Peugeot 307 cc 2.0 16V 2006 140 schemat wymiany paska rozrzadu
Tolerance Data 2008.3
Peugeot, 307 2,0 16V (140)
Narzędzia
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
" Facom D360 " = kątomierz.
“0189-S2” = narzędzie dystansowy do blokowania napinacza paska.
”0189-S1” = narzędzie do obracania napinacza paska.
“0189-K” = narzędzie do mocowania paska zębatego na mechanizmie korbowym.
“0189-A” = narzędzie blokujące koła wałka rozrządu wylotowego.
”0189-B” = narzędzie blokujące wału korbowego
”0189-R” = narzędzie blokujące wału korbowego
”0189-LZ” = narzędzie blokujące koła wałka rozrządu wlotowego.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
" Facom D360 " = kątomierz.
“0189-S2” = narzędzie dystansowy do blokowania napinacza paska.
”0189-S1” = narzędzie do obracania napinacza paska.
“0189-K” = narzędzie do mocowania paska zębatego na mechanizmie korbowym.
“0189-A” = narzędzie blokujące koła wałka rozrządu wylotowego.
”0189-B” = narzędzie blokujące wału korbowego
”0189-R” = narzędzie blokujące wału korbowego
”0189-LZ” = narzędzie blokujące koła wałka rozrządu wlotowego.
Tolerance Data 2008.3
Peugeot, 307 2,0 16V (140)
Wymontowanie 1
1. Wyłączyć zapłon i odczekać przynajmniej 15 minut przed zdjęciem przewodu masy.
2. Zdemontować koła przednie.
3. Wymontować :
• nadkole.
• pasek płaski.
• przewody paliwowe na pokrywie zaworów.
4. Zamontować mocowanie silnika.
5. Zabezpieczyć silnik i wymontować przednie zawieszenie silnika.
6. Wymontować górną osłonę paska zębatego.
Tolerance Data 2008.3
Peugeot, 307 2,0 16V (140)
Wymontowanie 2
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Wałem korbowym obrócić na oznaczenia.
Usunąć amortyzator/krążek.
Dla silników z 4 śrubami koła pasowego:
Zamontować narzędzie blokujące wałka rozrządu „0189-B”.
Dla silników z 1 śrubą koła pasowego:
Wmontować cylindryczne urządzenie blokujące z narzędziem koła zamachowego „0189-R” w otworze
po prawej stronie silnika.
7. Zamontować :
• narzędzie blokujące „0189-A” w kole wałka rozrządu wylotowego.
• narzędzie blokujące „0189-LZ” w kole wałka rozrządu wlotowego.
8. Wymontować dolną osłonę paska zębatego.
9. Poluzować śrubę napinacza paska.
10. Obrócić napinacz paska w kierunku ruchu wskazówek zegara.
11. Wymontować pasek zębaty.
12. Sprawdzić zatyczki, pompę wodną, obracające się tarcze/koła i napinacz paska oraz wymienić w
razie potrzeby.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Wałem korbowym obrócić na oznaczenia.
Usunąć amortyzator/krążek.
Dla silników z 4 śrubami koła pasowego:
Zamontować narzędzie blokujące wałka rozrządu „0189-B”.
Dla silników z 1 śrubą koła pasowego:
Wmontować cylindryczne urządzenie blokujące z narzędziem koła zamachowego „0189-R” w otworze
po prawej stronie silnika.
7. Zamontować :
• narzędzie blokujące „0189-A” w kole wałka rozrządu wylotowego.
• narzędzie blokujące „0189-LZ” w kole wałka rozrządu wlotowego.
8. Wymontować dolną osłonę paska zębatego.
9. Poluzować śrubę napinacza paska.
10. Obrócić napinacz paska w kierunku ruchu wskazówek zegara.
11. Wymontować pasek zębaty.
12. Sprawdzić zatyczki, pompę wodną, obracające się tarcze/koła i napinacz paska oraz wymienić w
razie potrzeby.
