REKLAMA

Instrukcja_instalacji_i_programowania_Cobra_CAN_4400_rev_00__2___1_.pdf

Jak włączyć dźwięk syreny przy uzbrajaniu alarmu Cobra 4415 CAN w Focusie mk2?

Mam w Focusie mk2 zamontowany alarm Cobra 4415 CAN. Wg instrukcji serwisowej można włączyć potwierdzanie uzbrajania i rozbrajania dźwiękiem syreny(funkcja zabroniona w UE). Niestety będąc w tabeli w nr 1, w której można regulować głośność powiadamiania przycisk alarmu nie reaguje na zmiany, syrena też milczy na zmiany. Oczywiście w każdej innej tabeli przycisk zmiany funkcji działa, jak i sama syrena też jest sprawna (wyje przy symulacji włamania). Jak włączyć tą opcję? Załączam w razie czego instrukcję do tego alarmu. Pozdrawiam


Pobierz plik - link do postu

 
 
 
 
 
 

 INSTRUKCJA MONTAŻU OBSŁUGI I                  
            PROGRAMOWANIA 
  
AUTOALARM COBRA SERII AK/AC 4400 CAN 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
WSTĘP
Dziękujemy i gratulujemy wyboru naszego produktu. Jest to technologicznie zaawansowany system
alarmowy, spełniający wymagania producentów samochodów i zgodny z dyrektywami Unii
Europejskiej.
INFORMACJE OGÓLNE
Systemy alarmowe serii 4400 współpracują z interfejsem magistrali CAN (Controller Area Network),
który umożliwia dialog z siecią danych samochodu i są obsługiwane przy pomocy oryginalnego pilota
zdalnego sterowania z wyposażenia samochodu lub przy pomocy pilota zdalnego sterowania Cobra
(jeżeli taki pilot wchodzi w skład wyposażenia systemu)
Radiowy pilot zdalnego sterowania Cobra umożliwia uzbrajanie i rozbrajanie systemu z odległości
5 – 10 metrów od samochodu i zapewnia bardzo wysoki poziom ochrony przed skanowaniem kodów
pilota i nieuprawnionym rozbrojeniem systemu alarmowego.
W przypadku systemów z zainstalowaną opcją automatycznego domykania szyb zalecamy
obserwowanie samochodu, aby mieć pewność, że domykanie szyb przebiega bezpiecznie.
Prosimy o dokładne przeczytanie instrukcji obsługi. Zapewni to pełne wykorzystanie systemu.
Zalecamy przechowywanie tej instrukcji razem z innymi dokumentami samochodu, aby zawsze mieć
dostęp do zawartych w niej informacji.
W przypadku problemów niemożliwych do usunięcia we własnym zakresie należy skontaktować się ze
sprzedawcą/dealerem.

Rodzaje kompletacji alarmów Cobra serii 4400

 
Model

AK 4485
AK 4435
AK 4430
AK 4425
AK 4425
AK 4410
AK 4405
AC 4436
AC 4416

 
 

 

IMMOBILIZACJA
SILNIKA









OCHRONA
WOLUMETRYCZNA
(WEWNĘTRZNA)

OCHRONA
PERYMETRYCZNA
(ZEWNĘTRZNA)

OCHRONA PRZED
PRZECIĘCIEM
PRZEWODU



























1) FUNKCJE PODSTAWOWE













Uzbrajanie / rozbrajanie przy pomocy oryginalnego pilota zdalnego sterowania z wyposażenia
samochodu (wszystkie wersje).
Uzbrajanie / rozbrajanie przy pomocy pilota zdalnego sterowania Cobra (tylko wersje 442x,
443x i 4485).
Ochrona wnętrza pojazdu za pomocą cyfrowego czujnika ultradźwiękowego z automatyczną
regulacją czułości.
Ochrona drzwi, klapy silnika i bagażnika
Pamięć zdarzeń.
Ręczna (przy pomocy panela ATTN) lub automatyczna (CAN Bus) dezaktywacja czujnika
ultradźwiękowego.
Dezaktywacja systemu alarmowego przy pomocy kodu awaryjnego (PIN).
Ochrona przed przecięciem przewodów wiązki alarmowej (syrena z własnym zasilaniem).
Sterowanie centralnym zamkiem (tylko wersje 442x, 443x i 4485).
Sygnalizowanie uzbrajania/rozbrajania sygnałem kierunkowskazów.
Sygnalizowanie uzbrajania/rozbrajania sygnałem dźwiękowym.
Funkcja Serwis

