REKLAMA

wisniowski_mido_instr.pdf

Mido 600 - dodatkowe oświetlenie w garażu i przed nim

Od niedawna mam zamontowaną panelową bramę garażową z automatem Mido 600. Wszystko działa jak trzeba, od momentu otwarcia / zamknięcia przez ok. 2 minuty świeci w tym automacie lampa. Niestety światło jest za słabe. Kupiłem jakiś czas temu taśmę led na 12V i chciałbym ją wykorzystać. Jeśli podłączenie oświetlenia 12v jest zbyt problematyczne, to wchodzi w grę jeszcze oświetlenie na 230v. Proszę o pomoc. W załączeniu instrukcja do napędu.


Pobierz plik - link do postu

NAPĘD
DO BRAM GARAŻOWYCH
MIDO
(PL - 1/1) • (eu - 1/2)

Instrukcja oryginalna

Instrukcja Instalowania
i Obsługi

MIDO 600
MIDO 800
MIDO 1000

EN
Technical documentation
Assembly and Operating Instructions
Drive unit for garage doors / PART 1
Technical description - go to PART 2 (EU - 2/2)

de
Technische Dokumentation
Montage und Bedienungsanleitung
Antrieb für Garagentore / TEIL 1
Technische Beschreibung - siehe TEIL 2 (EU - 2/2)

fr
Dossier technique
Notice de Montage et de Fonctionnement
Automatisme pour les portes de garage / PART 1
Descriptif technique - voir PART 2 (EU - 2/2)

ru
Техническая документация

Инструкция по монтажу и эксплуатации
Привод для гаражных ворот / ЧАСТЬ 1

Техническое описание - смотри ЧАСТЬ 2 (EU - 2/2)

CS
Technická dokumentace
Návod k instalaci a obsluze
Pohon pro garážová vrata / ČÁST 1
Technický popis - přejděte na ČÁST 2 (EU - 2/2)

SV
Teknisk dokumentation
Montering och bruksanvisning
Drivenhet för garageport / DEL 1
Teknisk beskrivning - gå till DEL 2 (EU - 2/2)

pl

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

SPIS TREŚCI:
1. Informacje ogólne ........................................................................................... 2
2. Terminy i definicje wg normy .......................................................................... 2
3. Objaśnienie symboli ....................................................................................... 2
4. Opis konstrukcji i dane techniczne ................................................................. 2

4.1. Zastosowanie i przeznaczenie ............................................................. 2

4.2. Zalecenia odnośnie bezpieczeństwa .................................................. 2
5. Zalecenia montażowe .................................................................................... 3
6. Wymagane warunki montażu ....................................................................... 3
7. Instrukcja instalowania ................................................................................... 3

7.1. Kolejność instalacji ................................................................................ 3

7.2. Schemat podłączenia fotokomórek ..................................................... 4

7.3. Schemat podłączenia przycisku dzwonkowego ................................. 4

7.4. Schemat podłączenia odbiornika radiowego eL3Q ............................ 4

7.5. Błędy montażu napędu ......................................................................... 4
8. Ochrona środowiska ...................................................................................... 4
9. Demontaż napędu .......................................................................................... 4
10. Uwagi eksploatacyjne .................................................................................... 4
11. Parametry techniczne napędu ....................................................................... 4
12. Instrukcja obsługi napędu .............................................................................. 4
13. Regulacja napędu ........................................................................................... 5

13.1. Regulacja siły przeciążenia .................................................................. 5
14. Sterownik ......................................................................................................... 5

14.1. Przeznaczenie i funkcja działania ........................................................ 5

14.2. olejność instalacji sterownika ............................................................. 5
K

14.3. rogramowanie sterownika .................................................................. 5
P
15. Instrukcja bieżących konserwacji .................................................................. 6
16. Uwarunkowania gwarancyjne ....................................................................... 6
17. Wyposażenie napędu Mido .......................................................................... 7
18. Najczęściej zadawane pytania ..................................................................... 8
I. Schemat podłączenia fotokomórek ............................................................. 18
II. Schemat podłączenia przycisku dzwonkowego ........................................ 18
[A000001] 1. INFORMACJE OGÓLNE
Montażu oraz regulacji bramy może dokonać co najmniej osoba
KOMPETENTNA.
[A000019] Niniejsza Instrukcja Instalowania jest dokumentacją przeznaczoną
dla Profesjonalnych Instalatorów lub Osób Kompetentnych. Zawiera ona niezbędne informacje gwarantujące bezpieczne instalowanie napędu.
[A000020] Napęd i  jego oddzielne elementy składowe należy instalować
zgodnie z  Instrukcją Instalowania i  Obsługi napędu, dostarczoną przez
”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A. Do instalowania napędu należy stosować
tylko oryginalne elementy mocujące dostarczone wraz z napędem.
Przed przystąpieniem do prac montażowych należy zapoznać się z  całą instrukcją. Proszę przeczytać uważnie niniejszą instrukcję i  stosować się do jej
zaleceń. Prawidłowe działanie napędu jest uzależnione w znacznym stopniu
od poprawnego jego zainstalowania.
[A000021] Rysunki poglądowe mogą różnić się co do szczegółów wykonania.
W  niezbędnych przypadkach szczegóły te są pokazane na oddzielnych rysunkach. Instrukcja zawiera niezbędne informacje, gwarantujące bezpieczny
montaż i użytkowanie, a także właściwą konserwację napędu.
Przy montażu należy przestrzegać przepisów BHP dotyczących prac: montażowych, ślusarskich, prowadzonych elektronarzędziami w zależności od zastosowanej technologii montażu, oraz należy uwzględnić obowiązujące normy,
przepisy i odnośną dokumentację budowy. Podczas prac remontowych napęd
należy zabezpieczyć przed odpryskami tynku, cementu, gipsu, które to mogą
pozostawić plamy.
[A000022] Instrukcja Instalowania i Obsługi jest dokumentacją przeznaczoną
dla właściciela napędu. Po zakończeniu montażu należy ją przekazać właścicielowi. Instrukcję należy zabezpieczyć przed zniszczeniem i starannie przechowywać. Nie można przerabiać lub usuwać żadnych elementów napędu.
Może to spowodować uszkodzenie części zapewniających jego bezpieczne
użytkowanie. Niedopuszczalna jest zmiana podzespołów napędu.
[A000042] Przy montowaniu napędu postępować zgodnie z  zaleceniami
”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A., producenta napędu i dodatkowego wyposażenia. Do podłączenia napędu używać wyłącznie oryginalnych podzespołów producenta.
[D000136] Instrukcja obejmuje montaż napędu z wyposażeniem
standardowym oraz elementami wyposażenia opcjonalnego.
Zakres wyposażenia standardowego i  opcjonalnego opisany
jest w ofercie handlowej.
[A000023] OSTRZEŻENIE: Proszę uważnie przeczytać niniejszą instrukcję i stosować się do jej zaleceń. Zawiera
ona niezbędne informacje, gwarantujące bezpieczny
montaż i użytkowanie, a także właściwą konserwację napędu.
Należy starannie przechowywać niniejszą instrukcję.
2

