REKLAMA

Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar

Schemat podłączenia alarmów Prestige APS 150 i APS 300

Wszystko co znalazłem.


Pobierz plik - link do postu
  • Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar
    • aps150m-1.gif
    • APS150MXA.doc
    • Prestige APS-200.pdf
    • Prestige APS 250.pdf
    • instrukcja_APS150MXA.doc


Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar > Prestige APS 250.pdf

1 (2424x3510x2 tiff)

2 (2424x3510x2 tiff)

3 (2424x3510x2 tiff)

4 (2424x3510x2 tiff)

5 (2424x3510x2 tiff)

6 (2424x3510x2 tiff)

7 (2424x3510x2 tiff)

8 (2456x1665x2 tiff)


Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar > instrukcja_APS150MXA.doc

OPIS FUNKCJI ALARMU

Załączenie alarmu w stan czuwania: aktywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu i zamknij wszystkie drzwi.

- Przyciśnij i puść przycisk włączania alarmu na pilocie.

- Syrenka wyda 1 dźwięk, kierunkowskazy błysną 1 raz, LED na desce
rozdzielczej zacznie równomiernie

powoli migać - SYSTEM ZOSTAŁ UZBROJONY.

UWAGA!!!! Jeżeli syrenka wydała 3 dźwięki podczas włączania alarmu
oznacza to, że któryś z chronionych elementów (drzwi, maska silnika
lub bagażnik) pozostają nie domknięte. W tym przypadku system należy
wyłączyć domknąć niedomknięty element i ponownie włączyć
system.

Załączenie alarmu w stan czuwania-pasywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu, i zamknij wszystkie drzwi.

- LED zacznie szybko migać sygnalizując, że uruchomiony został
30-sto sekundowy cykl samo-załączenia.

- Po 30-stu sekundach alarm wyda krótki sygnał syrenką i światła
błysną 1 raz - alarm został włączony i przeszedł

w stan czuwania.

uwaga!! Jeżeli alarm ustawiony jest na załączanie pasywne to pomimo
nie zamknięcia drzwi w samochodzie alarm po 10 minutach przejdzie w
stan czuwania.

W przypadku pozostawienia samochodu w serwisie należy przełączyć
alarm w stan serwisowy.

Wyłączenie alarmu ze stanu czuwania

- Aby wyłączyć system alarmowy należy nacisnąć a następnie
puścić przycisk wyłączania na pilocie

- Syrenka wyda 2 krótkie dźwięki, światła błysną 2 razy, dioda
LED zgaśnie – system

został wyłączony.

uwaga!! Jeżeli system ustawiony został jako „pasywny” po
wyłączeniu aktywowany zostanie system samo załączenia (szybkie
migania diody LED na desce rozdzielczej). Otwarcie drzwi zawiesza cykl
samo załączenia do czasu ponownego ich zamknięcia o ile nie zostanie
załączona stacyjka.

Alarm pasywny

Każdy alarm APS 150MXA instalowany jako alarm pasywny musi mieć
ustawione następujące programy:

- (program 5) ustawiony na pasywny

W przypadku ustawienia systemu na tryb pasywny alarm będzie
przechodził w stan czuwania po użyciu pilota, a także samoczynnie po
30 sekundach od wyłączenia stacyjki i zamknięciu ostatnich drzwi.
Jeżeli któryś z wyłączników drzwiowych, klapy bagażnika lub maski
silnika jest uszkodzony alarm będzie się załączał po 10 minutach
ignorując uszkodzoną strefę.

Bez dźwiękowe potwierdzanie włącz – wyłącz (na stałe)

Funkcja ta umożliwi wybór potwierdzania włączenia i wyłączenia
alarmu ze stanu czuwania.

Po odłączeniu zasilania alarm pamięta ustawienie tej funkcji.

Funkcję ustawia się poprzez:

- włącz – wyłącz kluczyk stacyjce

- trzy razy naciśnij przycisk serwisowy

- syrena wyda jeden dźwięk sygnalizując włączenie głośnego
potwierdzenia włącz - wyłącz alarmu, lub syrena wyda dwa dźwięki
sygnalizując włączenie bez dźwiękowego włączanie - wyłączanie
alarmu.

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzanie włączenia alarmu w stan
czuwania nie będzie aktywne, kiedy będą otwarte drzwi, tylna klapa
lub pokrywa silnika (syrena lub klakson potwierdzi trzema sygnałami)

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzenie wyłączenia alarmu ze stanu
czuwania nie będzie aktywne, kiedy w czasie czuwania alarmu była
próba włamania (syrena lub klakson potwierdzi czterema sygnałami)

Załączenie i wyłączenie trybu serwisowego

Sposób włączania i wyłączania trybu serwisowego jest uzależniony
od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu przyciskiem
serwisowym lub kodem osobistym)

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

W momencie, kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie
serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy, aby nie
zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie
działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

- Wyłączyć alarm, wejść do pojazdu i załączyć stacyjkę ON

- Naciśnij i przytrzymaj przycisk serwisowy przez 5 sekund.

Dioda LED zacznie świecić ciągłym światłem, co będzie oznaczać,
że alarm przełączony został w stan serwisowy.

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

- załączyć stacyjkę ON

nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy ponad 5 sekund i zwolnić

dioda LED przestanie świecić ciągłym światłem.

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

W momencie, kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie
serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy, aby nie
zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie
działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

Wyłączyć alarm za pomocą pilota lub kodu osobistego.

Załączyć stacyjkę ON.

Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk
serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF
i załączyć stacyjkę ON.

W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje
druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie
przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund
do zapalenia diody LED.

Autoalarm znajduje się w trybie serwisowym.

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

Załączyć stacyjkę ON.

Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk
serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF
i załączyć stacyjkę ON.

W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje
druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie
przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund
i dopiero wtedy go zwolnić.

Dioda LED zgaśnie, alarm powróci do normalnego działania.

Uwaga!!! Tryb serwisowy służy do wyłączenia systemu. Nie można
alarmu wówczas załączyć za pomocą pilota i nie funkcjonuje
ewentualne samo-uzbrajanie. W trybie serwisowym działa sterowanie z
pilota centralnego zamka.

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania

Sposób awaryjnego wyłączania alarmu ze stanu czuwania jest
uzależniony od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu
przyciskiem serwisowym lub kodem osobistym).

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu
awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można
pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć
przycisku serwisowego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm należy:

Otworzyć drzwi. ALARM ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE.

Załączyć stacyjkę ON.

Nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy.

Alarm został rozbrojony.

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu
awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można
pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć
osobistego kodu wyłącznika awaryjnego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm
należy:

- Otworzyć drzwi, aby dostać się do wyłącznika serwisowego. ALARM
ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE!!!

- Załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy
tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

- W ciągu 5 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć
OFF załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy
tyle razy, ile wskazuje druga cyfra kodu osobistego (1-9).

- W ciągu 5 sekund wyłącz OFF i załącz zapłon ON.

Jeżeli wprowadzony kod był poprawny - ALARM ZOSTAŁ WYŁĄCZONY.
Użytkownik alarmu może 3 razy próbować wprowadzić poprawny kod, po
czym następuje zablokowanie tej funkcji na okres 10 sekund. W tym
czasie można wyłączyć system tylko za pomocą transmitera. Jeśli
użytkownik wprowadzi trzy razy nieprawidłowy kod osobisty wyłączenia
alarmu, nastąpi zablokowanie tej funkcji na czas 10 sekund.

Fabrycznie zaprogramowany jest kod 1-1. Dla skuteczności ochrony
pojazdu zalecane jest zaprogramowanie własnego kodu. Jeśli użytkownik
będzie korzystał tylko z awaryjnego wyłączania alarmu kodem
osobistym, to wyłącznik serwisowy powinien być zainstalowany w łatwo
dostępnym miejscu.

Sygnalizacja dźwiękowa alarmu przy włączaniu i wyłączaniu

1 sygnał * - alarm został włączony

2 sygnały * - alarm został wyłączony

3 sygnały - sygnalizacja otwartych drzwi, przy włączaniu alarmu

4 sygnały - sygnalizacja o próbie włamania podczas czuwania alarmu

2 sygnały krótkie, 1 sygnał długi - wyłączenie alarmu po 10
minutach pasywnego uzbrojenia

4 sygnały krótkie, 1 sygnał długi - pasywne uzbrojenie alarmu i
sygnalizacja włamania

* - po wprowadzeniu odpowiednich programów, sygnały te mogą ulec
zmianie.

Pamięć alarmu – sygnalizacja o próbie włamania podczas
nieobecności właściciela

Jeżeli podczas wyłączenia alarmu ze stanu czuwania syrenka wyda 4
dźwięki oznacza to, że alarm został pobudzony w stan alarmowania
podczas nieobecności właściciela.

Dioda LED poinformuje, w którym miejscu nastąpiła próba włamania w
następujący sposób:

2 błyski – przerwa – 2 błyski – przerwa itd. Została
naruszona strefa ochrony bagażnika (druga strefa)

3 błyski – przerwa – 3 błyski – przerwa itd. Została
naruszona strefa ochrony drzwi (trzecia strefa)

4 błyski – przerwa – 4 błyski – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik nr.1 (port 1)

5 błysków – przerwa – 5 błysków – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik nr 2 (port 2)

6 błysków – przerwa – 6 błysków – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik spadku napięcia

Uwaga!!! Pamięć alarmu będzie działać tylko do pierwszego
włączenia zapłonu. Włączenie zapłonu w samochodzie, spowoduje
skasowanie pamięci alarmu, natomiast będzie można odczytać to
wzbudzenie wywołując ostatnich 10 zdarzeń alarmu.

Wywołanie z pamięci alarmu, 10 ostatnich wzbudzeń

Alarm posiada możliwość wywołania z pamięci, 10 ostatnich wzbudzeń
alarmu. Aby wywołać pamięć należy

włącz zapłon ON i wyłącz OFF

w ciągu 5 sekund naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy

dioda LED zacznie sygnalizować po kolei 10 ostatnich wzbudzeń,
zaczynając od ostatniego

odczytaj prawidłowo sygnalizację diody LED (patrz pamięć alarmu).

Kasowanie z pamięci alarmu, 10 ostatnich wzbudzeń

Istnieje możliwość wyczyszczenia pamięci alarmu, z 10 ostatnich
wzbudzeń. Aby tego dokonać należy

włącz zapłon ON i wyłącz OFF

w ciągu 5 sekund naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy

dioda LED zacznie migać

w ciągu 10 sekund włącz zapłon ON i wyłącz OFF dwukrotnie

pamięć została skasowana.

Wyjście pomocnicze (drugi kanał)

Funkcja ta pozwala na zdalne uruchomienia modułów podłączonych do
przewodu niebieskiego w wiązce głównej alarmu.

Uruchomienie tej funkcji odbywa się poprzez naciśnięcie i
przytrzymanie przycisku (drugi kanał) na pilocie przez 4 sekundy, na
przewodzie pojawi się impuls masy (-) przez 1 sekundę.

Otwieranie klapy bagażnika przy włączonym alarmie

Istnieje możliwość otwarcia klapy bagażnika za pomocą pilota, nie
wyłączając alarmu. Jeśli alarm został podłączony w odpowiedni
sposób ( przewód niebieski do elektromagnesu zwalniania klapy
bagażnika i przewód ciemno zielony do wyłącznika klapy bagażnika ),
to po naciśnięciu i przytrzymaniu przez 4 sekundy przycisku (drugi
kanał) na pilocie, klapa bagażnika zostanie otwarta, a alarm na czas
otwartej klapy bagażnika zawiesi działanie czujników (port 1 i port
2), po zamknięciu klapy bagażnika alarm uzbroi odłączone strefy
ponownie.

UWAGA!!! Jeśli będziemy korzystali z tej opcji koniecznie trzeba
ustawić czujnik spadku napięcia (program 6) na wyłączony!!!

Funkcja REARMING i RELOCK

Funkcja rearming powoduje włączenie alarmu po przypadkowym
wyłączeniu. W programie 5 pozycja 3 otwarcie drzwi po przypadkowym
wyłączeniu alarmu spowoduje skasowanie rearmingu, a w programie 5
pozycja 4 skasowanie rearmingu przez otwarcie i zamknięcie drzwi
powoduje uaktywnienie funkcji relock (ponowne włączenie alarmu).
Zamykanie centralnego zamka przy rearmingu i relocku jest zależne od
ustawienia programu 4 (zamykanie zamków pasywne – aktywne), przy czym
w programie 5 pozycja 4 funkcja rearming zawsze zamyka centralny zamek
niezależnie od ustawienia programu 4.

UWAGA!!! Całkowite kasowanie funkcji relock odbywa się poprzez
włączenie zapłonu w pozycję ON.

WAŻNE!!! Jeśli przewód brązowy lub fioletowy zostanie podłączony
do oświetlenia wnętrza, to po przypadkowym wyłączeniu alarmu ze
stanu czuwania, zamek centralny pozostanie otwarty a alarm uzbroi się.

