Nie dawno sam potrzebowałem tej instrukcji , udało mi się ją zdobyć , więc udostępniam ją kolegom.
DRIVE 600 N
Instrukcja montażu do art. nr. 60660
DRIVE 800 N
Instrukcja montażu do art. nr. 60680
A
& lt; 2,4m
DRIVE 600 N & lt; 6 m2
DRIVE 800 N & lt; 10m2
A
& lt; 2,4m
Strona 2
2x
2x
2x
7
10
17
Strona 3
13
Strona 4
Strona 5
A
A
4
17
Strona 6
11
L1
5-7
cm
12
1
2
F
F1
F2
7
3
Strona 7
Strona 8
1. Wskazówki ogólne .................................9
1.1
Ogólne warunki bezpieczeństwa ..............9
1.2
Uwarunkowania ......................................10
1.3
Uwagi do użytkowania ............................10
2. Napęd do bramy garażowej ................11
2.1
Opis .........................................................11
2.2
Zawartość................................................11
3. Montaż napędu .....................................11
3.1
Przygotowanie ........................................11
3.2
Wstęp do montażu napędu.....................11
3.3
Montaż napędu .......................................11
3.4 Montaż kątownika mocującego z
ciągadłem .........................................................11
3.5
1.1 Ogólne warunki bezpieczeństwa
Napędy do bram garażowych są wyposażone według
najnowszych norm UE i przeznaczone wyłącznie do
użytku prywatnego
Podłączenie elektryczne .........................12
3.7
Szanowni Klienci,
serdecznie gratulujemy wyboru i zakupu tego produktu. Nasz napęd do bramy garażowej jest stworzony
według najnowszych technicznych możliwości, z użyciem najnowocześniejszych elektrycznych / elektronicznych elementów.
Producent zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian i ulepszeń produktu i instrukcji montażu bez
uprzedniej informacji.
Montaż otwierania awaryjnego ...............11
3.6
1. Wskazówki ogólne
Etykiety ostrzegawcze ............................12
4. Uruchomienie .......................................12
4.1
Test manualny ........................................12
4.2
Nastawianie ............................................12
4.3
Nastawienie przebiegu pracy i siły .........13
4.4
Zakodowanie pilota ................................13
4.5
Przycisk TEST ........................................13
4.6
Nastawianie siły ciągu.............................14
4.7
Wymiana baterii ( w pilocie )..................14
5. Płytka sterująca ...................................14
5.1
Podłączenie trafo / motor (C) .................14
5.2
Podłączenie akcesoriów (F)...................14
6. Podłączenie akcesoriów .....................14
6.1
Przełącznik / przełącznik na klucz ( F ) .14
6.2
Fotokomórka...........................................14
7. Obsługa.................................................15
8. Samodzielne usuwanie usterek.........15
9. Konserwacja .........................................15
10. Demontaż .............................................15
11. Dane techniczne..................................16
12. Dostępne akcesoria ............................16
13. Części zamienne .................................16
Warunki gwarancji .....................................17
Strona 9
Aby zostało zagwarantowane bezpieczeństwo pracy napędu, należy bezwarunkowo
stosować się do wszelkich wskazówek.
Zakładamy, że posiadacie Państwo podstawową wiedze na temat mechaniki i
podstaw elektryki. Błędny montaż może
doprowadzić do poważnych uszkodzeń.
Jeżeli siła napędy zostanie nastawiona
tak, że na krawędziach skrzydła bramy
jeszcze przed uruchomieniem automatycznego wyłącznika, będzie występować
docisk większy niż 150 N, dla bezpieczeństwa musi zostać dodatkowo zamontowana fotokomórka lub inny mechanizm
zabezpieczający.
Przy pracach montażowych należy przestrzegać wszelkich zasad bezpieczeństwa
BHP.
Wszelkie prace związane z instalacją
elektryczną należy powierzyć wykfalifikowanemu montażyście.