2) FUNKCJE PROGRAMOWALNE















Regulacja poziomu głośności sygnału uzbrajania i rozbrajania
Sygnalizacja otwartych drzwi.
Optyczny sygnał kierunkowskazów towarzyszący uzbrojeniu i rozbrojeniu.
Aktywacja automatycznego uzbrajania systemu po wyłączeniu zapłonu.
Aktywacja automatycznego uzbrajania systemu po przypadkowym rozbrojeniu.
Zamknięcie zamka centralnego podczas automatycznego uzbrojenia systemu
Aktywacja automatycznego immobilizera
Aktywacja ochrony antyporwaniowej
Aktywacja funkcji automatycznego komfortowego domykania szyb
Aktywacja ręcznego sterowania sygnałem komfortowego zamykania szyb
Wybór polaryzacji sygnału z czujników drzwi ( zarządzana automatycznie przez platformę
CAN).
Wybór polaryzacji sygnału z czujnika bagażnika (zarządzana automatycznie przez platformę
CAN).
Aktywacja syreny analogowej, klaksonu lub syreny cyfrowej.
Blokada możliwości zmiany platformy CAN w centrali alarmowej.

DODATKOWE FUNKCJE OCHRONNE
Zakres ochrony można rozszerzyć przez wyposażenie systemu w następujące dodatkowe elementy:
5452: Moduł monitorowania przechyłów/podnoszenia
Po uzbrojeniu systemu ten czujnik wykrywa próby kradzieży samochodu przez holowanie lub
kradzieży kół.
5462: Moduł mikrofalowy
Po uzbrojeniu systemu emisja mikrofal z ukrytego w samochodzie modułu zapewnia ochronę wnętrza
samochodu.
2980: Moduł domykania szyb
Podczas uzbrojenia systemu szyby zostaną automatycznie domknięte
8509: Moduł podwójnego immobilizera silnika
Przy włączonym systemie alarmowym obwód zapłonu może być chroniony przez dwa przekaźniki tego
modułu.

ICD 213X. Satelitarny system ochrony i lokalizacji pojazdu
Możliwość komunikacji systemu alarmowego poprzez linię szeregową (Cobra Bus) z urządzeniami
serii ICD 213X. Informacja zdalna o próbach naruszenia ochrony pojazdu oraz jego lokalizacja.
Karta PROXI
Istnieje możliwość wkodowania dodatkowego nadajnika radiowego – karta PROXI
Zadaniem karty jest dezaktywacja funkcji immobilizera i funkcji antyporawniowej w sposób
bezobsługowy bez używania do tego celu kodu PIN. Nadajnik umieszczony np. w dokumentach w
odległości do 1,5m dezaktywuje funkcje immobilizera i funkcji antyporwaniowej.
MONTAŻ I LOKALIZACJA ELEMENTÓW AUTOALARMU
Wszystkie składniki systemu należy zainstalować w miejscach trudno dostępnych i oddalonych od
źródeł ciepła.
Centralka
Centralkę należy zainstalować we wnętrzu samochodu z głównym przyłączem skierowanym w dół.
Syrena
Syrenę należy zainstalować w komorze silnika w położeniu, przy
którym będzie ona zwrócona w kierunku przedstawionym na rysunku:

Czujnik ultradźwiękowy (ochrona wolumetryczna)
Głowice czujnika ultradźwiękowego należy zainstalować na górnej części słupków przednich lub
tylnych. Osłony przeciwsłoneczne po odchyleniu nie powinny zasłaniać głowic czujnika. Po
zainstalowaniu głowic czujnika należy zwrócić uwagę czy są one nastawione we właściwych
kierunkach. Czujnik w tym systemie alarmowym nie wymaga regulacji. Dostosowuje się on do
każdego modelu samochodu i automatycznie oblicza objętość wnętrza samochodu.
Przycisk z diodą (panel ATTN)
Przycisk z diodą instaluje się na desce rozdzielczej w miejscu, w którym będzie on ławo dostępny, a
dioda będzie widoczna z zewnątrz samochodu. Oprócz funkcji odstraszania potencjalnego złodzieja
przycisk z diodą jest wykorzystywany w procedurach programowania i rozpoznawania użytkownika
Czujnik maski silnika
Instalacja tego czujnika jest niezbędna do programowania systemu i ochrony komory silnika. Po
zakończonej instalacji należy docisnąć maskę i zwrócić uwagę aby przynajmniej 5mm czujnika ugięło
się pod jej ciężarem.
Antena (tylko 442X, 443X i 4485)
Prawidłowa lokalizacja anteny ma zasadnicze znaczenie dla właściwego współdziałania systemu
z pilotami kierowcy. Przewodu antenowego nie należy przecinać, zwijać oraz podłączać do innych
przewodów lub części karoserii.. Przewód antenowy powinien być oddalony od części metalowych o
co najmniej 20 mm

LEGENDA

ZAMEK CENTRALNY

SYGNAŁ
PRĘDKOŚCIOMIERZA

MODUŁY
DODATKOWE

MODUŁY GPS

SPOSÓB PODŁĄCZENIA W/G INSTRUKCJI
SZCZEGÓŁOWEJ

GŁOWICE CZUJNIKA
ULTRADŹWIĘKOWEGO

BLOKADA SILNIKA

WEJŚCIE MODUŁÓW
DODATKOWYCH
( SYGNAŁ UJEMNY)

WYJŚCIE MODUŁÓW
DODATKOWYCH
( SYGNAŁ UJEMNY)

PODŁĄCZENIE ORYGINALNEGO KLAKSONU
(patrz: Schemat C)

 

PODŁĄCZENIE CZUJNIKÓW ULTRADŹWIĘKOWYCH

 

 
SPOSÓB PODŁĄCZANIA KLAKSONU JAKO SYGNALIZACJI ALARMOWEJ

POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE
Połączenia należy wykonać zgodnie z odpowiednimi schematami szczegółowymi. Należy przy tym
uwzględnić następujące kryteria:
-Wszystkie przewody podłączone do (+) muszą być zabezpieczone odpowiednim bezpiecznikiem
zainstalowanym blisko punktu przyłączenia ( bezpiecznik 15 A).
- Masę należy podłączyć do oryginalnego punktu masowego samochodu.
-Wiązkę alarmu należy ułożyć razem z oryginalnym okablowaniem samochodu.
UWAGA: Wszystkie punkty połączeń między system alarmowym i instalacją samochodu muszą być
lutowane.
OSTRZEŻENIE!
Przed przystąpieniem do instalacji systemu należy odłączyć przewód od ujemnego bieguna
akumulatora i nie przyłączać go aż do zakończenia instalacji. System jest kompatybilny z pojazdami
mechanicznymi z akumulatorami 12 V i instalacją elektryczną z minusem na masie.
System dysponuje dwoma rodzajami sygnałów, które mogą generować rozkazy potrzebne do
włączania kierunkowskazów: POWER i LOGIC. Tryb pracy jest zdefiniowany domyślnie odpowiednio
do typu platformy samochodu. Połączenia należy wykonać zgodnie ze schematem szczegółowym
dedykowanym do konkretnego modelu auta.

 

 