Funkcja Panic alarm

Funkcja ta pozwala na zdalne wywołanie sygnału alarmowego w przypadku
zagrożenia. Aby włączyć PANIC ALARM trzeba nacisnąć i przytrzymać
przycisk włączania alarmu przez 5 sekund (alarm będzie sygnalizował
syreną i światłami przez 30 sekund) pozostawiając zamknięte drzwi.
Po uruchomieniu funkcji panic krótkie wciśnięcie przycisku
(przycisków) włączenia – wyłączenia powoduje zadziałanie
centralnego zamka bez wyłączania syreny. Krótkie naciśnięcie
przycisku 2 kanału powoduje wyłączenie funkcji panic bez zadziałania
centralnego zamka. Długie (ponad 5 s) wciśnięcie przycisku
(przycisków) włączenia – wyłączenia powoduje wyłączenie funkcji
panic z zadziałaniem centralnego zamka.

WAŻNE!!! Jeśli zaprogramujemy piloty tak, aby alarm włączał i
wyłączał się jednym przyciskiem, to włączenie funkcji PANIC ALARM
spowoduje, że zamek centralny w samochodzie zostanie otwarty i alarm
wyłączy się na 30 sekund (jeśli nie zostaną otwarte żadne drzwi).


Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar > Prestige APS-200.pdf

1 (2424x3510x2 tiff)

2 (2424x3510x2 tiff)


Instrukcja i schmat Prestige APS 150 i 200.rar > APS150MXA.doc

DOKUMENTACJA TECHNICZNA DO

AUTOALARMU



APS 150 MXA

DZIAŁ HANDLOWY

KIELCE UL. MANIFESTU LIPCOWEGO 34 TEL. 0-41/368 30 67 FAX.: 0-41/346
21 18

WARSZAWA UL. WOŁODYJOWSKIEGO 40 a TEL. 0-22/ 843 47 27

SERWIS

KIELCE UL. MALIKÓW 146 b TEL. 0-41/ 368 30 66

SPIS TREŚCI

INFORMACJE PRZEDINSTALACYJNE 3

OPIS FUNKCJI ALARMU 4

OPIS PROGRAMÓW I PROGRAMOWANIE FUNKCJI 7


PROGRAMOWANIE PILOTÓW 9

- PROGRAMOWANIE KODU AWARYJNEGO WYŁĄCZANIA ALARMU 9




TABELA SZYBKIEGO PROGRAMOWANIA FUNKCJI 10

OPRZEWODOWANIE ALARMU 11

SCHEMAT PODŁĄCZENIA ALARMU 12

INFORMACJE PRZEDINSTALACYJNE

Wszystkie połączenia przewodów alarmu do instalacji w samochodzie,
muszą być bezwzględnie przylutowane i izolowane, gwarantuje to
prawidłowe działanie alarmu.

Centrala alarmu powinna być zamontowana wewnątrz samochodu, w miejscu
nie dostępnym dla użytkownika alarmu i osób trzecich, w taki sposób,
aby jak najmniej była narażona na wilgoć lub działanie wody.

System alarmowy APS 150MXA wyposażony jest w dwa niezależne wyjścia
sterowania syreną zewnętrzną i klaksonem do sygnalizacji włączenia
- wyłączenia alarmu oraz sygnalizacji włamania. W przypadku, gdy
podłączony ma zostać klakson należy do jego podłączenia
zastosować dodatkowy przekaźnik.

UWAGA!!! W wielu samochodach klakson nie jest przystosowany do pracy
ciągłej. W takim przypadku należy bezwzględnie zastosować syrenę.

Do alarmu można wykorzystać trzy niezależne blokady zapłonu,
blokadę wewnątrz centrali alarmu (blokada będzie aktywna przy próbie
uruchomienia samochodu przy włączonym alarmie w stan czuwania),
blokadę zewnętrzną, do której trzeba wykorzystać dodatkowy
przekaźnik i masę po załączeniu alarmu (blokada będzie aktywna
przy nieautoryzowanej próbie uruchomienia pojazdu), blokadę
zewnętrzną, do której trzeba wykorzystać dodatkowy przekaźnik i
masę po wyłączeniu alarmu (blokada będzie aktywna przy
nieautoryzowanej próbie uruchomienia pojazdu i przy próbie ominięcia
systemu alarmu przez odłączenie głównego zasilania od centrali
alarmu).

Dioda LED powinna być zamontowana w widocznym miejscu wewnątrz
pojazdu. Będzie to dodatkowa informacja dla potencjalnego amatora
cudzej własności, że samochód jest zabezpieczony przed włamaniem
lub ewentualną próbą kradzieży.

Alarm wyposażony jest w dwa niezależne wejścia czujników (port 1)
(port 2), do których można podłączyć czujnik wstrząsowy (dwu
strefowy z PRE ALARMEM - lekkie uderzenie w samochód, w czasie gdy
alarm jest włączony spowoduje, że alarm potwierdzi kilkoma sygnałami
syreny lub klaksonu stan czuwania –pierwsza strefa, natomiast mocne
uderzenie w samochód lub wybicie szyby spowoduje, że syrena będzie
sygnalizować ciągłym sygnałem stan alarmowania – druga strefa),
czujnik ultradźwiękowy (czuły na ruch wewnątrz pojazdu), czujnik
położenia (czuły na próbę podnoszenia samochodu) lub czujnik
stłuczenia szyby (reaguje na dźwięk zbijanej szyby).

Alarm APS 150MXA posiada trzy wejścia kontroli włączników
krańcowych. Przewód ciemno zielony (-) podłączamy do włącznika
krańcowego klapy bagażnika lub do lampki bagażnika, przewód brązowy
(-) podłączamy do włączników krańcowych drzwi lub do lampki
wewnętrznej, przewód fioletowy (+) podłączamy do włączników
krańcowych drzwi lub do lampki wewnętrznej.

UWAGA!!! Funkcja REARMING (zamykanie drzwi po przypadkowym wyłączeniu
alarmu) będzie kasowana tylko, jeśli do włączników krańcowych
drzwi, lub do oświetlenia wnętrza podłączymy przewód brązowy (-)
lub fioletowy (+). Przewód ciemno zielony zawiesza tylko funkcję na
czas podania impulsu (-), co może spowodować zatrzaśnięcie
kluczyków wewnątrz samochodu. Przy podłączeniu alarmu do centralnego
zamka i braku podłączenia zdalnego otwierania bagażnika zaleca się
podłączenie wyłącznika krańcowego bagażnika razem z wyłącznikami
drzwi do przewodu brązowego (-) lub fioletowego (+)(zapobiega to
przypadkowemu zatrzaśnięciu kluczyków w bagażniku).