[A000037] 2. TERMINY I DEFINICJE WG NORMY
Objaśnienia znaków ostrzegawczych stosowanych w instrukcji:
Uwaga! - znak oznaczający zwrócenie uwagi.
Informacja - znak oznaczający ważną informację.
Odnośnik - znak odsyłający do określonego punktu w niniejszej
instrukcji instalowania.
Profesjonalny Instalator - kompetentna osoba lub jednostka, oferująca
stronom trzecim usługi w zakresie instalowania bram, łącznie z ich ulepszeniem
(wg EN 12635).
Osoba Kompetentna - osoba odpowiednio wyszkolona, o kwalifikacjach
wynikających z wiedzy i praktycznego doświadczenia, i zaopatrzona w niezbędne instrukcje, umożliwiające prawidłowe i bezpieczne przeprowadzenie
wymaganego instalowania (wg EN 12635).
Właściciel - osoba fizyczna lub prawna, która ma tytuł prawny do dysponowania bramą i  ponosi odpowiedzialność za jej działanie i  użytkowanie (wg
EN 12635).
Książka raportowa - książka, która zawiera główne dane dotyczące określonej bramy, i w której przewidziano miejsca, gdzie mogą być umieszczane
zapisy z kontroli, prób, konserwacji i wszelkich napraw lub modyfikacji bramy
(wg EN 12635).
[D000137] 3. OBJAŚNIENIA SYMBOLI
Rs - rozblokowanie zamka w bramach segmentowych
Ru - rozblokowanie zamka w bramach uchylnych
Pw - przewód biały
Pr - przewód czerwony
Pg - przewód zielony
Pb - przewód brązowy
Py - przewód żółty
[A000052]
- opcja

- ręczna

- automatyczna

[D000138] 4. OPIS KONSTRUKCJI I DANE TECHNICZNE
Napęd tworzy komplet wraz z szyną jezdną o odpowiedniej długości, która
jest niezbędnym elementem do jego funkcjonowania. Napęd zamontowany jest
na końcu stalowej szyny jezdnej, szyna wyposażona jest w łańcuch napędowy
poruszający uchwyt, który jest zintegrowany z bramą. Napęd porusza bramą
poprzez ramię mocowane z jednej strony do uchwytu łańcucha, a z drugiej do
górnej części skrzydła bramy. Napęd posiada zabezpieczenie w postaci wyłączników przeciążeniowych, w przypadku natrafienia na opór podczas pracy
bramy, napęd zatrzymuje się i cofa.
[D000139] 4.1. Zastosowanie i przeznaczenie
Napęd przeznaczony jest do automatycznego otwierania bram garażowych
segmentowych i uchylnych przy zachowaniu ograniczeń wymiarowych zgodnie z ofertą handlową, ograniczeń czasu pracy zgodnie z niniejszą instrukcją,
oraz z zachowaniem danych technicznych zgodnie z niniejszą instrukcją. Napęd przeznaczony jest do stosowania w suchych pomieszczeniach i nie może
być stosowane na zewnątrz pomieszczeń.
[B000004] 4.2. Zalecenia odnośnie bezpieczeństwa
Minimalne poziomy zabezpieczeń krawędzi zamykającej wymagane przez
PN-EN 13241-1.
Sposoby użytkowania
Sposób
uruchamiania bramy

Sterowanie czuwakowe
w obecności człowieka
z widokiem na bramę
(wersja Totmann)

Przeszkolone osoby
obsługujące bramę
(teren niepubliczny)

Przeszkolone osoby
obsługujące
(teren publiczny)

Nie przeszkolone
osoby obsługujące
(teren publiczny)

Sterowanie przyciskiem
bez samopodtrzymania
elektrycznego

Sterowanie przełącznikiem kluczykowym
bez samopodtrzymania elektrycznego

Niedopuszczalne

Sterowanie impulsowe
z widokiem na bramę
(wersja Automatik)
Sterowanie impulsowe
bez widoczności bramy
(wersja Automatik)
Sterowanie automatyczne
(wersja Automatik automatyczne zamykanie)
– krawędziowa listwa bezpieczeństwa - wymagana

