REKLAMA

SkyHawk-instrukcjaPL.pdf

Jak zamontować silnik spalinowy w rowerze i jakie są dodatkowe koszty?

Instrukcja do SkyHawk'a PL (jako ciekawostka, troche kiepsko przetłumaczona - jak wszystkie zresztą):


Pobierz plik - link do postu

INSTRUKCJA MONTAśU I OBSŁUGI SPALINOWEGO SILNIKA
ROWEROWEGO

Zestaw GT2 B poj. 48cm3

SkyHawk Standard wersja ze sprzęgłem mechanicznym

Zestaw Premium GT2 B Premium

SkyHawk GGG wersja ze sprzęgłem odśrodkowym

Silniki rowerowe:
GT2 Model B- 48cm3 / GT3- 55cm3 / GT33-60cm3 / GT5-80cm3 / 80 Super Rat & GGG- 48cm3, 55cm3 & 60cm3
Uwaga: Zdolności manualne są niezbędne do wykonania tej instalacji. Dla większości domorosłych mechaników będzie to projekt
satysfakcjonujący. W niektórych przypadkach jednak najlepiej sprawdzi montaŜ dokonany przez profesjonalistę. Interesujące moŜe być takŜe
zaprojektowanie własnego sposobu instalacji. NaleŜy pamiętać, Ŝe właściwy montaŜ jest podstawą do dalszego bezpiecznego uŜywania i
długoterminowego zadowolenia. śyczymy duŜo zabawy i powodzenia w tym projekcie motoryzacyjnym. Szerokiej drogi

DOCIERANIE: Docieramy silnik wypalając 6 baków paliwa daje to przebieg około 1000 km.
Oleje: SHELL 2 TT CASTROL 2TT oraz podobnej klasy z całkowitym wyłączeniem oleju MIXOL

KROK #1 MontaŜ silnika
1. Silnik montujemy w kształcie „V” ramy rowerowej, powyŜej miejsca osadzenia pedałów (patrz rysunek)
2. Zalecamy uŜycie taśmy ochronnej na przedniej części ramy i na rurze siodła w celu ochrony lakieru w trakcie
przymiarek silnika do ramy roweru. JeŜeli odległość między dwoma rurami przekracza wielkość mocowania
naleŜy skorzystać z dodatkowych dystansów lub dospawywanych uchwytów. W pierwszej kolejności naleŜy
zamontować silnik do rury siodła tak nisko jak to moŜliwe aby osadzić go takŜe na przedniej rurze ramy. Idealną
pozycją jest ta, w której górna część łańcucha jest w pozycji horyzontalnej. WaŜne: istnieją specjalne ramy nie
wymagające modyfikacji ramy roweru wykonane aby dokładne wpasować w nie silnik.

Instalacja zębatki w tylnim kole
MoŜna zamontować 44-50 lub 56 zębowa zębatkę na kole
hamowanym lub na
jakimkolwiek kole bez
hamulców bębnowych czy
tarczowych. W niektórych
przypadkach moŜe być
niezbędne powiększenie
otworu centralnego zębatki
aby zmieścić ośkę. 9 otworowe zębatki są wykonane dla 36
szprychowych kół. WaŜne: istotne jest właściwe
zamontowanie zębatki napędowej aby nie doprowadzić
do spadnięcia łańcucha. Koło pasowe łańcucha jest
wykorzystywane do jego napinania.
Instalacja silnika:
Wiele kształtów ram wymaga od instalatora róŜnego
podejścia. Najlepiej jest aby rower, na którym ma być
zamontowany silnik został wcześniej porównany ze
sposobem montaŜu danego silnika. Najlepiej sprawdzają się
rurki siodła o średnicy 28-29 mm. Najpierw naleŜy
zamontować silnik do rury siodła a potem określić wielkość i
sposób montaŜu do rury przedniej
We wszystkich zestawach znajdują się uchwyty dla ram
szerokich (rys 2)
Prezentowane połączenie przednie silnika z rama, za pomocą
dołączonego do zestawu elementu mocującego ,znajduje się
w czrnym woreczku.Ten system stosujemy gdy przednia rura
ramy ma średnice większą od 1 cala
Figura.1 na następnej stroni
Polega na przewierceniu ramy wiertłem 8mm.