PROGRAMOWANIE PODSTAWOWYCH I DODATKOWYCH FUNCJI AUTOALARMU

KONFIGURACJA PLATFORMY CAN
Systemy serii 4400 są przystosowane do współpracy z autami wyposażonymi w magistralę CAN
(Controller Area Network).
Opis dostępnych modeli samochodów dla danej centrali powinien znajdować się na naklejce
umieszczonej na obudowie centrali alarmowej. Platforma na którą centralę wstępnie zaprogramowano
jest zaznaczona. Konfiguracja i wybór modelu samochodu są niezbędne dla poprawnego działania
systemu. Aby zmienić platformę należy wykonać następujące czynności:
podłączamy zasilanie alarmu a po dwóch sekundach dioda zacznie szybko pulsować przez około 5
sekund.
W tym czasie należy przytrzymać przycisk ATTN przez około 3sekundy i puścić w chwili wejścia
systemu w procedurę programowanie platformy.
Stan ten sygnalizowany jest zatrzymaniem cyklu pulsacyjnego diody. Następnie w sposób cykliczny
wyświetlany jest numer obecnie zaprogramowanej platformy.
Zmianę numeru platformy realizujemy poprzez naciśnięcie odpowiednią ilość razy przycisku ATTN
dodając do aktualnego numeru platformy pozostałą część wynikającą z ich różnicy ( np. jeżeli aktualna
platforma to 3, a mamy ustawić 7 to naciskamy przycisk 4 razy).
Licznik po przekroczeniu ilości dostępnych platform przechodzi ponownie do platformy nr 1.
W momencie gdy ustawimy daną platformę alarm po 2 sekundowej przerwie cyklicznie wyświetli
numer nowej platformy .
Należy odczekać około 20 sekund, aż dioda całkowicie zgaśnie i odłączyć zasilanie na 10 sekund
Po ponownym podłączeniu zasilania należy odczekać 15 sekund (dioda przez ten czas pulsuje) i
sprawdzić prawidłowość wybranej konfiguracji poprzez uzbrojenie i rozbrojenie systemu alarmowego.
PROCEDURA PROGRAMOWANIA NOWEGO PILOTA ZDALNEGO STEROWANIA (tylko wersje
442x, 443x i 4485).
W przypadku zagubienia lub nieprawidłowego działania pilota istnieje możliwość doprogramowania
nowych nadajników wykonując następujące czynności:
1) Rozbroić system.
2) Jeżeli to możliwe: odłączyć antenę od systemu alarmowego.
3) Otworzyć drzwi kierowcy i maskę silnika.
4) Obrócić klucz w stacyjce w położenie ON.
5) Wprowadzić cztery cyfry kodu awaryjnego (PIN).
6) System potwierdzi włączenie trybu programowania mignięciem kierunkowskazów.
7) Obrócić klucz w stacyjce w położenie OFF i następnie ponownie w położenie ON
8) Wprowadzić kod awaryjny (PIN)
9) Dioda zapali się na dłuższą chwilę
10) Nacisnąć przycisk pilota, który ma zostać doprogramowany. Dioda na panelu ATTN zaświeci
krótko na potwierdzenie rejestracji nadajnika w pamięci systemu. Należy powtórzyć
czynność z wszystkimi nadajnikami, jakie mają współpracować z systemem alarmowym. W
pamięci można zarejestrować maksymalnie 4 nadajniki.
11) Jeżeli żadna czynność nie zostanie wykonana w ciągu 30 sekund od momentu wprowadzenia
kodu awaryjnego (patrz punkt 8), to system automatycznie opuści tryb rejestracji nadajników i
zasygnalizuje to długim mignięciem kierunkowskazów.
12) W celu kontrolowanego zakończenia procedury należy zamknąć maskę silnika lub
sześciokrotnie wyłączyć i włączyć stacyjkę (opuszczenie tabel programowania z
jednoczesnym zapisem zmian). Zakończenie procedury programowania będzie
sygnalizowane długim mignięciem kierunkowskazów.

 
 
 
 
 
 

PROGRAMOWANIE FUNKCJI AUTOALARMU  
(TABELE PROGRAMOWANIA)  
 
Aby rozpocząć programowanie funkcji autoalarmu należy spełnić następujące warunki:
A. Rozbroić autoalarm
B. Otworzyć drzwi
C. Otworzyć maskę
D. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ON
E. Wprowadzić 4-cyfrowy kod PIN
F. Potwierdzeniem gotowości rozpoczęcia programowania jest mignięcie kierunkowskazów oraz
diody LED.