Wskazówki dla osób z rozrusznikiem
serca.
Moc nadawcza pilota jest w zakresie
przyjętych norm bezpieczeństwa i można
go używać bez zahamowań lecz dla
uniknięcia jakiegokolwiek minimalnego
ryzyka zalecamy nie noszenie pilota bezpośrednio przy ciele i przy uruchamianiu
go należy to robić na wyciągniętej ręce
skierowanej bezpośrednio na bramę.
• Pierwsze sprawdzenie funkcjonowania , jak również
1.2 Uwarunkowania
• Zastosowanie tego napędu jest możliwe tylko przy
następujących bramach garażowych
programowanie zdalnego sterowania należy przeprowadzać wewnątrz garażu.
• Należy niezwłocznie poinformować wszystkich użyt-
Patrz rys. 1
Uchylne bramy standardowe
Bramy segmentowe
• Przed montażem napędu należy wyłączyć lub zdemontować wszelkie istniejące dodatkowe zamknięcia
kowników bramy, do której został zamontowany napęd, o zasadach prawidłowego jej użytkowania. Należy
w ich obecności przetestować urządzenie i poszczególne jego funkcje wraz z otwieraniem awaryjnym.
♦
• Przed wszelkimi pracami z napędem należy wyjąć wtyczkę
• Przy wierceniu należy osłonić urządzenie
• Gniazdko sieci elektrycznej, do którego zostanie podłączony napęd może zostać zainstalowane wyłącznie przez
pracownika z uprawnieniami. Gniazdko powinno być łatwo
dostępne.
Uruchamianie bramy należy przeprowadzać jedynie i wyłącznie, jeżeli mamy
ją w pełni w polu widzenia. Należy
zwracać uwagę aby w trakcie uruchamiania nie znajdowały się w bezpośredniej bliskości osoby lub przedmioty.
Należy zawsze odczekać , aż brama
całkowicie się zatrzyma. Przed wjazdem lub wyjazdem z garażu należy się
upewnić, czy brama została całkowicie
otwarta.
• Ten napęd do bramy garażowej można stosować wyłącznie przy bramach skrzydłowych lub sekcyjnych ze sprężynami wyrównawczymi do użytku prywatnego. Nie należy
go stosować przy bramach przemysłowych.
• Przed zamontowaniem napędu , skrzydło bramy musi
zostać doprowadzone do stanu idealnego, tak aby można
było podnosić i opuszczać go ręcznie bez wysiłku.
• Napęd jest przeznaczony wyłącznie do suchych pomieszczeń.
Sufit garażu musi być tak skonstruowany, aby umożliwiał
bezpieczny montaż napędu pod nim. Minimalne
obciążenie sufitu musi wynosić 700 N.
Zwrócić szczególną uwagę na dzieci, a
piloty przechowywać w miejscu dla nich
niedostępnym.
• Producent nie ponosi odpowiedzialności za błędnie przeprowadzony montaż lub jakiekolwiek zmiany napędu.
Montaż można wyłącznie przeprowadzać według
podanych w instrukcji kroków.
• Montaż lub użycie jakichkolwiek obcych elementów wpływa na bezpieczeństwo pracy napędu i z tego powodu jest
zabronione.
• Baterie i żarówka są wyłączone z gwarancji.
1.3
Uwagi do użytkowania
Ostrzeżenie!
Ważna wskazówka dla bezpieczeństwa.
Dla bezpieczeństwa osób i rzeczy należy
kierować się wszelkimi, zawartymi w
instrukcji wskazówkami. Prosimy o
zachowanie
niniejszej
instrukcji
montażu.
UWAGA !
Przy słabych, pękniętych lub uszkodzonych sprężynach wyrównawczych,
brama może zamykać się nieco szybciej niż to jest przewidziane .
z gniazdka ( poza testem i kodowaniem )
Instalacje na stałe dodatkowych włączników, należy
przeprowadzić tak aby osoba będąca przy nim miała
bramę w polu widzenia.