Dodatkowy tylni bloczek montaŜowy

3. JeŜeli tylnia część ramy od siodła do osadzenia pedałów jest za krótka aby zamontować tam tylnie mocowanie silnika
moŜna zrobić ze starej dętki gumową opaskę. Pozwala to zredukować takŜe wibracje silnika
Po ustaleniu docelowej lokalizacji montaŜu naleŜy zamontować silnik na ramie. Śruby najlepiej zakontrować albo
skorzystać z kleju do gwintów aby od wibracji nie poodkręcały się nakrętki
.

Akcesoria dodatkowe

W trakcie procesu produkcji czynione są wszelkie starania aby
zębatka wyglądała jak na rysunku obok. JeŜeli zębatka w Państwa
zestawie ma ostre krawędzie na szczycie zębów zalecamy
zeszlifowanie ich, tak aby nie przeszkadzały one w swobodnej pracy
łańcucha. Jest to szczególnie istotne gdy górna część zębatki silnika
jest powyŜej zębatki na kole.
Instalacja zębatki łańcucha:
Zębatka napędowa ma otwór montaŜowy o średnicy 36,9mm. NaleŜy ją montować po lewej stronie koła tylniego.
Zębatka musi pasować na piastę prostopadle do ośki. Zapewnia to równomierne obracanie się zębatki wraz z kołem. W
starszych rowerach konieczne moŜe być powiększenie otworu montaŜowego w zębatce aby zapewnić prawidłowe
przyleganie do piasty. Taką przeróbkę najlepiej zlecić profesjonaliście i wykonać ją maszynowo. Zaleca się równieŜ
wymianę szprych (w razie konieczności) na szprychy 12. Taką zamianę wykona większość sklepów z częściami
rowerowymi. WaŜne jest takŜe prawidłowe dokręcenie śrub zębatki aby przylegała ona mocno i równo. Zapewni to
prawidłową pracę łańcucha. Po zamontowaniu naleŜy rower postawić na siodle i z kołami w górze sprawdzić
prawidłowość pracy łańcucha. W przypadku niewłaściwego montaŜu zębatki moŜna doprowadzić do spadnięcia
łańcucha.
1. w przypadku montaŜu standardowego zębatkę naleŜy umieścić na osi piasty, stroną wygiętą do szprych, stroną
błyszczącą do wewnątrz.
2. Gumową osłonę naleŜy przyciąć tak aby weszła do wnętrza szprych i otoczyła ośkę. Stalowy rozdzielacz naleŜy
zamontować obok gumowej osłony i naleŜy włoŜyć 9 śrub. Niektóre zestawy są wyposaŜone w zestaw 5-6 płytek
do podwójnego blokowania
3. NaleŜy dokręcić 9 śrub, ściskając zębatkę do szprych. Gumowa osłona moŜe być potrzebna z obu stron zębatki
aby prawidłowo zamontować łańcuch w niektórych rowerach.
4. Zębatka na kole musi znajdować się około ½ cm od osi zębatki napędowej silnika
5. Zębatka koła montowana jest zębami na zewnątrz a stroną błyszczącą w kierunku szprych (rys 3)

WaŜne: Wgłębienie zębatki naleŜy zamontować stroną chromowaną w stronę szprych:

Rys 3. ---9 otworowy system montaŜu łańcucha:
Łańcuch moŜe w prosty sposób zostać skrócony do odpowiedniej długości. Wymagane jest uŜycie specjalnych narzędzi
przy skracaniu łańcucha przez usunięcie liczby ogniw. Idealne sytuacja jest wtedy gdy łańcuch pedałów i łańcuch silnika
mają identyczne napięcie.
A. Zdjąć osłonę z lewej strony silnika
B. Wybrać łańcuch: silnik ma zainstalowaną standardową zębatkę dla wąskiego łańcucha rowerowego. JeŜeli
zamontowany zostanie wzmocniony łańcuch 415 naleŜy zdemontować wąską zębatkę z silnika i zainstalować
zębatkę szerszą właściwą dla łańcucha 415. NaleŜy zainstalować łańcuch z głównym ogniwem skierowanym do
wewnątrz głównej zębatki. (WAZNE: szersze opony niŜ 2.125 będą ocierać o łańcuch 415)
A. NaleŜy wykorzystać dostarczony w zestawie klucz do świec aby zakręcić wałem silnika aby łańcuch się okręcił
na zębatce napędowej. Nie naleŜy przekręcać zębatki śrubokrętem lub innym narzędziem nie przeznaczonym do
tego gdyŜ przekładnia jest wykonana z utwardzonego materiału i moŜe zostać uszkodzona
B. Łańcuch naleŜy zamontować i dopasować jego długość przez usunięcie zbędnych ogniw. Właściwa jest długość
gdy łańcuch ugina się od ¼ do ½ cala przy napiętej dolnej części łańcucha.
F. Napięcie łańcucha moŜna regulować poruszając kołem tylnim. JeŜeli ona łańcuchy moŜna napiąc w równy sposób
to instalacja luźnego koła pasowego nie będzie konieczna. ŁuŜne koło pasowe naleŜy zamontować gdy nie jest
moŜliwe równe napięcie łańcucha pedałów i łańcucha silnika.
G. NaleŜy zamontować osłonę łańcucha
Instalacja cewki silnika i wyłącznika silnika
A) Cewkę zapłonową naleŜy zamontować na ramie roweru, w takiej odległości aby zamontować przewód
do świecy zapłonowej. MontaŜ naleŜy wykonać jak najdalej od rury wydechowej aby zapobiec
uszkodzeniu przetworników w układzie zapłonowym.
B) Instalacja zapłonowa: z silnika wychodzą trzy przewody;BIAŁY łączymy z dowolnym przewodem z
wyłącznika załonu na manetce gazu,drugi przewód z manetki skracamy i łączymy z masą roweru tzn:
przykrecamy do kierownicy.
C) Dwa pozostałe przewody z silnika łączymy z dwoma przewodami z cewki załonowej np.:czarny z

czarnym itd.
UWAGA : działanie silnika bez wyłącznika moŜe prowadzić do obraŜeń w przypadku wystąpienia konieczności
awaryjnego zatrzymania silnika. Zatrzymanie silnika bez zamontowanego wyłącznika jest moŜliwe po
zwolnieniu sprzęgła przy zablokowanych hamulcach.

Wyłącznik na kierownicę

Cewka zapłonowa

Linka gazu

Linka sprzęgła

Wyłącznik przepustnicy

Nakrętka

Rączka sprzęgła

Przepustnicowa rączka
sprzęgła

Instalacja przewodu sprzęgła ciernego. Nie wymagana w serii GGG (ze sprzęgłem odśrodkowym):
A. Dźwignię sprzęgła naleŜy zamontować po lewej stronie kierownicy, Linke sprzęgła naleŜy połączyć z
końcówką dźwigni sprzęgła. MoŜna teŜ zastosować przepustnicową rączkę sprzęgła w przypadku zamówienia
takiego zestawu.
B. Do pancerza linki naleŜy wpuścić trochę oleju. Linkę naleŜy poprowadzić przez kulkowe mocowanie w taki
sposób aby spręŜyna była zamontowana przed mocowaniem kulowym. SpręŜyna stanowi osłonę termiczną linki
sprzęgła
C. Linkę naleŜy wprowadzić przez rączkę sprzęgła a mosięŜną końcówkę linki naleŜy dobrze osadzić i dokręcić
śrubą.
D. Przy nie napiętej rączce sprzęgła naleŜy wyregulować linkę sprzęgła aby miała ona minimalny luz
E. Kilka razy naleŜy poruszać dźwignią sprzęgła. 1/16 cala luzu linki jest idealna. Rączka sprzęgła napina linkę
sprzęgła. Następnie ramię sprzęgła popycha pręt przez silnik który porusza tarczą sprzęgła. Puszczenie dźwigni
sprzęgła przekazuje napęd silnika na łańcuch. W przypadku napędzania roweru pedałami rączką sprzęgła jest
zablokowana. W takim przypadku rower działa jak zwykły rower bez dodatkowego silnika. Sprzęgło naleŜy
regularnie regulować. JeŜeli linka sprzęgła okaŜe się za długa jej nadmiar moŜna odciąć. (rys 4)

Instalacja gaźnika i linki przepustnicy

Gaźnik

Manetka

Linka gazu

#Procedura instalacji linki gazu: Bloczek na lince gazu porusza się w długim wyŜłobieniu mosięŜnej gładzi cylindra
gaźnika. Znajduje się w gnieździe na końcu cylindra