SPOSOBY WYBORU I AKTYWACJI FUNKCJI W TABELACH PROGRAMOWANIA
ZMIANA TABELI PROGRAMOWANIA

ZAKOŃCZENIE PROGRAMOWANIA

ZMIANA WIERSZA W TABELI PROGRAMOWANIA

AKTYWACJA LUB DEZAKTYWACJA FUNKCJI
SYGNALIZOWANA DIODĄ LED

 

TABELE PROGRAMOWANIA
4400
TABELA1
UWAGA!
Głośność można
regulować w skali
siedmiostopniowej. Po
osiągnięciu najwyższego
stopnia skala ponownie
wraca do poziomu 0

LUB

GŁOŚNOŚĆ SYGNAŁU UZBROJENIA I ROZBROJENIA

TABELA 2
UWAGA!
Przejdź do tabeli 7 w celu
potwierdzenia
rozpoznanych urządzeń.
WAŻNE!
W czasie procesu
kodowania pilotów lub kart
antena powinna być
odłączona, co zapobiegnie
zapisowi w pamięci
niepożądanych nadajników 
WAŻNE!
Kierunkowskazy migną 5
razy na potwierdzenie, że
nowy kod awaryjny (PIN)
został zapisany do
pamięci.

ROZPOZNAWANIE URZĄDZEŃ PERYFERYJNYCH CAN BUS
Automatyczne rozpoznawanie urządzeń peryferyjnych przyłączonych
do magistrali Cobra Bus (maks. 6 urządzeń).
Uwaga! Po około 20 s bezczynności alarm automatycznie opuszcza
tabele programowania 
PROGRAMOWANIE NADAJNIKÓW
Wprowadź kod awaryjny (PIN).
Naciśnij przycisk pierwszego nadajnika (dioda mignięciem potwierdzi
zapis w pamięci)
Zaprogramuj pozostałe nadajniki
ZMIANA KODU PIN
Wprowadź cztery cyfry nowego kodu.
Wyłącz (OFF) i Włącz (ON) stacyjkę.
Wprowadź ponownie cztery cyfry nowego kodu. 

TABELA3

Długie
mignięcie

Krótkie
mignięcie

1. Aktywacja automatycznego uzbrojenia systemu po
wyłączeniu zapłonu
2. Aktywacja automatycznego uzbrojenia systemu po
przypadkowym rozbrojeniu
3. Zamknięcie zamka centralnego podczas automatycznego
uzbrojenia systemu

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

4. Aktywacja automatycznego immobilizera

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

5. Funkcja serwis

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

6. Funkcja antyporwaniowa

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

TABELA4
1. Wybór polaryzacji sygnału czujnika drzwi kierowcy
2. Wybór polaryzacji sygnału czujnika pokrywy bagażnika
3. Aktywacja syreny bez własnego zasilania lub klaksonu
UWAGA! PATRZ TABELA 4A
4. Rodzaj sygnalizacji
UWAGA! PATRZ TABELA 4A
5. Aktywacja funkcji automatycznego komfortowego
domykania szyb
6. Aktywacja ręcznego sterowania sygnałem komfortowego
zamykania szyb (t max = 28 sekund)

Długie
mignięcie
DODATNIA
DODATNIA
SYRENA
ANALOGOWA
LUB KLAKSON

Krótkie
mignięcie
UJEMNA
UJEMNA

PRZERYWANA

CIĄGŁA

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

AKTYWNA

NIEAKTYWNA

GŁOŚNIK

TABELA 4A USTAWIENIA RODZAJU SYGNALIZACJI AKUSTYCZNEJ Z TABELI 4
Nr wiersza w tabeli 4
Wiersz 3
Wiersz 4
klakson
aktywny
aktywny
Syrena analogowa
aktywny
nieaktywny
Głośnik
nieaktywny
nieaktywny
TABELA5
1. Blokada wyboru platformy
TABELA 6