– bariera fotokomórek - opcja dodatkowa

– bariera fotokomórek - wymagana

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

[A000024] 5. ZALECENIA MONTAŻOWE
Przed montażem i  uruchomieniem napędu należy dokładnie zapoznać się
z wytycznymi zawartymi w niniejszej instrukcji. Należy przestrzegać zaleceń
montażu i użytkowania napędu co pozwoli na jego prawidłowy montaż i zapewni długotrwałe, bezawaryjne użytkowanie. Wszystkie czynności związane
z montażem bramy należy wykonać w opisanej kolejności.
[A000025] 6. WYMAGANE WARUNKI MONTAŻU
Napęd powinien być zastosowany i użytkowany zgodnie z przeznaczeniem.
Dobór i stosowanie napędu powinno odbywać się na podstawie zastosowanej do napędu bramy.
[B000026] Pomieszczenie przeznaczone do montażu napędu powinno być
całkowicie wykończone (ściany otynkowane, wykończona posadzka). Pomieszczenie powinno być suche i wolne od szkodliwych substancji chemicznych.
Zabrania się montażu napędu w pomieszczeniu w którym będą wykonywane prace wykończeniowe (tynkowanie, gipsowanie, szlifowanie, malowanie, itp.). Zabrania się montażu napędu w strefach zagrożonych wybuchem.
Należy zapewnić odpowiednią wentylację (schnięcie) garażu. Instalowanie
napędu do bramy przez profesjonalnego instalatora lub osobę kompetentną,
należy wykonać zgodnie z niniejszą instrukcją.
[D000140] Wymagana jest odpowiednia nośność nadproża & gt; 500N
[B000027] Warunki bezpieczeństwa
• Sposoby wykonania instalacji elektrycznej jak również jej zabezpieczenia
przed porażeniem elektrycznym są określone przez obowiązujące normy
i przepisy prawne.
• Obwód zasilający napędu powinien być wyposażony w urządzenie odcinające napięcie, zabezpieczenie różnicowo-prądowe oraz zabezpieczenie
przed prądem przetężeniowym.
• Instalacja zasilająca napęd powinna być wykonana jako oddzielny obwód
elektryczny.
• Obowiązkowe uziemienie napędu powinno być wykonywane w pierwszej
kolejności.
• Do podłączenia napędu należy użyć przewodów dostarczonych przez
”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A. wraz z napędem.
• Instalacja elektryczna musi być wykonana zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju.
• Wszelkie prace elektryczne może wykonywać jedynie uprawniony instalator.
• Brama wraz z  napęd musi być zgodna ze standardami PN-EN 12453,
PN-EN 12604.
• Napęd MIDO spełnia wymagania dyrektyw UE:
• dyrektywa LVD 2006/95/EC
• dyrektywa maszynowa 2006/42/EC
• dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej 2004/108/EC
• dyrektywa RTTE 1999/5/EC
• [C000081] Nie wolno instalować napędu w  środowisku wybuchowym. Obecność gazów lub oparów
zapalnych stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa.
• [A000026] Nie wolno zostawiać materiałów opakowaniowych (plastików, polistyrenu, itd.) w  zasięgu
dzieci, gdyż materiały takie stanowią poważne źródło zagrożenia.
[D000144] 7. INSTRUKCJA INSTALOWANIA
Prace przygotowawcze obejmują przygotowanie instalacji elektrycznej. Orientacyjne rozmieszczenie elementów urządzenia oraz prowadzenie przewodów
przedstawia rys. 2.
Instalacja elektryczna musi być wykonana zgodnie
z przepisami obowiązującymi w danym kraju.
Wszelkie prace elektryczne może wykonywać jedynie
uprawniony instalator.
[D000145] Strop garażu do którego jest montowany napęd musi gwarantować
jego bezpieczne zamontowanie. W przypadku zbyt lekkiego lub zbyt wysokiego stropu należy napęd oraz w przypadku napędu o masie własnej większej
niż 20 [kg], należy zamontować napęd do konstrukcji wsporczej wykonanej
do odpowiednich warunków wewnątrz pomieszczenia. Niedopuszczalne jest
zamontowanie wszystkich zamocowań bramy i napędu w sposób pozwalający
na ich przemieszczanie podczas pracy.
[C000084] Prawidłowe działanie napędu jest uzależnione w znacznym stopniu od poprawnego jego zamontowania. ”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A.
dokonuje montażu na dodatkowe zlecenie klienta lub poleca autoryzowane
Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

pl

firmy montażowe. Tylko prawidłowe zainstalowanie i konserwacja prowadzone
zgodnie z instrukcją, przez kompetentne jednostki lub osoby mogą zapewnić
bezpieczne i zgodne z zamierzonym działanie napędu.
[D000146] Przed przystąpieniem do prac montażowych należy upewnić się,
że brama do której montowany jest napęd jest prawidłowo zamontowana i wyregulowana, daje się lekko otwierać i zamykać. Należy również zdemontować
elementy mocujące oraz części napędu które nie wymagają podłączenia do
zasilania.
Napęd nie może być zastosowany do uruchamiania niesprawnej bramy.
Przed przystąpieniem do prac montażowych należy odłączyć zasilanie napędu. Należy również odłączyć zasilanie akumulatorowe jeżeli takowe zostało dostarczone.
[C000085] Prawidłowe działanie napędu oraz bramy jest uzależnione
w  znacznym stopniu od poprawnego zamontowania napędu. Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń niniejszej instrukcji, aby uniknąć nieprawidłowego funkcjonowania napędu, przedwczesnego zużycia lub ewentualnej
utraty gwarancji.
[D000147] W  komplecie z  napędem znajdują się elementy mocujące przeznaczone do montażu w betonie, w przypadku innych materiałów konieczna
może być zmiana elementów mocujących na inne odpowiednie do materiałów
z jakich wykonane są ściany.
[C000086] Jeżeli brama posiada drzwi przejściowe należy upewnić się, że
po zamontowaniu elementy drzwi nie odstają na publiczny chodnik lub drogę.
[D000259] 7.1. Kolejność instalacji
Rys.3.
Montować zaczep skrzydła do bramy uchylnej “Ru”. Zaczep
montować na środku skrzydła bramy.
Rys.4.
Montować zaczep skrzydła do bramy segmentowej. Zaczep
montować na środku skrzydła bramy. Do bram segmentowych
z  obciętym górnym panelem zaczep skrzydła znajduje się
w paczce z bramą.
Rys.4.7
Dopuszczalny montaż zaczepu skrzydła do bramy segmentowej,
elementy montażowe nie występują w komplecie z napędem.
Położenie otworów pod zaczep skrzydła dotyczy
bram produkowanych przez ”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o.
S.K.A., dla innych bram wysokość tą należy ustalić samodzielnie.
Rys. 5-6.