Przycisk serwisowy musi być zamontowany bezwzględnie! Potrzebny on
będzie w przyszłości do awaryjnego wyłączania alarmu ze stanu
czuwania, do programowania funkcji alarmu (na życzenie użytkownika),
do programowania pilotów i do wyprogramowywania pilotów z pamięci
alarmu (na życzenie użytkownika) itd.

Syrena z niezależnym zasilaniem powinna być zamontowana w przegrodzie
silnika, w miejscu dostępnym dla użytkownika, tak aby w razie potrzeby
mógł ją wyłączyć kluczykiem (np. oddając samochód do serwisu).

Syrena z niezależnym zasilaniem (bez kluczyka) może być zamontowana w
miejscu trudno dostępnym, ponieważ będzie wyłączana kodem osobistym
lub przez wprowadzenie alarmu w tryb serwisowy.

Alarm posiada możliwość odczytania z pamięci, 10 ostatnich zdarzeń
(wzbudzeń) dla tego bardzo ważne jest, aby podłączyć go w taki
sposób, aby w przyszłości można było bezbłędnie odczytać z
pamięci to, co się działo z alarmem.

Jeśli alarm zostanie podłączony zgodnie z opisem zawartym w tekście,
zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami producenta AUDIOVOX i importera
AMERVOX, to działanie systemu będzie jak najbardziej prawidłowe.

Ustawienia fabryczne zaprogramowane przez producenta, są zaznaczone w
tabeli programów ( patrz strona 10 ).

UWAGA!! W przypadku gdy alarm jest włączony lub wyłączony, po
odłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu zasilania alarm zawsze
będzie załączony w stanie alarmowania ( mrugają kierunkowskazy,
sygnalizuje syrena). Jeżeli alarm jest w trybie serwisowym po
odłączeniu zasilania i ponownym włączeniu zasilania pozostaje w
trybie serwisowym. Wszystkie inne zaprogramowane funkcje po odjęciu
zasilania i ponownym podłączeniu pozostają zapamiętane przez alarm.

OPIS FUNKCJI ALARMU

Załączenie alarmu w stan czuwania: aktywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu i zamknij wszystkie drzwi.

- Przyciśnij i puść przycisk włączania alarmu na pilocie.

- Syrenka wyda 1 dźwięk, kierunkowskazy błysną 1 raz, LED na desce
rozdzielczej zacznie równomiernie

powoli migać - SYSTEM ZOSTAŁ UZBROJONY.

UWAGA!!!! Jeżeli syrenka wydała 3 dźwięki podczas włączania alarmu
oznacza to, że któryś z chronionych elementów (drzwi, maska silnika
lub bagażnik) pozostają nie domknięte. W tym przypadku system należy
wyłączyć domknąć niedomknięty element i ponownie włączyć system
, lub bez wyłączania systemu domknąć niedomknięty element i alarm
potwierdzi zamknięcie jednym sygnałem syreny .

Załączenie alarmu w stan czuwania-pasywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu, i zamknij wszystkie drzwi.

- LED zacznie szybko migać sygnalizując, że uruchomiony został
30-sto sekundowy

Cykl samo-załączenia.

- Po 30-stu sekundach alarm wyda krótki sygnał syrenką i światła
błysną 1 raz - alarm został włączony i przeszedł w stan czuwania.

uwaga!! W przypadku pozostawienia samochodu w serwisie należy
przełączyć alarm w stan serwisowy.

Wyłączenie alarmu ze stanu czuwania

- Aby wyłączyć system alarmowy należy nacisnąć a następnie
puścić przycisk wyłączania na pilocie

- Syrenka wyda 2 krótkie dźwięki, światła błysną 2 razy, dioda
LED zgaśnie – system

został wyłączony.

uwaga!! Jeżeli system ustawiony został jako „pasywny” po
wyłączeniu aktywowany zostanie system samo załączenia (szybkie
migania diody LED na desce rozdzielczej). Otwarcie drzwi zawiesza cykl
samo załączenia do czasu ponownego ich zamknięcia o ile nie zostanie
załączona stacyjka.

Alarm pasywny

Każdy alarm APS 150MXA instalowany jako alarm pasywny musi mieć
ustawione następujące programy:

- (program 5) ustawiony na pasywny

W przypadku ustawienia systemu na tryb pasywny alarm będzie
przechodził w stan czuwania po użyciu pilota, a także samoczynnie po
30 sekundach od wyłączenia stacyjki i zamknięciu ostatnich drzwi.

Bez dźwiękowe potwierdzanie włącz – wyłącz (na stałe)

Funkcja ta umożliwi wybór potwierdzania włączenia i wyłączenia
alarmu ze stanu czuwania.

Po odłączeniu zasilania alarm pamięta ustawienie tej funkcji.

Funkcję ustawia się poprzez:

- włącz – wyłącz kluczyk stacyjce

- trzy razy naciśnij przycisk serwisowy

- syrena wyda jeden dźwięk sygnalizując włączenie głośnego
potwierdzenia włącz - wyłącz alarmu, lub syrena wyda dwa dźwięki
sygnalizując włączenie bez dźwiękowego włączanie - wyłączanie
alarmu.

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzanie włączenia alarmu w stan
czuwania nie będzie aktywne, kiedy będą otwarte drzwi, tylna klapa
lub pokrywa silnika (syrena lub klakson potwierdzi trzema sygnałami)

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzenie wyłączenia alarmu ze stanu
czuwania nie będzie aktywne, kiedy w czasie czuwania alarmu była
próba włamania (syrena lub klakson potwierdzi czterema sygnałami)

Załączenie i wyłączenie trybu serwisowego

Sposób włączania i wyłączania trybu serwisowego jest uzależniony
od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu przyciskiem
serwisowym lub kodem osobistym)

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

W momencie kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie
serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy aby nie
zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie
działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

- Wyłączyć alarm, wejść do pojazdu i załączyć stacyjkę ON

- Naciśnij i przytrzymaj przycisk serwisowy przez 5 sekund.

Dioda LED zacznie świecić ciągłym światłem, co będzie oznaczać,
że alarm przełączony został w stan serwisowy.

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

- załączyć stacyjkę ON

nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy ponad 5 sekund i zwolnić

dioda LED przestanie świecić ciągłym światłem.

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

W momencie kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie
serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy, aby nie
zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie
działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

Wyłączyć alarm za pomocą pilota lub kodu osobistego.

Załączyć stacyjkę ON.

Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk
serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF
i załączyć stacyjkę ON.

W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje
druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie
przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund
do zapalenia diody LED.

Autoalarm znajduje się w trybie serwisowym.

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego
wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

Załączyć stacyjkę ON.

Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk
serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF
i załączyć stacyjkę ON.

W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje
druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie
przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund
i dopiero wtedy go zwolnić.