(Układ elementów na zdjęciach)
SpręŜyna umiejscowiona jest we wnętrzu cylindra i jest ściśnięta wtedy gdy przepustnica jest skręcona. NaleŜy się
upewnić, Ŝe znajduję się ona we wnętrzu cylindra. SpręŜyna powoduje powrót przepustnicy. Aby działała prawidłowo
manetka musi się swobodnie obracać na kierownicy w obu kierunkach. We wszystkich silnikach linka gazu jest
połączona z gaźnikiem.
A. Po prawej stronie kierownicy naleŜy zamontować manetkę gazu. W niektórych kierownicach konieczne będzie
usunięcie rączki aby swobodnie ją zamontować.
B. Gaźnik naleŜy zamontować na silniku i przewód ssący naleŜy ściągnąć. Silnik naleŜy ustawić w ramie aby
wypoziomować gaźnik. Śruba regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej powinna być wykręcona o około 3.5
obrotu (przeciwnie do wskazówek zegara). Nie naleŜy wykręcać śruby o więcej niŜ 4.5 obrotu gdyŜ wibracje
mogą spowodować jej wypadnięcie. W takiej sytuacji naleŜy załoŜyć nową śrubkę regulacji niezwłocznie.
#Instalacja zbiornika:
A. Zamontować przewód do zbiornika
B. Zamontować zbiornik na skrzyŜowaniu ramy 2 obejmami z zestawu
C. Zamontować przewód paliwowy od zbiornika do gaźnika.
Dostarczona w zestawie rurka plastikowa twardnieje po jakimś czasie (starzenie materiału). Filtry znajdują się w układzie
paliwowym i w wejściu do gaźnika. Gdy silnik nierówno pracuje naleŜy wyczyścić filtr z zanieczyszczeń. Silnik jest
silnikiem dwusuwowym. W związku z tym napędzany jest mieszanką paliwa i oleju. W trakcie docierania (pierwsze 4.5
litra paliwa) naleŜy zachować stosunek 20-25 części paliwa do 1 części oleju. Po dotarciu naleŜy stosować mieszankę 25
części paliwa do 1 części oleju. Nie naleŜy tankować gorącego silnika lub palić tytoniu w trakcie tankowania. MoŜe to
prowadzić do poŜaru i obraŜeń ciała. Zawsze przed zapaleniem naleŜy odstawić rower od miejsca tankowania na około 5
metrów. Zbiornik paliwa naleŜy zamykać gdyŜ woda, która moŜe wpaść do zbiornika uszkodzi silnik i zanieczyści
paliwo
Serwisowanie
1. Jak ustawić sprzęgło gdy pojawią się objawy ślizgania:
A.Odłącz sprzęgło przez ściągnięcie rączki sprzęgła i jego blokadę
B.Zdemontuj pokrywę sprzęgła (prawa strona silnika) i zdemontuj śrubkę blokującą na nakrętce regulacyjnej sprzęgła
C.Ściągnij ramię sprzęgła. Popuść śrubę regulacyjną sprzęgła o ¼ obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
D.Zwolnij rączkę sprzęgła i sprawdź luz linki (1/16 cala)
E.Ponownie wyreguluj śrubą regulacyjną sprzęgło aby zapewnić właściwy luz linki
F.Dokręć śrubę regulacyjną sprzęgła na tarczy sprzęgła do lekkiego oporu
G.Zamontuj ponownie śrubkę blokady
H.Przesmaruj zębatkę biegów.
I.Do pancerza linki sprzęgła moŜna wpuścić odrobinę oleju aby zapewnić swobodną pracę linki