Trasować otwory montażowe w nadprożu pod uchwyt do nadproża. Przymocuj uchwyt do nadproża 20-150[mm] ponad wałem
lub zaczepem skrzydła bramy (zależnie od wolnej przestrzeni
instalacyjnej). Przymocuj metalową szynę do uchwytu za pomocą
sworznia “L”. Przymocuj napęd do szyny za pomocą uchwytu “K”.
Dokręcić z siłą 2 [Nm]. Zamocuj uchwyt napędu tak blisko silnika
jak to możliwe, jeżeli jest wystarczająco miejsca.

Uwaga! Upewnij się, że szyna jest odpowiednio wypoziomowana do wału bramy.

Upewnij się, że podwieszki szyny “S” są wystarczająco mocno
przymocowane do sufitu. Przymocuj szynę za pomocą metalowego podwieszenia szyny “J” (w  zależności od wersji wykonania
“v1” lub “v2”).
Rys.3.1c, Rys.7. Połącz skrzydło bramy z napędem za pomocą łącznika.
Rys.8.
Przymocuj sznurek sprzęgła. Sznurek należy zamontować na wysokości nie większej niż 1800 [mm] od podłoża. Rozblokuj napęd
pociągając za linkę, spróbuj otworzyć i zamknąć bramę ręcznie.
Upewnij się ze nie ma oporu pomiędzy panelem bramy i prowadnicą napędu.
Rys.9.
Montować zaczep skrzydła do bramy oraz rozblokowanie zamka
“Rs”. Połączyć skrzydło bramy z napędem za pomocą łącznika.
Rys.8.
W przypadku braku zasilania oraz dla ręcznego otwarcia bramy, należy rozblokować napęd za pomocą linki. Napęd jest wyposażony w  ręczne rozblokowanie za pomocą linki. Pociągnij
linkę, żeby rozblokować napęd bramy garażowej. Aby ponownie ustawić, zasprzęglić napęd przesuń dźwignię, do której jest
zamontowana linka, do pozycji pierwotnej. W sytuacjach, gdy
nie występuje dodatkowe wejście do pomieszczenia, zaleca się
stosowanie zewnętrznego rozblokowania napędu. Uchwyt linki
zamontować na wysokości nie większej niż 1800 [mm] od podłoża.
• [D000273] Rozblokowania nie można wykonywać
podczas pracy napędu, może spowodować to trwałe
uszkodzenie napędu. Nie wolno wieszać się na lince
do rozblokowania napędu.
3

pl

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

• [D000274] Należy zachować szczególną ostrożność
podczas ręcznego odblokowywania napędu, otwarta brama może opaść w przypadku słabych lub pękniętych sprężyn oraz nieprawidłowego wyważenia.
[D000149] 7.2. Schemat podłączenia fotokomórek
Schemat podłączenia fotokomórek do centrali sterującej został pokazany na
rys.19.
[D000172] 7.3. Schemat podłączenia przycisku dzwonkowego
Schemat podłączenia przycisku dzwonkowego do centrali sterującej został pokazany na rys.29.
[D000151] 7.4. Schemat podłączenia odbiornika radiowego eL3Q
Schemat podłączenia odbiornika radiowego do centrali sterującej został pokazany na rys.39.
[D000260] 7.5. Błędy montażu napędu
Istnieje niebezpieczeństwo, że przy montażu napędu mogą być popełnione
błędy, których można łatwo uniknąć zwracając uwagę aby:
• szyna jezdna napędu była prawidłowo zamontowana i wypoziomowana,
zgodnie z danymi podanymi w niniejszej instrukcji,
• prawidłowe napięcie zasilania napędu,
• prawidłowo wyregulowany układ rozblokowania zamka,
• wszystkie części złączne muszą być prawidłowo dokręcone,
Nieprzestrzeganie wyżej wymienionych podstawowych zaleceń może powodować trudności w prawidłowym funkcjonowaniu bramy, uszkodzenie bramy
lub w konsekwencji utratę gwarancji.
[A000027] Dodatkowe wymagania
Po zakończeniu instalacji należy sprawdzić czy brama jest zaopatrzona w tabliczkę znamionową CE zgodnie z  normą, a  w  przypadku stwierdzenia jej
braku zaopatrzyć bramę w tabliczkę znamionową. Po sprawdzeniu poprawności działania napędu należy przekazać właścicielowi Instrukcję Instalowania
i  Obsługi napędu. Etykiety ostrzegawcze należy umieścić w  sposób trwały,
w widocznym miejscu, w pobliżu bramy lub centrali sterującej.
[A000008] 8. OCHRONA ŚRODOWISKA
Opakowania
Elementy opakowań (tektury, tworzywa sztuczne itp.) są zakwalifikowane jako
odpadki nadające się do powtórnego przetworzenia. Przed wyrzuceniem opakowań zastosować się do miejscowych (lokalnych) regulacji prawnych dotyczących danego materiału.
Złomowanie wyrobu
Produkt składa się z wielu różnych materiałów. Większość z zastosowanych
materiałów nadaje się do ponownego przetworzenia. Przed wyrzuceniem
posegregować je, a następnie dostarczyć do punktu zbioru surowców wtórnych.
Przed złomowaniem zastosować się do miejscowych
(lokalnych) regulacji prawnych dotyczących danego materiału.
[A000009] Pamiętaj! Zwrot materiałów opakowaniowych do obiegu materiałowego oszczędza surowce
i zmniejsza powstawanie odpadów.
[A000016] Produkt został oznaczony symbolem przekreślonego kosza, zgodnie z europejską dyrektywą 2002/96/WE o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym. Po jego zużyciu lub zakończeniu użytkowania nie może być
umieszczony wraz z  innymi, zwykłymi odpadami pochodzącymi z  gospodarstw domowych. Użytkownik produktu jest zobowiązany do oddania go
prowadzącym zbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, jak
lokalne zbiórki, sklepy, punkty wytypowane przez producenta oraz odpowiednie gminne jednostki zbierania odpadów.
[D000153] 9. DEMONTAŻ NAPĘDU
Demontaż napędu należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności do montażu.
W pierwszej kolejności należy odłączyć zasilanie napędu, zamknąć i zaryglować bramę.
[D000154] 10. UWAGI ELKSPLOATACYJNE
Podstawowe warunki prawidłowej eksploatacji napędu zapewniające jego długotrwałą, bezawaryjną pracę:
• chronić napęd przed czynnikami szkodliwymi dla powłok lakierniczych oraz
metali, min. środkami żrącymi takimi jak kwasy, ługi, sole,
4