Długie
mignięcie
AKTYWNA

Krótkie
mignięcie
NIEAKTYWNA

Długie
mignięcie

Krótkie
mignięcie

1. Wolne

TABELA 7
OPTYCZNA SYGNALIZACJA REJESTRACJI (ZAPAMIĘTYWANIA) URZĄDZEŃ PRZEZ
MAGISTRALĘ COBRA BUS
1 mignięcie – Syrena z własnym zasilaniem
2 mignięcia – Moduły ultradźwiękowe
Typy urządzeń będą wskazywane
3 mignięcia – Wykrywanie przechyłu/podnoszenia
przez odpowiednie liczby mignięć.
Diody na panelu ATTN
4 mignięcia – Immobilizer 1
Przerwa między kolejnymi sek5 mignięć – Immobilizer 2
wencjami mignięć trwa 2 sekundy.
6 mignięć - Klawiatura
7 mignięć – Alarm satelitarny (ICD)
Uwaga! Syrenę analogową należy podłączyć do wyjścia analogowego w alarmie (pin 15),
a syrenę cyfrową pod pin 10 (Cobra bus).
Każdorazowo należy przeprowadzić procedurę aktywacji lub dezaktywacji syreny tzn. należy wejść w
tryb programowania i aktywacji w tabeli nr 2, a następnie przejść do tabeli nr 7 rejstracja urządzeń.
Tryb programowania opuszczamy za pomocą stacyjki przechodząc do tabeli nr8 kończącej
programowanie.
W przypadku przyłączania dwóch modułów 8509 do przewodu Cobra bus konieczne jest najpierw
zaprogramowanie jednego modułu i opuszczenie trybu programowania, a następnie ponowne
powtórzenie programowania dla drugiego modułu.
Jeżeli przy rozbrojonym systemie moduł już zarejestrowany przez magistralę Cobra zostanie
odłączony, to podczas uzbrajaniu systemu zostanie to zasygnalizowane przez 8 – 12 krotnym
mignięciem kierunkowskazów.

AWARYJNE WYŁACZENIE ALARMU BEZ UŻYCIA PILOTA
–CZTEROCYFROWY KOD PIN
Każdy system alarmowy serii 4400 posiada czterocyfrowy kod PIN, który można użyć w sytuacji
awaryjnej np. uszkodzenie oryginalnego pilota samochodu. Możliwe są trzy sposoby awaryjnego
rozbrojenia alarmu:
1) Poprzez włączenie zapłonu przy Pomocy oryginalnego klucza pojazdu:
Rozbrojenie nastąpi natychmiast po rozpoznaniu klucza przez układy elektroniczne auta
(funkcja zależna od oprogramowania systemu alarmowego)
2) Wyłączenie alarmu dodatkowym pilotem Cobra
3) Przy użyciu kodu PIN:
W takim przypadku należy nacisnąć przycisk „ATTN” taką ilość razy ile wynosi pierwsza cyfra kodu
PIN, poczekać chwilę aż dioda LED na panelu zaświeci się na dłużej sygnalizując wprowadzenie
pierwszej cyfry. Następnie wykonać podobną procedurę w stosunku do pozostałych 3 cyfr osobistego
kodu dostępu PIN. Krótki sygnał diody LED towarzyszy każdemu przyciśnięciu „ATTN” (Uwaga! Brak
krótkiego mignięcia diody LED oznacza zbyt lekkie naciśnięcie przycisku). Autoalarm rozbroi się z
chwilą podania prawidłowego 4-cyfrowego kodu PIN.

 
 
USUNIĘCIE PROSTYCH USTEREK
RADIONADAJNIK NIE UZBRAJA/NIE ROZBRAJA SYSTEMU
Rozwiązanie A
Rozwiązanie B

Wyczerpana bateria. Wymień baterię.
Rozbrój awaryjnie system kodem PIN i skontaktuj się z dostawcą/
instalatorem.

ALARM WŁĄCZYŁ SIĘ BEZ POWODU

Rozwiązanie A

Rozwiązanie B

 

Jeżeli alarm został uruchomiony przez czujnik ultradźwiękowy: Sprawdź, czy
okna, szyberdach, otwory wentylacyjne są zamknięte i czy we wnętrzu
samochodu nie ma ruchomych obiektów. Jeżeli taki alarm powtórzy się to
skontaktuj się z dostawcą/instalatorem.
Jeżeli system wskazuje, że alarm został uruchomiony przez otwarcie
drzwi/maski silnika/pokrywy bagażnika, to prawdopodobnie odpowiedni
czujnik wymaga regulacji. Skontaktuj się z dostawcą/instalatorem.