#2. Gaźnik
Po kaŜdych 5 godzinach pracy naleŜy sprawdzić ustawienie śruby regulacyjnej mieszanki, poprzez obracanie jej zgodnie
z ruchem wskazówek zegara do oporu, potem naleŜy wykręcić ją w przeciwnym kierunku o3,5- 4 obroty. ZaleŜnie od
warunków filtr powietrza naleŜy czyścić co 5 do 20 godzin pracy. Filtr w celu czyszczenia naleŜy wyjąć z obudowy aby
mieć do niego dobry dostęp. Element filtrujący naleŜy umyć w środku odtłuszczającym(ludwik). Przed zamontowaniem
naleŜy upewnić się, Ŝe jest element ten jest całkowicie suchy. W przypadku złej pracy silnika naleŜy wyczyścić filtr przy
zaworze zbiornika paliwa.
PRZEGLĄDY
#3.Swieca zapłonowa
Świecę wymontować, sprawdzić ilość nagaru na elektrodzie. Świecę wyczyścić, ustawić przerwę na 0,7 mm Kontrola
świec przypada co 20 godzin pracy. W zestawie znajduje się dodatkowa świeca. W przypadku kupna świec samodzielnie
naleŜy pamiętać o właściwym doborze parametrów.
#4.Układ wydechowy
W przypadku długotrwałej jazdy z małymi prędkościami, długiej pracy na biegu jałowym, zostawiania zaworu paliwa w
pozycji otwartej w trakcie gaszenia silnika układ wydechowy moŜe zostać przytkany nie spalonym paliwem i nagarem.
#5.Łańcuch
Przed jazdą naleŜy sprawdzić napięcie przekładni łańcuchowej:LUZ WYMAGANY 1,3cm
A.rower naleŜy pchać do przodu aby skasować luz dolnej części łańcucha
B.W środku długości łańcucha naleŜy nacisnąć na jego górną cześć i sprawdzić odchylenie
C.Gdy odchylenie wynosi więcej niŜ 1,8cm łańcuch naleŜy naciągnąć
#6.Śruby głowicy
Dociągnąć śruby po 10 godzinach pracy. NajwaŜniejsze przy dociąganiu śrub jest aby dokręcać je we wzorze litery X z
siła 8-9 Nm dla silnika 48cm3 i z siłą 12 Nm dla silników 60 i 80 cm3 korzystając z klucza dynamometrycznego.
Budowa silnika z cylindrem i głowicą wymaga aby śruby głowicy były prawidłowo dokręcone. Dokręcenie śrub naleŜy
takŜe sprawdzać przed kaŜdą długą jazdą i po niej. Poluźnienie śrub pod wpływem wibracji moŜe prowadzić do
wydmuchania uszczelki pod głowicą. NaleŜy uwaŜać aby nie zerwać śrub. Śruby zgięte i ukręcone nie podlegają
gwarancji.
#7.Przekładnia po stronie prawej (smarowanie)
Zdjąć pokrywę i nałoŜyć mała ilość smaru na przekładnię biegów. Nie naleŜy stosować zbyt duŜych ilości smaru
gdyŜ moŜe to prowadzić do wycieków i uszkodzenia sprzęgła. Regularne smarowanie zredukuje zuŜycie
mechanizmu i zapewni cichą prace mechanizmu biegów.

#8.Przekładnia po lewej stronie (smarowanie):
Rutynowo naleŜy wcisnąć smar przez otwór za zębatką przekładni jak równieŜ w otwór pokrywy tulei. ObniŜy to
poziom hałasu. NaleŜy upewnić się, Ŝe śruby zębatki są dobrze dokręcone.
Informacje ogólne.
NaleŜy przestrzegać przepisów ruchu drogowego. W trakcie jazdy naleŜy zawsze mieć na głowie kask ochronny. NaleŜy
pamiętać Ŝe w trakcie jazdy inni uŜytkownicy drogi mogą nas nie zauwaŜyć. Nigdy nie naleŜy jeździć na rowerze z
włączonym silnikiem po chodniku. NaleŜy zachowywać środki bezpieczeństwa i jeździć ostroŜnie.

Instrukcja (tylko silniki GGG):

Szeroki wałek pedałów I zębatka znajdują się w zestawie GGG. Są one niezbędne aby mogły pracowac z szerszym
silnikiem. MoŜna je zamontować tylko na rowerze przystosowanym do jednoelementowego wałka pedałów (otworu okoł
52mm). Większość starszych rowerów ma wałek jednoelementowy. Przed zakupem naleŜy sprawdzić czy taki wałek da
się zamontować w rowerze. Tak szeroki wałek jest niezbędny aby linka rozruchowa mogła swobodnie pracować i aby
obudowa sprzęgła odśrodkowego się zmieściła. W przypadku sprzęgła odśrodkowego w silnikach GGG nie potrzebne
jest sprzęgło uruchamiane dźwignią. Na kierownicy naleŜy zamontować tylko wyłącznik silnika i manetkę gazu. NaleŜy
pamiętać, Ŝe rowery napędzane silnikami spalinowymi muszą mieć sprawne hamulce. Dobrym rozwiązaniem są hamulce
tarczowe.