Należy je zamontować kategorycznie poza możliwością
uruchomienia je przez dzieci !
Oznakowanie możliwości przyciśnięcia przez bramę
należy umieścić w widocznym miejscu lub przy dodatkowym włączniku
Po zakończonym montażu należy zwrócić uwagę, aby
ruchome elementy bramy podczas pracy nie wchodziły
w obszar dla pieszych lub na jezdnię.
• Przed uruchomieniem napędu bramy garażowej: odblokować wózek i bramę otworzyć i do końca zamknąć. Przy bramie otwartej, wózek nie powinien
uderzać w głowicę , a przy bramie zamkniętej w mocowanie nad bramą.
W pomieszczeniach garażowych bez dodatkowego dostępu z zewnątrz montaż
awaryjnego otwierania jest niezbędny i należy go regularnie co miesiąc sprawdzać.
• Nie należy nadmiernie obciążać linki awaryjnego otwierania.
• Prosimy zwrócić uwagę, aby linka awaryjnego otwierania w trakcie pracy nie zaczepiała się o elementy
konstrukcyjne lub dotykała pojazdu.
Strona 10
2. Napęd do bramy garażowej
3.2 Wstęp do montażu napędu
Ten napęd do bramy garażowej jest urządzeniem sterowanym mikroprocesorem, odpowiadającym najnowszym normom europejskim.
Napęd ten jest samoblokujący i samoistnie zamyka
drzwi bramy garażowej. Istniejące zamknięcia należy
zdemontować.
Patrz rys. 5,6 i 7
2.1 Opis
Poszczególne kroki
Patrz rys. 2
Złożenie kompletnego napędu jest przedstawione na
diagramach.
• dodatkowa, pomagająca osoba ułatwi bardzo prace
• przed wierceniem otworów zabezpieczyć urządzenie
• w trakcie wiercenie używać okularów ochronnych
• zmontować element napinający łańcuch (rys.5.1 )
• zmontować wózek ( rys. 5.2 )
• montaż poszczególnych elementów w jedną całość ( rys. 6
1. Obudowa
2. Klosz
3. Łańcuch napędowy
i 7.1 do 7.7 )
4. Wózek bieżny
3.3 Montaż napędu
5. Ciągadło
Patrz rys. 8,9 i 10
6. Kątownik mocujący
7. Otwieranie awaryjne
Poszczególne kroki
8. Element mocujący do nadproża
• poszczególne elementy napędu należy złożyć uprzednio
według rys. 5,6 i 7
9. Prowadnica – profil szyny ‘C”
• wywiercić otwory mocujące napęd centralnie w odległości
10. Wtyczka
5-7 cm nad bramą ( rys. 8 i 11 )
• przykręcić śrubami szynę z napędem ( rys. 9.1 )
• przymocować elementy mocujące obudowy ( 9.2 )
• podnieść napęd i przymocować go centralnie do sufitu (
11. Pilot
2.2 Zawartość
Patrz rys. 3
Na zawartość opakowania napędu bramy garażowej
składają się wszystkie pojedyncze elementy ( bez śrub
montażowych do kątownika mocującego, gdzie należy
używać śrub odpowiednich do rodzaju bramy ).
Ilość pilotów: odpowiednio od modelu 1 lub 2 szt.
Napęd do bramy garażowej może być odpowiednio
wyposażony dodatkowo innymi akcesoriami ( patrz
rozdział 12 ).
3. Montaż napędu
Nieprawidłowy montaż może spowodować
poważne obrażenia. Należy uwzględniać
wszystkie wskazówki do montażu.
rys. 9.4 )
• elementy mocujące obudowę napędu do sufitu skrócić lub
wydłużyć, według potrzeb, tak aby wypoziomować prowadnice (rys. 9.3 )
• napiąć łańcuch ( rys. 10 )
3.4 Montaż kątownika mocującego z
ciągadłem
Patrz rys. 11
Po zamontowaniu napędu pod sufitem garażu, można zainstalować kątownik mocujący. Odległość pomiędzy prowadnicą i kątownikiem musi wynosić 5- 7 cm .