Dioda LED zgaśnie, alarm powróci do normalnego działania.

Uwaga!!! Tryb serwisowy służy do wyłączenia systemu. Nie można
alarmu wówczas załączyć za pomocą pilota i nie funkcjonuje
ewentualne samo-uzbrajanie. W trybie serwisowym działa sterowanie z
pilota centralnego zamka.

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania

Sposób awaryjnego wyłączania alarmu ze stanu czuwania jest
uzależniony od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu
przyciskiem serwisowym lub kodem osobistym).

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu
awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można
pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć
przycisku serwisowego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm należy:

Otworzyć drzwi. ALARM ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE.

Załączyć stacyjkę ON.

Nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy.

Alarm został rozbrojony.

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu
awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można
pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć
osobistego kodu wyłącznika awaryjnego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm
należy:

- Otworzyć drzwi, aby dostać się do wyłącznika serwisowego. ALARM
ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE!!!

- Załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy
tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

- W ciągu 5 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć
OFF załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy
tyle razy, ile wskazuje druga cyfra kodu osobistego (1-9).

- W ciągu 5 sekund wyłącz OFF i załącz zapłon ON.

Jeżeli wprowadzony kod był poprawny - ALARM ZOSTAŁ WYŁĄCZONY.
Użytkownik alarmu może 3 razy próbować wprowadzić poprawny kod, po
czym następuje zablokowanie tej funkcji na okres 10 sekund. W tym

czasie można wyłączyć system tylko za pomocą transmitera. Jeśli
użytkownik wprowadzi trzy razy nieprawidłowy kod osobisty wyłączenia
alarmu, nastąpi zablokowanie tej funkcji na czas 10 sekund.

Fabrycznie zaprogramowany jest kod 1-1. Dla skuteczności ochrony
pojazdu zalecane jest zaprogramowanie własnego kodu. Jeśli użytkownik
będzie korzystał tylko z awaryjnego wyłączania alarmu kodem
osobistym, to wyłącznik serwisowy powinien być zainstalowany w łatwo
dostępnym miejscu.

Sygnalizacja dźwiękowa alarmu przy włączaniu i wyłączaniu

0 sygnałów - alarm został włączony

1 sygnał * * - alarm został włączony

2 sygnały * - alarm został wyłączony

3 sygnały - sygnalizacja otwartych drzwi, przy włączaniu alarmu

4 sygnały - sygnalizacja o próbie włamania podczas czuwania alarmu

* - po wprowadzeniu odpowiednich programów, sygnały te mogą ulec
zmianie.

** - po włączeniu alarmu przy otwartych drzwiach lub pokrywy silnika
alarm zasygnalizuje że coś jest otwarte , po zamknięciu otwartej
strefy alarm zasygnalizuje zamknięcie i uzbrojenie strefy jednym
dźwiękiem syreny (1 sygnał) , sygnalizacja ta będzie występować
nie zależnie od ustawienia programu i funkcji alarmu .

Pamięć alarmu – sygnalizacja o próbie włamania podczas
nieobecności właściciela

Jeżeli podczas wyłączenia alarmu ze stanu czuwania syrenka wyda 4
dźwięki oznacza to, że alarm został pobudzony w stan alarmowania
podczas nieobecności właściciela.

Dioda LED poinformuje, w którym miejscu nastąpiła próba włamania w
następujący sposób:

2 błyski – przerwa – 2 błyski – przerwa itd. Została
naruszona strefa ochrony bagażnika (druga strefa)

3 błyski – przerwa – 3 błyski – przerwa itd. Została
naruszona strefa ochrony drzwi (trzecia strefa)

4 błyski – przerwa – 4 błyski – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik nr.1 (port 1)

5 błysków – przerwa – 5 błysków – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik nr 2 (port 2)

6 błysków – przerwa – 6 błysków – przerwa itd. Został
wzbudzony czujnik spadku napięcia

Uwaga!!! Pamięć alarmu będzie działać tylko do pierwszego
włączenia zapłonu. Włączenie zapłonu w samochodzie, spowoduje
skasowanie pamięci alarmu, natomiast będzie można odczytać to
wzbudzenie wywołując ostatnich 10 zdarzeń alarmu.

Wywołanie z pamięci alarmu, 10 ostatnich wzbudzeń

Alarm posiada możliwość wywołania z pamięci, 10 ostatnich wzbudzeń
alarmu. Aby wywołać pamięć należy

włącz zapłon ON i wyłącz OFF

w ciągu 5 sekund naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy

dioda LED zacznie sygnalizować po kolei 10 ostatnich wzbudzeń,
zaczynając od ostatniego

odczytaj prawidłowo sygnalizację diody LED (patrz pamięć alarmu).

Kasowanie z pamięci alarmu, 10 ostatnich wzbudzeń

Istnieje możliwość wyczyszczenia pamięci alarmu, z 10 ostatnich
wzbudzeń. Aby tego dokonać należy

włącz zapłon ON i wyłącz OFF

w ciągu 5 sekund naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy

dioda LED zacznie migać

w ciągu 10 sekund włącz zapłon ON i wyłącz OFF dwukrotnie

pamięć została skasowana.

Wyjście pomocnicze (drugi kanał)

Funkcja ta pozwala na zdalne uruchomienia modułów podłączonych do
przewodu niebieskiego w wiązce głównej alarmu.

Uruchomienie tej funkcji odbywa się poprzez naciśnięcie i
przytrzymanie przycisku (drugi kanał) na pilocie przez 4 sekundy, na
przewodzie pojawi się impuls masy (-) przez 1 sekundę.

Otwieranie klapy bagażnika przy włączonym alarmie

Istnieje możliwość otwarcia klapy bagażnika za pomocą pilota, nie
wyłączając alarmu. Jeśli alarm został podłączony w odpowiedni
sposób ( przewód niebieski do elektromagnesu zwalniania klapy
bagażnika i przewód ciemno zielony do wyłącznika klapy bagażnika ),
to po naciśnięciu i przytrzymaniu przez 4 sekundy przycisku

(drugi kanał) na pilocie, klapa bagażnika zostanie otwarta, a alarm na
czas otwartej klapy bagażnika zawiesi działanie czujników (port 1 i
port 2), po zamknięciu klapy bagażnika alarm uzbroi odłączone strefy
ponownie.

UWAGA!!! Jeśli będziemy korzystali z tej opcji koniecznie trzeba
ustawić czujnik spadku napięcia (program 6) na wyłączony!!!