• podczas wykańczania pomieszczenia lub jego remontu należy napęd zabezpieczyć przed odpryskami tynku, farbami, rozpuszczalnikami,
• napęd należy otwierać zgodnie z dostarczoną instrukcją wraz z wyposażeniem elektrycznym,
• jeżeli podczas podnoszenia bramy występują nadmierne opory należy
sprawdzić prawidłowość wyregulowania zawiasów, rolek i sprężyn, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przeprowadzić ich regulację zgodnie
z Instrukcją Instalowania i Obsługi bramy,
• jeżeli w bramie zamontowane są drzwi przejściowe zabrania się podnoszenia bramy w  przypadku gdy drzwi przejściowe nie są zamknięte na
klucz.
W  bramach napędzanych elektrycznie wyposażonych
w zamek lub rygiel zalecane jest zamontowanie czujnika zamka lub rygla. W przeciwnym wypadku jeżeli siłownik jest podłączony do sieci zasilającej należy zablokować
rygiel lub zamek w pozycji otwartej.
[D000261] 11. PARAMETRY TECHNICZNE
• Zasilanie sterownika [VAC] : 220 – 240
• Moc znamionowa [W]:
MIDO 600 : 150
MIDO 800 : 150
MIDO 1000 : 150
• Zasilanie napędu [VDC] : 24
• Temperatura pracy [°C] : -20/+40
• Sprawność ED [%] : 30
• Klasa S3 : praca przerywana okresowa
• Odpowiednia wilgotność : & lt; 90%
• Moc napędu [W]:
MIDO 600 : 40
MIDO 800 : 50
MIDO 1000 : 50
• Siła otwierania i zamykania [N]:
MIDO 600 : 600
MIDO 800 : 800
MIDO 1000 : 1000
[C000011] 12. INSTRUKCJA OBSŁUGI BRAMY
• Nie zastawiać obszaru ruchu bramy.
Brama otwiera się pionowo do góry. Dlatego też na drodze
otwierającej lub zamykającej się bramy nie mogą znajdować się
żadne przeszkody. Należy się upewnić, że w trakcie ruchu bramy
na jej drodze nie znajdują się osoby, a w szczególności dzieci lub
też przedmioty.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000026] Zabrania się przebywania osób oraz pozostawiania
samochodów lub innych przedmiotów w świetle otwartej bramy.
Zabrania się przebywania, przechodzenia, przebiegania lub
przejeżdżania pod poruszającą się bramą.
• Zabrania się używania skrzydła bramy do unoszenia przedmiotów
lub osób. Nie pozwalać dzieciom bawić się urządzeniami. Nadajniki sterujące bramą powinny być przechowywane z dala od dzieci.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000042] Niniejszy sprzęt nie jest przeznaczony do użytkowania przez osoby (w tym dzieci) o ograniczonej zdolności fizycznej, czuciowej lub psychicznej, lub osoby o braku doświadczenia
lub znajomości sprzętu, chyba że odbywa się to pod nadzorem
lub zgodnie z instrukcją użytkowania sprzętu, przekazaną przez
osoby odpowiedzialne za ich bezpieczeństwo. Należy zwracać
uwagę na dzieci, aby nie bawiły się sprzętem.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
[C000012] Przed pierwszym otwarciem bramy należy sprawdzić
prawidłowość jej zamontowania, zgodnie z Instrukcją Instalowania i Obsługi.
Brama zamontowana jest poprawnie wtedy gdy jej skrzydło / kurtyna porusza
się płynnie oraz jej obsługa jest łatwa.
[C000027] Każdorazowo przed uruchomieniem bramy należy sprawdzić czy
zamek lub rygiel nie są z pozycji zamkniętej.
Uruchomienie bramy jest dopuszczalne tylko w przypadku gdy
zamek i/lub rygiel są w pozycji otwartej.
• [C000076] OSTRZEŻENIE: Nie zastawiać obszaru ruchu
skrzydła bramy. Podczas zamykania lub otwierania skrzydła
bramy należy upewnić się, że na jego drodze nie znajdują się
osoby, a w szczególności dzieci.
IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