Tolerance Data 2008.3
Peugeot, 307 2,0 16V (140)
Montaż 1
1. Silnik powinien być zimny.
2. Zaleca się wymianę jednostki zmiennych czasów sterowania na wlotowym wałku rozrządu.
3. Jeżeli wymieniana jest jednostka zmiennych czasów sterowania, do przytrzymywania musi być
stosowany klucz widlasty.
4. Montaż:
5. Koło wałka rozrządu / zmienną jednostkę sterowania obracać do oporu zgodnie ze wskazówkami
zegara. Małe śruby koła wałka rozrządu dokręcić momentem 10 Nm.
6. Zamontować narzędzie blokujące „0189-LZ” w kole wałka rozrządu wlotowego.
7. Dokręcić koło wałka rozrządu wlotowego / zmienne czasy sterowania momentem 55 Nm (zastosować
przeciwuchwyt)
8. Napinacz paska obracać narzędziem " 0189-S1 " w kierunku wskazówek zegara, aż będzie pasować do
karbu A.
9. Zablokować napinacz paska narzędziem " 0189.S2 " .
1. Silnik powinien być zimny.
2. Zaleca się wymianę jednostki zmiennych czasów sterowania na wlotowym wałku rozrządu.
3. Jeżeli wymieniana jest jednostka zmiennych czasów sterowania, do przytrzymywania musi być
stosowany klucz widlasty.
4. Montaż:
5. Koło wałka rozrządu / zmienną jednostkę sterowania obracać do oporu zgodnie ze wskazówkami
zegara. Małe śruby koła wałka rozrządu dokręcić momentem 10 Nm.
6. Zamontować narzędzie blokujące „0189-LZ” w kole wałka rozrządu wlotowego.
7. Dokręcić koło wałka rozrządu wlotowego / zmienne czasy sterowania momentem 55 Nm (zastosować
przeciwuchwyt)
8. Napinacz paska obracać narzędziem " 0189-S1 " w kierunku wskazówek zegara, aż będzie pasować do
karbu A.
9. Zablokować napinacz paska narzędziem " 0189.S2 " .
Tolerance Data 2008.3
Peugeot, 307 2,0 16V (140)
Montaż 2
1.
2.
3.
4.
Zamontować narzędzie " 0189-K " na pasku zębatym tak, aby wał korbowy był zamocowany.
Wmontować pasek zębaty.
Wymontować wszystkie narzędzia blokujące.
Zamontować :
• dolną osłonę paska zębatego.
• amortyzator drgań.
5. Obracać napinacz paska przeciwnie do ruchu wskazówek zegara aż oznaczenia będą ustawione w
linii (A).
6. Napinacz paska obracać kluczem inbusowym w kierunku ruchu wskazówek zegara aż wskazówka
będzie zgodna z małym karbem (B) i dokręcić śrubę.
7. Naprężyć napinacz paska momentem 20 Nm.
8. Wał korbowy obrócić o 10 x 360° w kierunku jego obrotu.
9. Sprawdzić :
• czasy sterowania wałka rozrządu.
• naprężenie paska. Strzałka musi być zgodna z oznaczeniem (B).
10. Reszta zbierana jest w odwrotnej kolejności.
1.
2.
3.
4.
Zamontować narzędzie " 0189-K " na pasku zębatym tak, aby wał korbowy był zamocowany.
Wmontować pasek zębaty.
Wymontować wszystkie narzędzia blokujące.
Zamontować :
• dolną osłonę paska zębatego.
• amortyzator drgań.
5. Obracać napinacz paska przeciwnie do ruchu wskazówek zegara aż oznaczenia będą ustawione w
linii (A).
6. Napinacz paska obracać kluczem inbusowym w kierunku ruchu wskazówek zegara aż wskazówka
będzie zgodna z małym karbem (B) i dokręcić śrubę.
7. Naprężyć napinacz paska momentem 20 Nm.
8. Wał korbowy obrócić o 10 x 360° w kierunku jego obrotu.
9. Sprawdzić :
• czasy sterowania wałka rozrządu.
• naprężenie paska. Strzałka musi być zgodna z oznaczeniem (B).
10. Reszta zbierana jest w odwrotnej kolejności.