( śruby mocujące nie zawarte w opakowaniu )
3.5 Montaż otwierania awaryjnego
Patrz rys. 12
3.1 Przygotowanie
Aby wszelkie prace montażowe mogły zostać sprawnie
wykonane, należy je poprzedzić przygotowaniem.
• Przed rozpoczęciem przeczytać instrukcje, zawiera ona
użyteczne informacje do montażu
• Przy wierceniu należy zwrócić uwagę na grubość sufitu
• Sprawdzić zawartość opakowania
• Sprawdzić i przygotować do montażu ewentualne akcesoria
• Przygotować potrzebne narzędzia (rys. 4)
• Zdemontować wszystkie zamknięcia i blokady drzwi bramy
W pomieszczeniach garażowych bez dodatkowego
dostępu z zewnątrz montaż awaryjnego otwierania jest
niezbędny. Zapewnia to, że nawet w przypadku braku
prądu będzie zagwarantowany dostęp do wewnątrz.
Wysokość otwierania awaryjnego ( odległość do uchwytu bramy ) musi wynosić mniej niż 1,8 m.
Przy montażu należy zwrócić uwagę na to, aby linka
była odpowiednio naprężona.
Linka ma być tak napięta aby przy zamkniętej bramie
( przy przekręconym zamku ) nie można było jej otworzyć.
garażowej
Strona 11
Nastawianie
przeprowadzać
wewnątrz garażu.
będąc
3.6 Podłączenie elektryczne
4.1 Test manualny
Zasilenie prądem 230 V z gniazdka następuje bezpośrednio z stałej instalacji sieci elektrycznej w garażu.
Gniazdko powinno znajdować się w odległości ok. 20
cm od głowicy napędu. Instalację gniazdka należy
powierzyć wyłącznie uprawnionemu montażyście.
W przypadku uszkodzonej sieci elektrycznej, dla bezpieczeństwa, należy przed montażem napędu , doprowadzić
ją
do
idealnego
stanu
przez
wykfalifikowanego elektryka.
Po przeprowadzonym montażu napędu należy wpierw kilkakrotnie otworzyć i zamknąć bramę garażową ręcznie.
Należy się upewnić, że przez zamontowanie napędu do
bramy nie zostało naruszone jej prawidłowe działanie.
• Napęd do bramy garażowej rozłączyć dzięki otwieraniu awa-
3.7 Etykiety ostrzegawcze
Etykietę ostrzegającą przed możliwością
przyciśnięcia przez bramę garażową należy umieścić w dobrze widocznym miejscu
lub bezpośrednio przy zainstalowanym
dodatkowym przełączniku.
Etykietę ostrzegającą przed punktem mocowania otwierania awaryjnego należy
umieścić w dobrze widocznym miejscu w
pobliżu zamontowania otwierania awaryjnego.
ryjnemu ( rys. 12.3 )
• Bramę kilkakrotnie otworzyć i zamknąć
• Odbezpieczyć otwieranie awaryjne i ręcznie zatrzasnąć wózek
( L ) z łańcuchem ( H ). Od tego momentu bramy nie będzie
można poruszyć ręcznie.
4.2 Nastawianie
• Osłonę oświetlenia ( A1 ) zdjąć z obudowy ( A )
• Wtyczkę włączyć do gniazdka
W następnych krokach zostanie nastawione sterowanie
napędu . Proces nastawiania może zostać przerwany w
każdej chwili poprzez wyciągnięcie wtyczki z gniazdka. Po
ponownym jej wetknięciu proces nastawiania może zostać
ponownie od początku przeprowadzony.