Funkcja REARMING i RELOCK

Funkcja rearming powoduje włączenie alarmu po przypadkowym
wyłączeniu. W programie 5 pozycja 3 otwarcie drzwi po przypadkowym
wyłączeniu alarmu spowoduje skasowanie rearmingu, a w programie 5
pozycja 4 skasowanie rearmingu przez otwarcie i zamknięcie drzwi
powoduje uaktywnienie funkcji relock (ponowne włączenie alarmu).
Zamykanie centralnego zamka przy rearmingu i relocku jest zależne od
ustawienia programu 4 (zamykanie zamków pasywne – aktywne), przy czym
w programie 5 pozycja 4 funkcja rearming zawsze zamyka centralny zamek
niezależnie od ustawienia programu 4.

UWAGA!!! Całkowite kasowanie funkcji relock odbywa się poprzez
włączenie zapłonu w pozycję ON.

WAŻNE!!! Jeśli przewód brązowy lub fioletowy zostanie podłączony
do oświetlenia wnętrza, to po przypadkowym wyłączeniu alarmu ze
stanu czuwania, zamek centralny pozostanie otwarty a alarm uzbroi się.

Funkcja Panic alarm

Funkcja ta pozwala na zdalne wywołanie sygnału alarmowego w przypadku
zagrożenia. Aby włączyć PANIC ALARM trzeba nacisnąć i przytrzymać
przycisk włączania alarmu przez 5 sekund (alarm będzie sygnalizował
syreną i światłami przez 30 sekund ) pozostawiając zamknięte drzwi
. Po uruchomieniu funkcji panic krótkie wciśnięcie przycisku
(przycisków) włączenia – wyłączenia powoduje zadziałanie
centralnego zamka bez wyłączania syreny. Krótkie naciśnięcie
przycisku 2 kanału powoduje wyłączenie funkcji panic bez zadziałania
centralnego zamka. Długie (ponad 5 s) wciśnięcie przycisku
(przycisków) włączenia – wyłączenia powoduje wyłączenie funkcji
panic z zadziałaniem centralnego zamka.

WAŻNE !!! Jeśli zaprogramujemy piloty tak, aby alarm włączał i
wyłączał się jednym przyciskiem, to włączenie funkcji PANIC ALARM
spowoduje, że zamek centralny w samochodzie zostanie otwarty i alarm
wyłączy się na 30 sekund (jeśli nie zostaną otwarte żadne drzwi).

OPIS PROGRAMÓW I PROGRAMOWANIE FUNKCJI

Włącz zapłon w pozycję ON – naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy
3 razy, syrena wyda 1 sygnał dioda LED błyśnie jeden raz, w ciągu 3
sekund wyłącz zapłon OFF i ponownie włącz zapłon ON, syrena wyda
jeden krótki i jeden długi sygnał / jesteś w programowaniu funkcji
alarmu w programie pierwszym /

PROGRAM 1 – dopasowanie impulsów sterujących centralnym zamkiem -
naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny - zamykanie 800 ms, otwieranie 800 ms

sygnały syreny – zamykanie 3,5 s, otwieranie 3,5 s

sygnały syreny – zamykanie 2x 800 ms, otwieranie 800 ms

sygnały syreny – zamykanie 800 ms, otwieranie 2x 800 ms

sygnałów syreny – zamykanie 2x 800 ms, otwieranie 2x 800 ms

sygnałów syreny – zamykanie 800 ms 8 s, otwieranie 800 ms

PROGRAM 2- zamykanie zamków po włączeniu zapłonu – naciśnij i
zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 2
razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać
pozycję

sygnał syreny – funkcja włączona ON

sygnały syreny – funkcja wyłączona OFF

PROGRAM 3 – otwieranie zamków po wyłączeniu zapłonu – naciśnij
i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie
3 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać
pozycję

sygnał syreny – funkcja włączona ON

sygnały syreny – funkcja wyłączona OFF

PROGRAM 4 – pasywne / aktywne zamykanie zamków centralnych –
naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED
błyśnie 4 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie, aby
wybrać pozycję

sygnał syreny – pasywne zamki (centralny zamek zamknie się przy
samozałączeniu, rearmingu i relocku)

sygnały syreny – aktywne zamki (centralny zamek reaguje tylko na
polecenie pilota)

PROGRAM 5 – wybór pasywnego / aktywnego uzbrajania alarmu, funkcja
rearming i relock – naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz,
syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 5 razy, naciśnij przycisk
włączania alarmu na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny – pasywny alarm (alarm włącza się po 30 sekundach od
zamknięcia drzwi)

sygnały syreny – aktywny alarm (alarm włącza się tylko na
polecenie pilota)

sygnały syreny – aktywny alarm z funkcją rearming (alarm włącza
się na polecenie pilota z rearmingiem)

sygnały syreny – pasywny alarm z funkcją rearming i relock (alarm
włącza się na polecenie pilota z rearmingiem i relockiem)

PROGRAM 6 – czujnik spadku napięcia i opóźnienie 10 minut –
naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED
błyśnie 6 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby
wybrać pozycję

sygnał syreny – włączony ON

sygnały syreny – wyłączony OFF

sygnały syreny – włączony ON z 10 minutowym opóźnieniem

PROGRAM 7 – wybór sygnalizacji syrena / klakson – naciśnij i
zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 7
razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać
pozycję

sygnał syreny – sygnalizacja syrena i klakson

sygnały syreny – sygnalizacja tylko syreną

sygnały syreny – sygnalizacja tylko klaksonem

PROGRAM 8 – wybór potwierdzania włączenia i wyłączenia syrena /
klakson, ciche/głośne lub ciche – naciśnij i zwolnij przycisk
serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 8 razy, naciśnij
przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny – potwierdzanie syreną ciche/głośne (1 i 2 dźwięki
syreny ciche, 3 i 4 dźwięki syreny głośne)

sygnały syreny – potwierdzanie syreną ciche (1, 2, 3 i 4 dźwięki
syreny ciche)

PROGRAM 9 – wybór długości impulsu potwierdzania klaksonem
(regulacja głośności) – naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1
raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 9 razy, naciśnij przycisk
włączania alarmu na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny – impuls 10 ms

sygnały syreny – impuls 16 ms

sygnały syreny – impuls 30 ms

PROGRAM 10 – wybór awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą
przycisku serwisowego lub kodu osobistego – naciśnij i zwolnij
przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie 10 razy,
naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny – wyłączanie kodem osobistym

sygnały syreny – wyłączanie przyciskiem serwisowym

PROGRAM 11 – ustawienie włączania alarmu z dźwiękiem lub bez, przy
użyciu pilota – naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena
wyda 1 sygnał, LED błyśnie 1 i 1 raz, naciśnij przycisk włączania
alarmu na pilocie by wybrać pozycję

sygnał syreny – funkcja włączona ON (przy dłuższym wciśnięciu
przycisku pilota włączanie, wyłączanie alarmu bezgłośne)

sygnały syreny – funkcja wyłączona OFF (włączanie, wyłączanie
alarmu pilotem zawsze głośne)