PAMIĘĆ ZDARZEŃ
W przypadku ingerencji lub próby włamania podczas nieobecności użytkownika rozbrajaniu
autoalarmu towarzyszy dodatkowe 3-krotne ostrzeżenie akustyczne i optyczne. Historię przyczyn
alarmowania można odczytać po rozbrojeniu alarmu ze wskazań diody LED na panelu ATTN.
Pamięć zdarzeń będzie wyświetlana z sekundową przerwą do momentu włączenia zapłonu
(kasowanie pamięci zdarzeń). Interpretacja wyświetlanej pamięci :

 
Liczba mignięć diody LED
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Przyczyna uruchomienia alarmu
Otwarcie drzwi kierowcy
Naruszenie strefy czujnika ultradźwiękowego
Otwarcie maski silnika
Próba uruchomienia silnika
Otwarcie pokrywy bagażnika
Otwarcie drzwi
Zadziałanie czujnika zewnętrznego
Przecięcie przewodu syreny podłączonej do Cobra Bus
Zadziałanie modułu ultradźwiękowego przyłączonego do Cobra Bus
Zadziałanie modułu (generic module) przyłączonego do Cobra Bus
Zadziałanie modułu immobilizera 1 przyłączonego do Cobra Bus
Zadziałanie modułu immobilizera 2 przyłączonego do Cobra Bus
Moduł klawiatury przyłączony do Cobra Bus
Alarm satelitarny (ICD) przyłączony do Cobra Bus

 
WYMIANA BATERII W PILOCIE ZDALNEGO STEROWANIA (TYLKO WERSJE 442x, 443x
I 4485). (DOTYCZY DODATKOWYCH PILOTÓW COBRA)

 
Jeżeli po naciśnięciu któregokolwiek z przycisków pilota dioda na pilocie przez chwilę pulsuje lub
świeci nieregularnie, może to oznaczać że bateria jest bliska wyczerpania i wymaga wymiany.
Wymiana baterii:
1. Otwórz obudowę pilota podnosząc ją w miejscu wskazanym na rysunku.
2. Wyjmij baterię w sposób przedstawiony na rysunku.
3. Zaczekaj 10 s.
4. Załóż nową baterię. Baterię należy ujmować palcami tylko z jednej strony. Polaryzacja baterii musi
być zgodna z przedstawioną na rysunku.
5. Zamknij obudowę pilota, przyciśnij przycisk „A” pilota i sprawdź, czy system reaguje prawidłowo.
Przeprowadź test w pobliżu samochodu.
6. Wyrzuć wyczerpaną baterię do odpowiedniego pojemnika na surowce wtórne.

 
 

        

 

OPIS FUNKCJI PROGRAMOWALNYCH OPCJONALNYCH
• Zamknięcie zamka centralnego podczas automatycznego uzbrojenia systemu
Funkcja aktywna
Funkcja nieaktywna
Jeżeli funkcja automatycznego uzbrojenia systemu jest aktywna i nastąpi uzbrojenie alarmu to
centralny zamek zostanie zamknięty.
• Wybór polaryzacji sygnału czujnika drzwi kierowcy.
Funkcja aktywna
Funkcja nieaktywna
Funkcja określa polaryzację sygnału czujnika drzwi kierowcy przy wykorzystaniu przewodu SZAROCZARNEGO (aktywacja uzależniona od zaimplementowanego programu w centrali alarmowej).
• Wybór polaryzacji sygnału czujnika pokrywy bagażnika.
Funkcja aktywna
Funkcja nieaktywna
Funkcja określa polaryzację sygnału czujnika pokrywy bagażnika przy wykorzystaniu przewodu
ŻÓŁTO-CZARNEGO (aktywacja uzależniona od zaimplementowanego programu w centrali
alarmowej).
• Aktywacja syreny bez własnego zasilania lub klaksonu.
Funkcja aktywna
Funkcja nieaktywna
Funkcja umożliwia podłączenie syreny analogowej bez własnego zasilania, klaksonu lub innego
urządzenia (np. pagera) sterowanego sygnałem ujemnym.
• Wybór ciągłej lub przerywanej pracy klaksonu.
Praca ciągła
Praca przerywana
Funkcja umożliwia wybór działania sygnalizacji ciągłej lub przerywanej .
• Blokada wyboru platformy
Funkcja aktywna

Funkcja nieaktywna

Funkcja blokuje możliwość zmiany platformy na inną z jednoczesnym zapisem platformy obecnie
aktywnej w centrali alarmowej .