Etykietę ostrzegającą , aby dzieci nie znajdowały się w bezpośredniej bliskości bramy
należy umieścić w dobrze widocznym miejscu w obszarze pracy skrzydła bramy
4. Uruchomienie
W trakcie uruchamiania i sprawdzania działania napędu bramy garażowej, w jej obszarze działania nie powinny znajdować się
żadne osoby.
Podczas pierwszego automatycznego uruchomienia napędu powinni się Państwo
znajdować wewnątrz garażu, tak aby w
przypadku jakiejkolwiek awarii można było
otworzyć bramę od wewnątrz.
W przypadku słabych lub uszkodzonych
sprężyn wyrównawczych , może dojść do
nieregularnych lub wręcz nieoczekiwanych
ruchów skrzydła bramy.
Strona 12
Wózek powinien być spięty z łańcuchem i
zabezpieczony.
4.3 Nastawienie przebiegu pracy i siły
( patrz rozdział 4.6 )
W trakcie nastawiania nie następuje wykrycie
fotokomórki ani przeciążenia. Przy pomocy
pilota nie jest możliwe wyłączenie.
Podczas procesu „ nauczania” napęd zapamiętuje sterowanie krańcowymi położeniami bramy garażowej jak również
uczy się użycia odpowiedniej siły w trakcie otwierania i
zamykania bramy.
4.4 Zakodowanie pilota
Do tego napędu do bramy garażowej można zakodować
maksymalnie 4 piloty.
Kodowanie nadajnika i odbiornika napędu muszą być wzajemnie dopasowane.
W tym przypadku są wymagane następujące kroki:
Programowanie pierwszego pilota
Programowanie przebiegu pracy
Kroki programowania
Kroki programowania
1
Nacisnąć i przytrzymać przycisk „CANC” i jednocześnie przycisk
”PROG” i przytrzymać oba przyciski do momentu, aż dioda LED 2
(zielona) zacznie szybko mrugać, po czym puścić oba przyciski.
1
Urządzenie powinno być odłączone od prądu.
2
Wetknąć wtyczkę w gniazdko. Odczekać, aż dioda LED 1 (czerwona) i dioda LED 2 (zielona) zaczną mrugać
3
Nacisnąć przycisk „CANC” i przytrzymać i jednocześnie nacisnąć
przycisk „TEST” i oba przyciski przytrzymać, aż zacznie szybko
mrugać dioda LED 2 (zielona), po czym puścić oba przyciski.
2
Odczekać, aż dioda LED 1 (czerwona) i dioda LED 2 (zielona)
zaczną mrugać
Krótko nacisnąć przycisk „PROG” . Diody LED 1 (czerwona) i
LED 2 (zielona) zaczną mrugać na zmianę.
3
Nacisnąć przycisk „TEST” (przytrzymać) i przejechać napędem w
pozycję „brama zamknięta”. Dioda LED 2 (zielona) zaświeci się.
Nacisnąć przycisk na pilocie, do momentu , aż dioda LED 2 (zielona) się zaświeci i puścić.
4
Po krótkiej przerwie ponownie nacisnąć, aż dioda LED 2 (zielona)
kilka razy zabłyśnie.
5
Puścić przycisk pilota ( nadajnika ) . Dioda LED 1 (czerwona)
zacznie mrugać.
4
Kiedy pozycja krańcowa zostanie osiągnięta puścić przycisk.
5
Nacisnąć przycisk „CANC” . Pozycja „brama zamknięta” zostanie
zapamiętana. Dioda LED 1 (czerwona) zaświeci się.
6
Nacisnąć przycisk „TEST” (przytrzymać) i przejechać napędem w
pozycję „brama otwarta ”. Dioda LED 2 (zielona) zaświeci się.
Kiedy pozycja krańcowa zostanie osiągnięta puścić przycisk.
7
Nacisnąć przycisk „CANC” . Pozycja „brama otwarta” zostanie
zapamiętana. Dioda LED 1 (czerwona) zaświeci się.