PROGRAM 12 – potwierdzanie syreną otwartych drzwi – naciśnij i
zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda jeden sygnał, LED
błyśnie 1 i 2 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie
aby wybrać pozycję

sygnał syreny – potwierdzanie 3 sygnałami syreny włączenia alarmu
przy otwartych drzwiach

sygnały syreny – potwierdzanie 1 sygnałem syreny włączenia alarmu
przy otwartych drzwiach

PROGRAM 13 – opóźnione sprawdzanie wejść drzwiowych – naciśnij
i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda 1 sygnał, LED błyśnie
1 i 3 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu na pilocie aby wybrać
pozycję

sygnał syreny – opóźnienie wyłączone

sygnały syreny – opóźnienie do 30 sekund lub do zgaśnięcia lampki
wewnętrznej

PROGRAM 14 – wybór po ilu wzbudzeniach będą odłączane czujniki
– naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz, syrena wyda jeden
sygnał, LED błyśnie 1 i 4 razy, naciśnij przycisk włączania alarmu
na pilocie aby wybrać pozycję

sygnał syreny – czujniki zawsze włączone

sygnały syreny – wyłączą się po 5 wzbudzeniach podczas jednego
włączenia

sygnały syreny – wyłączą się po 10 wzbudzeniach podczas jednego
włączenia

Ważne !!!

- wyłączenie zapłonu podczas programowania, spowoduje wyłączenie
trybu programowania i zapamiętanie ustawionych funkcji,

- jeśli w ciągu 60 sekund po wprowadzeniu alarmu w tryb programowania
nie wykonamy żadnej operacji, to alarm automatycznie wyłączy funkcję
programowania, ustawiając program w pozycji, w której przerwaliśmy
programowanie,

- jeśli podczas szybkiego programowania naciśniemy i zwolnimy
włącznik serwisowy więcej niż 10 razy, to alarm wyłączy tryb
programowania.

Ważne !!!

- jeśli chcemy podczas szybkiego programowania ustawić np. pozycję
programu 14, to należy – włączyć zapłon ON, nacisnąć i zwolnić
włącznik serwisowy 3 razy (syrena / klakson wyda jeden krótki
sygnał) – wyłączyć zapłon OFF (syrena / klakson wyda jeden
krótki jeden długi sygnał) – ponownie włączyć zapłon ON – w
ciągu 10 sekund nacisnąć i zwolnić wyłącznik serwisowy 9 razy,
dioda LED błyśnie 10 razy, następnie nacisnąć i zwolnić włącznik
serwisowy 4 razy, aby wskazać (program 14) dioda LED błyśnie 1 raz
przerwa 4 razy przerwa, wskazując wybrany

program 14, w którym możemy ustawić odpowiednią pozycję programu.
Wyłączenie zapłonu spowoduje zatwierdzenie wybranej pozycji programu
i zakończenie funkcji programowania alarmu.

PROGRAMOWANIE PILOTÓW

Włącz zapłon w pozycję ON

Naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 3 razy / syrena wyda 1 sygnał

Naciśnij i przytrzymaj przycisk włączania na pierwszym pilocie przez
3 sekundy / syrena wyda 1 sygnał, następnie naciśnij i przytrzymaj
przycisk włączania na drugim pilocie przez 3 sekundy / syrena wyda 1
jeden sygnał

Naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz / syrena wyda 2 sygnały

Naciśnij i przytrzymaj przycisk wyłączania na pierwszym pilocie przez
3 sekundy / syrena wyda 1 sygnał, następnie naciśnij przycisk
wyłączania na drugim pilocie przez 3 sekundy / syrena wyda 1 sygnał

Naciśnij i zwolnij przycisk serwisowy 1 raz / syrena wyda 3 sygnały

Naciśnij i przytrzymaj przycisk 2 kanału na pierwszym pilocie przez 3
sekundy / syrena wyda 1 sygnał, następnie naciśnij i przytrzymaj
przycisk 2 kanału na drugim pilocie przez 3 sekundy / syrena wyda 1
sygnał

Wyłącz kluczyk w stacyjce OFF.

Jest możliwość wyprogramowania pilota, którego używamy. Jeżeli
pilot ten zginie musimy zaprogramować cztery inne piloty aby mieć
pewność, że zgubiony na pewno został wyprogramowany.

WAŻNE !!!

Wyłączenie zapłonu potwierdza zakończenie programowania pilotów

Maksymalnie można zaprogramować 4 piloty

Przyciski na pilotach można programować w dowolnej kolejności

Jeśli podczas programowania pilotów ominiemy drugą operację, to
alarm automatycznie zaprogramuje włączanie i wyłączanie na jednym
przycisku

Alarm automatycznie programuje wyłączanie czujników (port 1 i port 2)
poprzez jednoczesne naciśnięcie po włączeniu alarmu przycisków
włączania alarmu i 2 kanału,

Naciśnięcie jednocześnie przycisku włączania alarmu i 2 kanału, po
włączeniu alarmu, wyłącza czujniki (port 1 i port 2), ponowne
naciśnięcie dwóch przycisków na pilocie, wyłącza czujnik (port 1),
ponowne naciśnięcie dwóch przycisków na pilocie, wyłącza czujnik
(port 2).

Wprogramowanie 5 pilota powoduje wymazanie 1, lub czterokrotne
wprogramowanie nowego pilota wymazuje wszystkie poprzednie.

PROGRAMOWANIE KODU AWARYJNEGO WYŁĄCZANIA ALARMU

Kod awaryjnego wyłączania alarmu można zaprogramować tylko przy
programie 10 ustawionym na awaryjne wyłączanie alarmu za pomocą kodu
osobistego. Aby zaprogramować kod należy:

1. Wyłącz alarm za pomocą transmitera lub za pomocą kodu awaryjnego.

2. Przekręć stacyjkę do pozycji zapłon ON

3. W ciągu 10 sekund naciśnij i zwolnij wyłącznik serwisowy 3 razy.

4. W ciągu 10 sekund wyłącz OFF i załącz ON zapłon 3 razy
(syrena/klakson wyda 1 dźwięk, światła dają 1 błysk).

5. W ciągu 10 sekund zacznij wprowadzać cyfrę dziesiątek twojego
kodu poprzez naciskanie i zwalnianie wyłącznika serwisowego 1 do 9
razy.

6. W ciągu 10 sekund wyłącz OFF i załącz ON zapłon.

7. W ciągu 10 sekund zacznij wprowadzać cyfrę jedności twojego kodu
poprzez naciskanie i zwalnianie wyłącznika serwisowego 1 do 9 razy.