Uruchamianie silnika i obsługa
1. WaŜne, proszę koniecznie przeczytać: sposób przygotowanie mieszanki paliwowo-olejowej:
Silnik jest silnikiem dwusuwowym, w związku z tym musi być napędzany mieszanką benzyny i oleju. W trakcie
docierania ( czas zuŜycia pierwszych 10 litrów paliwa) naleŜy jeździć w przypadku silnika 48cm3 na mieszance 20
części benzyny do jednej części oleju do silników dwusuwowych. Po okresie docierania proporcje powinny wynosić 25
części paliwa do 1 części oleju. ŁoŜyska wału korbowego silnika są smarowane olejem z mieszanki. Większa ilość oleju
w mieszance w trakcie docierania zapobiegnie zatarciu się łoŜysk w trakcie docierania.Zaleca się stosować w mieszance
olej syntetyczny. Niemniej silnikowi wystarczy olej standardowy.
OSTRZEśENIE: Rozlane paliwo naleŜy wytrzeć. Nigdy nie naleŜy dolewać paliwa do silnika gorącego. W trakcie
nalewania nie wolno palić. MoŜe to prowadzić do poŜaru i do powstania obraŜeń. Zanim silnik zostanie uruchomiony
naleŜy odsunąć rower o 3-5 metrów od miejsca tankowania. Zbiornik naleŜy zamykać gdyŜ woda, która dostanie się do
paliwa moŜe je zanieczyścić.
2. Otwórz zawór paliwa. Jest on w pozycji otwartej gdy jego dźwignia jest skierowana do dołu.
3. NaleŜy nacisnąć (1-2 razy) mały guzik na gaźniku aby go zalać. (guzik ten znajduje się po lewej stronie gaźnika obok
śruby regulacji wolnych obrotów)
4. Dźwignię ssania naleŜy unieść do polowy zakresu ruchu. Znajduje się ona po lewej stronie gaźnika. W maksymalnej
pozycji u góry ssanie jest włączone, w pozycji na dole jest wyłączone. W trakcie rozgrzewania silnika naleŜy dźwignię
ssania stopniowo opuszczać w dół.Gdy silnik się dławi naleŜy ssanie odpowiednio wyłączać –jest to obiaw za bogatej
mieszanki.
Procedura uruchamiani dla wersji z dźwignią sprzęgła
6. Ściągnąć dźwignię sprzęgła aby odłączyć silnika od tylniego koła.
7.NaleŜy zacząć pedałować lub zjechać z z jakiejś górki. MoŜna teŜ skorzystać z podstawki podpierającej tylnie koło i
unoszącej je.
8. Dźwignię sprzęgła naleŜy zwolnić całkowicie ciągle pedałując. Następuje bezpośrednie złączenie silnika z tylnim
kołem przez łan cuch i zębatkę. Silnik zacznie się obracać. NaleŜy pedałować tak długo aŜ silnik się uruchomi.
9. Aby zwiększyć prędkość naleŜy poruszać manetką, aby zmniejszyć przyśpieszenie naleŜy poruszać nią w kierunku
przeciwnym. Aby się zatrzymać naleŜy odłączyć sprzęgło ciągnąc za dźwignię i naleŜy uruchomić hamulce. Aby
przyspieszać naleŜy zwiększać wychylenie manetki przepustnicy przy włączonym sprzęgle.
10. Ssanie naleŜy ustawić w pozycji w jakiej silnik pracuje najrówniej
11. Po rozgrzaniu silnika dźwignię ssania moŜna przesunąć na sam dół (wyłączenie ssania). JeŜeli silnik ma za niskie
lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego naleŜy je ustawić je wyregulować.
12. Regulacja obrotów polega na takim wykręceniu/wkręceniu śrubki wolnych obrotów aby wynosiły one około 1400
obr/min (+/-100). Takie obroty są najlepsze dla silnika w trakcie docierania. Aby dotrzeć silnik prawidłowo nie naleŜy
przekraczać 25 km/h. Ciągły czas pracy nie powinien przekraczać 30 min na dystansie pierwszych 80km w trakcie
docierania. Po dotarciu silnik będzie miał więcej mocy.Docierając jeździmy nie przekraczając 30Km/h ALE dodajemy i
ujmujemy gazu w sposób sportowy tzn.dość energicznie.
13. Aby zatrzymać silnik naleŜy przełączyć wyłącznik awaryjny. NaleŜy takŜe zamknąć zawór paliwa w zbiorniku a
takŜe naleŜy zamknąć przepustnicę przez odpuszczenie manetki. Zapobiegnie to zalewaniu gaźnika. Nigdy nie naleŜy
zostawiać zaworu paliwa w pozycji otwartej kiedy rower nie jeździ i jest przechowywany.
14. Przed i po kaŜdej jeździe naleŜy skontrolować wszystkie mocowania silnika, hamulce, stan zewnętrzny silnika.
15. Zatarcie silnika powstałe w wyniku stosowania złej mieszanki olejowo-paliwowej nie będzie objęte gwarancją.
Prawidłowe wykonanie mieszanki naleŜy do obowiązków kierowcy
Procedura uruchamiania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym:
1. NaleŜy sprawdzić poziom oleju w sprzęgle odśrodkowym. Aby to zrobić naleŜy wyjąć korek po prawej stronie
osłony. Sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej, który je chłodzi.