8
Przycisk „TEST” krótko nacisnąć. Diody LED 1 (czerwona) i LED
2 (zielona) zaczną mrugać, a brama z pewnym opóźnieniem zostanie automatycznie kompletnie 1x otwarta i 1x zamknięta.
Oświetlenie zgaśnie. Dioda LED 1 (czerwona) będzie mrugać.
Odczekać , aż dioda LED 1 (czerwona) i LED 2 (zielona ) zaczną jednocześnie mrugać.
Przy braku reakcji należy powtórzyć kroki 4 i 5 .
Programowanie dodatkowych pilotów
Aby zakodować pozostałe piloty ( max. 4 ) należy powtórzyć tylko kroki 2 do 5.
Rozkodowanie pilota : przeprowadzić tylko krok 1.
4.5 Przycisk TEST
Programowanie zakończone.
UWAGA !
Po zaprogramowaniu napęd będzie kontrowa ( automatycznie zmieniał kierunek
działania ), jeżeli napotka na swej drodze
przeszkodę, która znajduje się na wysokości 50 mm ponad podłogą.
Siła ciągu jest nastawiona prawidłowo, jeżeli brama kontruje, jeżeli tylko napotka na
przeszkodę.
Przeszkoda taka może z łatwością zostać
zasymulowana przez przytrzymanie ręką
zamykającego się skrzydła bramy.
Każde przyciśnięcie przycisku spowoduje ruch bramy.
Nacisnąć przycisk „TEST” →Brama zamknie się . Ponowne naciśnięcie przycisku „TEST” podczas ruchu bramy
spowoduje jej zatrzymanie.
Strona 13
4.6 Nastawianie siły ciągu
5. Płytka sterująca
Patrz rys. 13.1
Stan wyjściowy:
Zaciski 7 i 8 połączone .
A. Trafo z ochroną cieplną
B. Motor napędowy
C. Podłączenie trafo / motor
D. Podłączenie czujnika
E. Oświetlenie
F. Podłączenie akcesoriów
5.1 Podłączenie trafo / motor (C)
Siła ciągu napędu jest nastawiana niewielkim obrotem śrubokręta. Powinna być tak nastawiona aby siła ok. 150 N (
ok. 15 kg ) powodowała kontrę ( zatrzymanie i cofnięcie )
zamykającej się bramy ,a tylko zatrzymanie bramy otwierającej się. Przeciwsiła taka może z łatwością zostać zasymulowana przez przytrzymanie ręką zamykającego się
skrzydła bramy.
Jeżeli siła napędu zostanie nastawiona
tak, że na krawędziach skrzydła bramy
jeszcze przed uruchomieniem automatycznego wyłącznika, będzie występować docisk większy niż 150 N, dla
bezpieczeństwa musi zostać dodatkowo zamontowana fotokomórka lub inny mechanizm zabezpieczający.
Klema 1 czarna
Klema 2 czarna
Klema 3 zielona
Klema 4 czerwona
5.2 Podłączenie akcesoriów (F)
Klema 5
Klema 6
Klema 7
Klema 8
– (minus )
START
FOTO
+ (plus )
6. Podłączenie akcesoriów
6.1 Przełącznik / przełącznik na klucz ( F )
Patrz rys. 13.2
Stosować wyłącznie przełączniki impulsowe
lub na kluczyk.
Nie podłączać dodatkowego napięcia.
Przełącznik połączyć z klemami 5 i 6
4.7 Wymiana baterii ( w pilocie )
6.2 Fotokomórka
Patrz rys. 13.3
Przerwanie promienia fotokomórki natychmiast zatrzyma
pracę napędu. W kierunku zamykania zostanie wysłany
sygnał o przeszkodzie.
Zasilanie nadajnika fotokomórki (TX) i odbiornika fotokomórki (RX) następuje poprzez klemy 1 i 2 z podłączenia trafo / motor. Wyjście sygnałowe z odbiornika
fotokomórki (RX) połączyć z klemami 7 i 8 z podłączenia
akcesoriów ( F ). Zdjąć połączenie zacisków 7 i 8 !