• [C000077] Na drodze ruchu skrzydła bramy nie mogą się żadne przeszkody.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000078] Otwieranie i zamykanie bramy za pomocą napędu,
może odbywać się tylko jeżeli brama znajduje się w  zasięgu
wzroku operatora. Należy obserwować poruszającą się bramę.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000079] Do bramy można podejść tylko wówczas gdy całkowicie się zatrzyma (otworzy lub zamknie). Nie wolno zbliżać się do
bramy w trakcie jej ruchu.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000080] Nadajniki zdalnego sterowania, nadajniki lub inne
urządzenia sterujące do uruchamiania bramy należy przechowywać w  miejscach niedostępnych dla dzieci, aby zapobiec
przypadkowemu uruchomieniu. Nie pozwalać dzieciom bawić
się urządzeniami. Nadajniki należy przechowywać w miejscach
suchych, nie zawilgoconych.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [C000082] Jeżeli przewód zasilający nieodłączalny ulegnie
uszkodzeniu, to powinien on być zastąpiony przewodem lub
zespołem przewodów o identycznych parametrach, dostępnym
u wytwórcy lub w specjalistycznym zakładzie naprawczym.
• [C000083] Napęd z brama posiadającą drzwi przejściowe może
być uruchomiony tylko gdy drzwi przejściowe są zamknięte. Drzwi
przejściowe muszą być zaopatrzone w wyłącznik krańcowy.
• [D000141] Należy zachować szczególną ostrożność podczas
ręcznego rozblokowywania napędu, otwarta brama może opaść
w wypadku słabych lub pękniętych sprężyn oraz nieprawidłowego wyważenia.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• [D000142] Przy wszelkich pracach konserwacyjnych oraz przeglądach bramy odłączyć zasilanie napędu. Należy również odłączyć zasilanie akumulatorowe jeżeli takowe zostało dostarczone.
• [D000143] Nie wolno celowo blokować ruchu bramy lub napędu. Nie wolno wkładać palców oraz innych elementów w szynę
jezdną.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
[D000262] Brama otwierana ręcznie:
W przypadku braku zasilania oraz dla ręcznego otwarcia bramy, należy rozblokować napęd za pomocą linki. Napęd jest wyposażony w ręczne zwalnianie sprzęgła za pomocą linki. Pociągnij linkę, żeby rozblokować napęd bramy
garażowej (rys. 8).
Aby ponownie zablokować (zasprzęglić) napęd przesuń dźwignię, do której
jest zamontowana linka, do pozycji pierwotnej. W sytuacjach, gdy nie występuje dodatkowe wejście do pomieszczenia, zaleca się stosowanie zewnętrznego rozblokowania napędu. Uchwyt linki zamontować na wysokości nie większej niż 1800 [mm] od podłoża.
[D000273] Rozblokowania nie można wykonywać podczas pracy napędu, może spowodować to trwałe uszkodzenie napędu. Nie wolno wieszać się na lince do rozblokowania napędu.
[D000274] Należy zachować szczególną ostrożność podczas ręcznego odblokowywania napędu, otwarta brama może opaść
w przypadku słabych lub pękniętych sprężyn oraz nieprawidłowego wyważenia.
[D000263] Brama z napędem elektrycznym:
Otwieranie i zamykanie bramy z napędu odbywa się przez naciśnięcie przycisku na nadajniku zdalnego sterowania.
[C000092] W przypadku prac wykończeniowych lub remontowych związanych ze zmianą poziomu posadzki
lub demontażem i ponownym montażem bramy, należy
sprawdzić i wyregulować położenie wyłączników krańcowych.
[D000159] 13. REGULACJA NAPĘDU
• Po zakończonym montażu należy sprawdzić parametry ruchowe napędu
oraz sprawdzić działanie wyłącznika przeciążeniowego. Brama w przypadku natrafienia na przeszkodę o wysokości 50 [mm] od posadzki powinna
zatrzymać się, a następnie cofnąć.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
• Należy upewnić się, że napęd zatrzymuje się podczas otwierania, w przypadku obciążenia skrzydła bramy masą 20 [kg], utwierdzoną centralnie
w dolnej krawędzi bramy.
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

pl

• Regulacji parametrów sterownika napędu należy przeprowadzić zgodnie
z załączoną instrukcją sterownika. Regulacji parametrów ruchowych bramy
należy przeprowadzić zgodnie z Instrukcją Instalowania i Obsługi bramy.
[D000264] 13.1. Regulacja siły przeciążenia
• Co najmniej raz w miesiącu sprawdzić regularnie parametry ruchowe bramy
i napędu oraz sprawdzić zadziałanie wyłącznika przeciążeniowego. Brama
w przypadku natrafienia na przeszkodę o wysokości 50 [mm] od posadzki
powinna zatrzymać się, a następnie cofnąć. Podczas ustawień wyłączników
krańcowych, napęd dokonuje samoregulacji siły przeciążenia (regulację siły
przeciążenia można dokonać ręcznie zgodnie z instrukcją sterownika). Ustawiana siła wyłącznika przeciążeniowego powinna być minimalną siłą przy
której brama wykonuje pełny cykl otwarcia/zamknięcia. Siła dynamiczna
głównej krawędzi zamykającej nie może przekraczać 400 [N] wg normy
PN-EN 12453.
• Nacisk i siłę ciągu bramy należy tak ustawić aby nie dopuścić do uszkodzenia przedmiotów i zranienia ludzi (sposób ręcznej regulacji siły wyłączników
przeciążeniowych jest opisany w instrukcji sterownika).
Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadku.
[D000265] 14. STEROWNIK
14.1. Przeznaczenie i funkcja działania
Zalety sterownika:
• Łagodny start i stop, co zwiększa żywotność bramy.
• Sterowanie za pomocą pilotów z  kodem dynamicznie zmiennym na częstotliwość 433,92MHz lub przycisków umieszczonych w centrali sterującej.
• Automatyczny dobór parametrów pracy.
• Fotokomórki.
• Automatyczne zamykanie.
• Regulacja siły przeciążenia.
• Oświetlenie diodami LED.
• Cyfrowy wyświetlacz.
• Sekwencyjne sterowanie bramą.
• Prosta procedura instalacji i programowania.
Sterowanie napędu odbywa się poprzez zaprogramowany przycisk nadajnik (pilota).
Fotokomórki jest to dodatkowy element zabezpieczenia, który należy podłączyć pod sterowanie. Zwiększa on bezpieczeństwo użytkowania przed najechaniem bramy na pojazd, osobę lub przedmiot znajdujący się w jej świetle.
Automatyczne zamykanie wymaga zastosowania fotokomórek dla bezpieczeństwa użytkownika, (aby brama nie zamknęła się, gdy w jej świetle wjazdu jest przeszkoda!). Należy aktywować funkcje w sterowniku.
Siła przeciążenia jest to niezbędny element zabezpieczenia przed zgnieceniem elementów znajdujących się w  świetle bramy, dodatkowo ochrania
silnik i cały mechanizm napędowy bramy przed uszkodzeniem. Siła dynamiczna głównej krawędzi zamykającej nie może przekraczać 400 [N] wg normy
PN-EN 12453.
[D000266] 14.2. Kolejność instalacji sterownika
1. Upewnia się, że automat w raz z jego całym oprzyrządowaniem został prawidłowo zainstalowany (zamocowany), a  jego uruchomienie nie stanowi
zagrożenia dla bezpieczeństwa.
2. Włączyć zasilanie główne napędu.
3. Ustalić położenie górnego i dolnego wyłącznika krańcowego.
4. ruchomić cykl automatyczny dla wykonania pełnego cyklu otwarcia i  zaU
mknięcia w celu samoregulacji siły przeciążenia. Siła dynamiczna głównej krawędzi zamykającej nie może przekraczać 400 [N] wg normy PN-EN 12453.
5. Krańcówkę zamknięcia należy wyregulować w sposób umożliwiający swobodne ryglowanie łącznika bramy do uchwytu łańcucha podczas ręcznego
zamknięcia bramy (rys.8).
6. prawdzić czy krańcówki poprawnie wyłączają automat.
S
7. Sprawdzić poprawność działania i pracy automatu.
[D000267] 14.3. Programowanie sterownika
Programowanie napędu odbywa się przy pomocy przycisków “SET”, “CODE”,
“UP”, “DOWN”, znajdujących się na obudowie napędu oraz cyfrowego wyświetlacza. Programowanie należy przeprowadzić, gdy brama jest w pozycji
zamknięcia.
1. Otwieranie/zamykanie samouczenie.
Naciśnij przycisk „SET” i przytrzymaj dopóki na wyświetlaczu nie pokaże się
cyfra „1”. Wtedy ustaw górne położenie krańcowe płaszcza bramy przez
naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „UP”. Naciśnij przycisk „SET” po czym
wyświetli się automatycznie cyfra „2”. Ustaw dowolne położenie krańcowe
płaszcza bramy przez naciśnięcie i przytrzymanie „DOWN”. Przyciskami „UP”
i „DOWN” ustaw ostateczne dolne położenie i zatwierdź przyciskiem „SET”.
Następnie napęd wykona pełen cykl (otwarcie/zamknięcie) automatycznie
dobierając parametry pracy. Napęd będzie automatycznie pracował w cyklu
5