8. Wyłącz OFF zapłon lub poczekaj 15 sekund. System wyjdzie z trybu
programowania i zapamięta wprowadzony kod.

Dioda LED wyświetli wprowadzony kod trzy razy (cyfra dziesiątek,
przerwa, cyfra jedności).

TABELA SZYBKIEGO PROGRAMOWANIA

NR.

Prog. Nazwa programu 1.sygnał 2.sygnały 3.sygnały 4.sygnały
5.sygnałów 6.sygnałów



1 Sterowanie

centralnym

zamkiem zamykanie

otwieranie 800 ms

800 ms 3,5 s

3,5 s 2 x 800 ms

800 ms 800 ms

2 x 800 ms 2 x 800 ms

2 x 800 ms 800 ms 8 s

800 ms

2 Zamykanie zamka

po zapłonie włączony wyłączony ___ ___ ___ ___

3 Otwieranie zamka

po wył. zapłonu włączony wyłączony ___ ___ ___ ___



4

Rodzaj zamykania zamków



pasywny

aktywny

----

----

----

----



5 Rodzaj uzbrojenia

alarmu

pasywny

aktywny aktywny

z rearmingiem pasywny z rearmingiem i relockiem

----

----

6 Czujnik spadku napięcia

i opóźnienie 10 min. włączony wyłączony włączony po 10 min. ___
___ ___

7 Sygnalizacja

syrena / klakson syrena

klakson syrena klakson ___ ___ ___

8 Potwierdzanie ON / OFF

ciche lub głośne Ciche/głośne ciche ____ ___ ___ ___

9 Długość sygnału potwierdzania klaksonem 10 ms 16 ms 30 ms ___ ___
___

10 Awaryjne wyłączanie alarmu

przyciskiem, kodem osobistym kod

osobisty przycisk

serwisowy ___ ___ ___ ___

11 Potwierdzanie ON / OFF pilotem

z dźwiękiem lub bez dźwięku bez

dźwięku z dźwiękiem ____ ___ ___ ___

12 Wybór potwierdzenia dźwiękowego otwartych drzwi 3 sygnały 1
sygnał ___ ___ ___ ___

13 Zwłoczne uzbrajanie wejść drzwiowych 0 sekund 30 sekund

-----

-----

-----

-----

14 Wyłączanie czujników

po przypadkowym wzbudzeniu zawsze

włączony po 5

wzbudzenia. po 10

wzbudzenia. ___ ___ ___







- USTAWIENIA FABRYCZNE ALARMU APS 150MXA

OPRZEWODOWANIE ALARMU

Złącze główne 14 stykowe

CZERWONY – wejście (+12V) stałe zasilanie centrali alarmu

CZARNY – wejście (-) stała masa alarmu

ŻÓŁTY – wejście (ACC) +12v po włączeniu zapłonu ON, nie ginący
podczas rozruchu

ZIELONY CIEMNY – wejście (-) z włącznika klapy bagażnika lub z
lampki bagażnika

BRĄZOWY – wejście (-) z włączników krańcowych drzwi lub
oświetlenie wnętrza

FIOLETOWY – wejście (+)z włączników krańcowych drzwi lub
oświetlenie wnętrza

BIAŁY x2 – wyjście (+) do sterowania świateł pozycyjnych lub
kierunkowskazów – max 2x 7,5 A

POMARAŃCZOWY – wyjście (-) po załączeniu alarmu w stan czuwania
– max 300 mA

POMARAŃCZOWO BIAŁY – wyjście (-) po wyłączeniu alarmu ze stanu
czuwania – max 300 mA

CZERWONO CZARNY – wyjście (-) przez 30 sekund po włączeniu alarmu w
stan czuwania – max 300 mA

NIEBIESKI – wyjście (-) drugi kanał, do sterowania zewnętrznymi
modułami – max 300 mA

CZARNO BIAŁY - wyjście (-) do sterowania klaksonem samochodu – max
300 mA

Złącze główne 3 stykowe (syrena)

CZERWONY – wyjście (+12V) stałe zasilanie syreny

CZARNY – wyjście (-) stałe zasilanie syreny

BIAŁO CZARNY – wyjście (+) do sterowania syreny

Złącze główne 2 stykowe (przycisk serwisowy)

CZARNO SZARY – wyjście (-) do przycisku serwisowego

SZARY – wejście (-) z przycisku serwisowego

Złącze główne 2 stykowe (centralny zamek)

CZERWONY – wyjście (-) zamykanie i (+) otwieranie centralnego zamka
– max 200 mA

ZIELONY – wyjście (-) otwieranie i (+) zamykanie centralnego zamka
– max 200mA

Złącze główne 2 stykowe (dioda LED)

CZERWONY – wyjście (+) stałe zasilanie diody LED

NIEBIESKI – wyjście (-) do sterowania diody LED

Złącze główne 4 stykowe (port 1) – czujnik ultradźwiękowy

CZERWONY – wyjście (+) stałe zasilanie czujnika (port 1) – max 200
mA

CZARNY – wyjście (-) zasilanie czujnika (port 1) po włączeniu
alarmu w stan czuwania – max 200 mA

ZIELONY – wejście (-) po wzbudzeniu czujnika (port 1)

NIEBIESKI – wejście (-) (druga strefa) PREALARM po wzbudzeniu
czujnika (port 1)

Złącze główne 4 stykowe (port 2) – czujnik wstrząsowy z
PREALARMEM

CZERWONY – wyjście (+) stałe zasilanie czujnika (port 2) – max 200
mA

CZARNY – wyjście (-) zasilanie czujnika (port 2) po włączeniu
alarmu w stan czuwania – max 200 mA

ZIELONY – wejście (-) po wzbudzeniu czujnika (port 2)

NIEBIESKI – wejście (-) (druga strefa) PREALARM po wzbudzeniu
czujnika (port 2)

Złącze główne 2 stykowe (blokada zapłonu)

CZARNY – wejście do blokady zapłonu (styk przekaźnika) – max 30 A

CZARNY – wyjście do blokady zapłonu (styk przekaźnika) – max 30 A

WAŻNE!!! Z centrali alarmu wyprowadzony jest dodatkowy przewód (CZARNO
CZERWONY) jest to antena alarmu, której nie wolno skracać lub
dołączać do niej przewodu w celu poprawienia zasięgu pilotów.

SCHEMAT PODŁĄCZENIA ALARMU APS 150MXA

* SCHEMAT W PEŁNEJ OPCJI PODŁĄCZENIA WSZYSTKICH PRZEWODÓW

APS 150 MXA

PAGE

PAGE 1