Naciskając i wysuwając pokrywę pojemnika baterii otworzyć. Wymienić baterie.
Zwrócić uwagę na właściwe umieszczenie baterii w pojemniku !
Strona 14
7. Obsługa
8. Samodzielne usuwanie usterek
Brama garażowa z napędem może być otwierana i
zamykana na wiele sposobów:
Oświetlenie:
• Żarówka nie świeci:
wymienić żarówkę
sprawdzić bezpieczniki i zasilanie
System nadawanie:
• Brama nie reaguje na pilota:
sprawdzić baterie w pilocie → wymienić
odbiornik nie został prawidłowo zakodowany przeprowadzić ponowne kodowanie
• Nie zadawalająca odległość działania pilota:
sprawdzić podłączenie anteny
sprawdzić stopień naładowania baterii w pilocie
mienić
•
•
•
•
Pilotem [ 1 ]
Przyciskiem TEST [ 2]
Otwieraniem awaryjnym [ 3 ]
Przełącznikiem wewnętrznym lub na klucz [ 4 ]
wy-
Sterowanie:
• Napęd nie posiada zasilania:
sprawdzić bezpieczniki i zasilanie
• Brama nie otwiera się:
sprawdzić bezpieczniki i zasilanie
sprawdzić na płytce sterującej, czy zaciski 7 i 8 są połączone ( rys. 13.1 F )
sprawdzić podłączone zabezpieczenia dodatkowe np.
fotokomórkę
• Brama zatrzymuje się w trakcie pracy::
Brama jest za ciężka , sprawdzić działanie bramy wyłącznie przez fachowców
• Brama kontruje w trakcie pracy:
Sprawdzić czy nie ma przeszkody w obrębie pracy bramy
Zwiększyć potencjometrem siłę ciągu bramy ( patrz rozdział 4.6 )
Motor:
• Motor pracuje ale brama się nie otwiera:
Sprawdzić połączenie wózka z łańcuchem napędzającym
Wszelkie prace w obszarze napięcia 230 V
muszą być wykonywane przez uprawnione
osoby.
9. Konserwacja
Radzimy Państwu raz na 4 tygodnie sprawdzić bramę i
napęd pod względem technicznym i działania; zauważone błędy lub niedociągnięcia natychmiast poprawić.
W trakcie prac konserwacyjnych nie należy uruchamiać
bramy.
10. Demontaż
Przy demontażu i pozbywaniu się zużytego napędu
należy przestrzegać miejscowych zasad prawa.
Strona 15
11. Dane techniczne
• Ogólne
Waga ( ok.)
Maksymalna siła ciągu
Max. obciążenie dynamiczne
Maksymalna długość pracy
Maksymalna pow. bramy
Rodzaj przenoszenia napędu
Min. odległość od sufitu
• Warunki działania
Temperatura otoczenia
Temperatura zewnętrzna
Efektywny czas pracy
Efektywna ilość obr.
• Wymiary
Długość całkowita
• Elektryka
Zasilanie
Moc silnika
Moc znamionowa
Klasa ochrony
Zużycie prądu w pozycji stand-by
Oświetlenie
• Nadajnik
Frekfencja
Zasięg nadajnika ( w wolnej przestrzeni )
Antena
• Pilot
Baterie 12 V
13. Części zamienne
600 N
800 N
14 kg
15 kg
500 N
800 N
600 N
800 N
ok. 2500 mm
Artykuł
Płytka sterująca z odbiornikiem
Głowica z motorem
Trafo
Obudowa
Klosz ( bez nadruku )
Żarówka 12V / 10W
6 m2
10 m2
łańcuch
35 mm
+5°C do +40°C
-20°C do +40°C
4 min.