Uwaga! Opis działania funkcji podstawowych alarmu serii 4400 znajduje się w
instrukcji użytkownika
 

 
 

 
WARUNKI GWARANCJI
Ten produkt jest objęty gwarancją na okres 24 miesięcy od potwierdzonej rachunkiem lub fakturą daty
zakupu. Gwarancja wygasa, jeżeli produkt nosi ślady modyfikacji, nieprawidłowej instalacji, został
uszkodzony przez upadek, w transporcie, przez zaniedbanie lub w inny sposób bez związku z wadami
produkcyjnymi. W przypadku nieprawidłowego działania systemu producent nie odpowiada za żadne
bezpośrednie lub pośrednie szkody osobowe lub rzeczowe.
W sprawach gwarancji prosimy zwrócić się do autoryzowanego dostawcy z odpowiednim dowodem
daty zakupu.
DYREKTYWY EUROPEJSKIE
• Dyrektywa Rady 95/56/CE z dn. 8 listopada 1995 r.
• Dyrektywa Rady 2006/28/EC z dn. 6 marca 2006 r.
• Dyrektywa Rady 89/336/CEE z dn. 3 maja 1989 r.
DANE TECHNICZNE
Znamionowe napięcie zasilania

12 V (prąd stały)

Napięcie robocze

8 / 16 V (prąd stały)

Zużycie prądu w konfiguracji standardowej
- 440x i 441x rozbrojony z czujnikami ultradźwiękowymi i syreną 4310
- 442X, 443X i 4485 rozbrojony z czujnikami ultradźwiękowymi i syreną 4310
- 440x i 441x uzbrojony z czujnikami ultradźwiękowymi i syreną 4310
- 442X, 443X i 4485 uzbrojony z czujnikami ultradźwiękowymi i syreną 4310

2,0 mA
3,0 mA
5,5 mA
6,0 mA

Temperaturowy zakres roboczy centralki

-40 / +85 °C

Temperaturowy zakres roboczy syreny

-40 / +105 °C

Poziom ciśnienia akustycznego
- Syrena

& gt; 118 dB(A) @ 1 m

- Głośnik

& gt; 115 dB(A) @ 1 m

Deklaracja zgodności z dyrektywami WE
Producent niniejszym oświadcza niniejszym na własną odpowiedzialność, że:

NADAJNIKI
Modele 8772, 2771

spełniają zasadnicze wymagania dyrektywy w/s radiowych i telekomunikacyjnych urządzeń
końcowych 1999/5/EC (RTTE) zgodnie w następującymi normami i dyrektywami:

Radio:

EN 300 220

Kompatybilność elektromagnetyczna:

EN 301 489-1/3

Bezpieczeństwo:

EN 60950
EN 50371

Te produkty są oznaczone znakiem CE i notyfikowanej numerem jednostki certyfikacyjnej zgodnie
z dyrektywą 1999/5/EC.

13 marca 2008 r.

Dario Parisi
Inżynier d/s homologacji
COBRA AT S.p.A.
Via Astico 41, Varese (Włochy)
Tel. +39-0332-825111

Deklaracja zgodności z dyrektywami WE
Producent niniejszym oświadcza niniejszym na własną odpowiedzialność, że:

ODBIORNIK
Model 01M00006A

spełnia zasadnicze wymagania dyrektywy w/s radiowych i telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
1999/5/EC (RTTE) zgodnie w następującymi normami i dyrektywami:

Radio:

EN 300 220

Kompatybilność elektromagnetyczna:

Dyrektywa europejska 95/54/EC

Bezpieczeństwo:

Dyrektywa europejska 95/56/EC (części istotne dla
bezpieczeństwa)

13 marca 2008 r.

Dario Parisi
Inżynier d/s homologacji
COBRA AT S.p.A.
Via Astico 41, Varese (Włochy)
Tel. +39-0332-825111