pl

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

z ustawionymi pozycjami krańcowymi otwierania i zamykania oraz zapamięta
siłę przeciążenia.

2. Programowanie nadajnika (pilota).
Naciśnij przycisk „CODE” i przytrzymaj dopóki na wyświetlaczu nie pojawi się
kropka (rys.A). Następnie naciśnij dowolny przycisk na nadajniku (pilocie), kropka zniknie z wyświetlacza. Naciśnij ponownie przycisk, kropka szybko zacznie
pulsować na wyświetlaczu (rys.B), a następnie zgaśnie. Wtedy nadajnik jest zaprogramowany. Można zaprogramować maksymalnie do 20 nadajników.

Naciśnij „SET”, aby potwierdzić. Automatyczne zamykanie wymaga zastosowania fotokomórek.

6. Ustawienie fotokomórek.
Naciśnij przycisk „DOWN”, i przytrzymaj dopóki na wyświetlaczu nie pokaże
się „I I” (rys.A), naciśnij „UP” i na wyświetlaczu pokaże się „H” (rys.B), funkcja
fotokomórek jest dostępna. Następnie należy nacisnąć przycisk „SET” aby potwierdzić. Gdy jest połączenie świeci się czujnik podczerwieni. Fotokomórki
powinny być wyposażone w styki normalnie zamknięte. Funkcja fabrycznie jest
nieaktywna.
Aby wyłączyć funkcję fotokomórek należy nacisnąć i  przytrzymać przycisk
„DOWN”, na wyświetlaczu pojawi się „H”, ponownie nacisnąć przycisk
„DOWN”, na wyświetlaczu pojawi się „I I”, następnie należy nacisnąć przycisk
„SET” aby potwierdzić.
A

 
B

Należy wyłączyć funkcje fotokomórek jeżeli nie są podłączone.
3. Kasowanie z pamięci nadajników.
Naciśnij przycisk „CODE” i przytrzymaj dłużej niż 8 [s] dopóki na wyświetlaczu nie pojawi się „C”, wszystkie nagromadzone kody zostaną skasowane.

4. Regulacja siły przeciążenia.
Naciśnij przycisk „SET” i przytrzymaj dopóki na wyświetlaczu nie pojawi się
„3”. To tryb ustawiający siłę. Naciśnij przycisk „UP’ aby zwiększyć silę lub przycisk „DOWN” aby zmniejszyć silę. Maksymalna siła wynosi „9” a minimalna
„1”. Naciśnij przycisk „SET” dla zatwierdzenia.

5. Automatyczne zamykanie.
Naciśnij przycisk „UP” i przytrzymaj dopóki na wyświetlaczu pokaże się „-”.
Naciśnij przycisk „UP” jeszcze raz, czas automatycznego zamykania wzrośnie
do 1 minuty, maksymalny czas to 9 minut (skok co 1 minutę). Kod automatycznego zamykania będzie wyłączony kiedy na wyświetlaczu pokaże się „0”.
6