15000
3210 mm
230 V~ / 50 Hz
110 W 180 W
170 N
270 N
IP 20
~8W
12V/10W
433,98 MHz
50 m
17 cm
LR23 A23
12. Dostępne akcesoria
Następujące akcesoria możecie Państwo znaleźć w
handlu fachowym.:
• Akcesoria dla większego komfortu obsługi
Artykuł
Pilot ( max. 4 szt )
Włącznik wewnętrzny
Włącznik na klucz natynkowy
Włącznik na klucz podtynkowy
Numer
60551
60060
25101
25102
• Akcesoria dla dodatkowego bezpieczeństwa
Artykuł
Numer
Fotokomórka
60030
Strona 16
600 N
800 N
E606601 E606801
E606602 E606802
E606606 E606806
E606603 E606803
E606504
E606605
Warunki gwarancji
Szanowni Klienci,
bardzo dziękujemy, że zdecydowaliście się na zakup produktu firmy SCHELLENBERG.
Wszystkie produktu firmy SCHELLENBERG są dokładnie sprawdzane i podlegają firmowej kontroli jakości SCHELLENBERG.
W wszystkich krajach Unii Europejskiej prawny okres gwarancji wynosi 24 miesiące od
daty zakupu. Nasz kraj jest już w Unii Europejskiej, dlatego też firma nasza na produkty sprzedawane w Polsce wystawia gwarancje na okres 24 miesięcy.
Te produkty firmy SCHELLENBERG posiada gwarancje przez 24 miesiące od daty zakupu na
wady produkcyjne i materiałowe.
Aby przeprowadzić naprawę gwarancyjną produkt musi zostać dostarczony do miejsca sprzedaży gdzie
został zakupiony lub przesłany do innego wskazanego przez producenta centrum serwisowego. Do przeprowadzania napraw gwarancyjnych upoważniony jest wyłącznie producent. W razie problemów należy
się skontaktować z:
Alfred Schellenberg Polska Sp. z o.o.
05-830 Nadarzyn
ul. Komorowska 53
Tel.:0/22-739 97 01
Fax: 0/22-739 97 02
E-Mail: biuro@schellenberg.pl.pl
1. Roszczenie gwarancyjne może zostać uznane tylko w przypadku jeżeli zostanie przedsta-
wiony dowód zakupu lub paragon, wraz z niniejszą kartą gwarancyjną.
2. Zobowiązania gwarancyjne firmy SCHELLENBERG ograniczają się wyłącznie do naprawy
lub , po rozpoznaniu sprawy, do wymiany uszkodzonego produktu lub jego części.
3. Gwarancja na produkt przepada natychmiast jeżeli produkt został zmieniony lub jeżeli zostanie on dopasowany do wymogów bezpieczeństwa lub technicznych, które nie obowiązują w kraju, dla którego został on wyprodukowany i w którym miał być zainstalowany. W
takich przypadkach wszelkie roszczenia pokrycia ewentualnych szkód wynikających z dokonanych zmian tracą moc prawną.
4. Gwarancja nie obejmuje:
a) regularnego sprawdzania, przeglądów, napraw lub wymiany materiałów eksploatacyjnych;
b) kosztów transportu, ponownego montażu lub nowej instalacji produktu;
c) zniszczenia przez pożar, powódź, zjawiska ponad naturalne, burze, złą sieć zasilającą i
wszelkie niezależne i niezawinione przez producenta czynniki;
5. Gwarancja ta nie ma wpływu na prawa kupującego, które wynikają z prawodawstwa
danego kraju i na prawa klientów w związku z umowami podpisanymi z pośrednikami . Jeżeli
prawo danego kraju nie jest w tej kwestii uregulowane, gwarancja ta jest jedyną ochrona
kupującego; w takim przypadku producent lub sprzedawca nie odpowiada za niemożliwe do
przewidzenia bezpośrednie lub pośrednie uszkodzenia produktu, które mogą wynikać z wyżej
opisanych warunków gwaran