2.Do sprzęgla odśrodkowego wlewamy 80ml oleju przekładniowego o lepkości 30wt
3. Po krokach 1-4 dla silnika standardowego naleŜy pociągnąć za linkę rozruchową z boku silnika aby go
uruchomić
3. Na początku naleŜy przyśpieszać delikatnie dopóki silnik się nie rozgrzeje i dźwignia ssania nie zostanie
całkowicie opuszczona

Przykładowe ramy wykonane pod nasze silniki :

Specjalne koło zębate:

Przy zastosowaniu tego koła nie ma potrzeby mocowania go do szprych.

WSC-1 Rower w stylu choppera (dostępny na zamówienie)

Tylnia ośka z hamulcem bębnowym:

Hamulec bębnowy, identyczny ze stosowanym w rowerach firmy Giant.

Gaźnik CNS z zestawu premium

Zestaw gaźnika CNS zastępujący zestaw standardowy. Wymaga zastosowania specjalnego uchwytu z dłuŜszymi
śrubami, aby filtr powietrza nie dotykał rury siodła.

Instrukcja montaŜu linki gazu:

Zdemontować pokrywę gaźnika, odłączyć linkę ssania od dźwigni. Wsunąć dźwignię ssania w pokrywę górną od tyłu

Zblokować element ołowiany we właściwym miejscu. Wsunąć osłonę linki ssania i zahaczyć linkę w uchwycie

Wsunąć linkę przepustnicy w górną pokrywę. Zamontować spręŜynę. SpręŜynę naleŜy ścisnąć palcami aby moŜliwe
było zaczepienie linki gazu o przepustnicę.

Wprowadzając elementy do gaźnika naleŜy skorzystać z wyŜłobienia w jego ściankach. Zapewni to prawidłową pracę
linki.

Śruby naleŜy dokręcić upewniając się, Ŝe uszczelka gaźnika przylega właściwie.

Zestaw gaźnika CNS

Filtr do gaźnika CNS.
.

WAśNE: Osoba składająca pojazd (montująca silnik do roweru) staje się jego producentem, w związku z tym
jej obowiązkiem staje się zapewnienie zgodności pojazdu z istniejącymi w danym kraju przepisami prawa.
NaleŜy pamiętać, Ŝe właściwy montaŜ jest podstawą bezpiecznego uŜytkowania i zapewnienia trwałości.
Zestawy naprawcze:

Zestaw cylindra

Zestaw uszczelek silnika

Tłok

Zestaw gaźnika CNS

Zestaw standardowego gaźnika

Zestaw naprawczy sprzęgła

Zestaw gaźnika CNS z dźwignią ssania montowaną na
kierownicy. Wymaga specjalnego zestawu montaŜowego

Zasady gwarancji:
Właściwe uŜytkowanie i serwisowanie jest waŜne dla satysfakcji z korzystania z silnika
Wyrób ten został wyprodukowany zgodnie ze ścisłymi zasadami kontroli jakości. Producent
wymieni tylko wadliwe części z danego zestawu a nie cały zestaw. NaleŜy zwracać od dystrybutora
tylko wadliwe elementy.