac.fr
FAAC FRANCE - DEPARTEMENT
VOLETS
Saint Denis de Pile - Bordeaux, France
tel. +33 5 57551890
fax +33 5 57742970
www.faac.fr
U.S.A.
FAAC INTERNATIONAL INC
Jacksonville, FL - U.S.A.
tel. +1 904 4488952
www.faacusa.com
FAAC INTERNATIONAL INC
Fullerton, California - U.S.A.
tel. +1 714 446 9800
www.faacusa.com
MIDDLE EAST
FAAC MIDDLE EAST BRANCH
Dubai Airport Free Zone - Dubai, UAE
tel. +971 42146733
www.faac.ae
SUBSIDIARIES
732786 - Rev. A