[D000164] 15. INSTRUKCJA BIEŻĄCYCH KONSERWACJI
Czynności możliwe do wykonania przez Właściciela po dokładnym zapoznaniu się z instrukcją dostarczoną wraz z napędem:
Co najmniej raz na trzy miesiące należy we własnym zakresie przeprowadzać
bieżące przeglądy napędu w czasie których należy:
• sprawdzić dokręcenie i prawidłowe zamocowanie wszystkich części złącznych,
• w  przypadku stwierdzenia jakichkolwiek usterek należy je bezwzględnie
usunąć,
• przynajmniej raz na 12 miesięcy należy wymienić baterie zasilające nadajniki, w bramach z napędem elektrycznym sprawdzić prawidłowość wyregulowania wyłączników krańcowych,
• w  bramach z  napędem elektrycznym raz na miesiąc sprawdzić prawidłowość działania zabezpieczeń elektrycznych (jeżeli są stosowane):
• fotokomórek - poprzez zasymulowanie warunków pracy - po przecięciu
promienia świetlnego brama powinna się zatrzymać i  cofnąć. Należy
utrzymywać je w czystości.
• wyłącznika przeciążeniowego - brama powinna zatrzymać się i cofnąć,
gdy skrzydło dotknie przedmiot o  wysokości 50 [mm], umieszczony na
podłodze. W razie potrzeby wyregulować i sprawdzić ponownie, gdyż
zła regulacja może spowodować wypadek.
• czujnik zamknięcia drzwi przejściowych - gdy drzwi przejściowe są otwarte brama nie powinna się uruchomić,
• sprawdzić działanie rozblokowania ręcznego napędu,
• przynajmniej raz na 6 miesięcy należy przeprowadzać kontrolę i  konserwację mocowania napędu, w przeciwnym wypadku istnieje niebezpieczeństwo, że napęd nie będzie działał prawidłowo,
• w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania zabrania się użytkowania napędu, uszkodzona instalacja elektryczna lub nieprawidłowo wyważona brama mogą spowodować obrażenia
• nie zaleca się smarowania elementów ruchomych automatu,
• obudowę napędu należy czyścić czystą wodą z dodatkiem łagodnych detergentów,
IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

• urządzenie sterujące oraz napęd należy chronić przed działaniem szkodliwych środków żrących takich jak: ługi, kwasy itp.
• zwracać uwagę, aby gałęzie lub krzewy nie kolidowały z ruchem bramy.
[D000268] Czynności możliwe do wykonania przez wykwalifikowany, przeszkolony personel posiadający odpowiednie uprawnienia:
• co najmniej raz na sześć miesięcy należy przeprowadzać przeglądy napędu
w czasie których należy:
– sprawdzić dokręcenie i  prawidłowe zamocowanie wszystkich części
złącznych,
– w przypadku błędów w pracy napędów elektrycznych należy odłączyć
napęd od zasilania elektrycznego na 20 sekund i ponownie załączyć,
– sprawdzić stan drzwi przejściowych - w przypadku koniecznym przeprowadzić regulację,
• w  przypadku stwierdzenia jakichkolwiek usterek należy je bezwzględnie
usunąć,
• przeprowadzać kontrolę instalacji elektrycznej, w szczególności sprawdzić
należy przewody elektryczne.
• sprawdzać wszystkie zamocowania wykonania podczas montażu, pod kątem zużycia, zniszczenia lub braku równowagi.
• w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania zabrania się użytkowania bramy, uszkodzona instalacja elektryczna lub nieprawidłowo wyważona brama mogą spowodować obrażenia,
• wszystkie czynności należy przeprowadzić zgodnie z IIiO bramy,
• przeprowadzić kontrolę zadziałania wyłącznika przeciążeniowego, fotokomórek.

pl

[D000284] 17. WYPOSAŻENIE NAPĘDU MIDO
Oznaczenie

B
C
D
E
F
G
H

J
K
L
M
N

P
R
S
T
U

Y
Z
A1

Nazwa elementu
Uchwyt płaszcza bramy
Uchwyt do nadproża
Sznurek sprzęgła
Gałka sznurka
Zawleczka 1.8x38
Śruba ze łbem sześciokątnym 6x14
Śruba ze łbem sześciokątnym 8x16
Sworzeń 8x25
Podkładka 6
Podwieszenie prowadnicy (szyny)
Uchwyt napędu
Sworzeń 8x90
Nakrętka 6
Nakrętka 8
Nadajnik
Uchwyt nadajnika (wkręty, kołki)
Nakrętki motylkowe 6
Podwieszki szyny
Łącznik prosty
Naklejka ostrzegawcza
Wkręt 6,3x16
Wkręt do drewna 8x70
Koszulka 10x60
Podkładka sprężynująca 6

Ilość
1
1
1
1
3
4
4
2
4
1
2
1
4
4
1
1
4
2
1
1
4
4
4
4

[D000166] Czynności możliwe do wykonania wyłącznie przez autoryzowany serwis ”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A.:
• wszelkie przeróbki napędu,
• naprawy podzespołów elektrycznych.
Przy wszelkich pracach konserwacyjnych oraz przeglądach bramy odłączyć zasilanie napędu. Należy również
odłączyć zasilanie akumulatorowe jeżeli takowe zostało dostarczone.
[A000011] Wszystkie czynności wykonać zgodnie z niniejszą Instrukcją Instalowania i Obsługi bramy. Wszelkie uwagi i zalecenia przekazać właścicielowi
bramy w formie pisemnej, np. zanotować w książce raportowej bramy lub karcie gwarancyjnej i przekazać właścicielowi bramy.
Po wykonaniu przeglądu potwierdzić jego przeprowadzenie wpisem w książce
raportowej lub karcie gwarancyjnej bramy.
[D000135] 16. UWARUNKOWANIA GWARANCYJNE
Na produkt udzielana jest gwarancja na ogólnych warunkach gwarancji
”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A. Gwarancja nie obejmuje zakłóceń w pracy
urządzenia sterującego spowodowanych silnym polem magnetycznym pochodzącym ze znajdujących się w pobliżu urządzeń energetycznych lub radiowych. Dokonywanie jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych oraz stosowanie
nieoryginalnych części powoduje utratę gwarancji. Z gwarancji wykluczone
są szkody spowodowane:
• niefachowy montaż i podłączenie,
• wpływ czynników zewnętrznych takich jak: ogień, woda, anormalne warunki
środowiska,
• uszkodzenia mechaniczne związane z wypadkiem, upadkiem, zderzeniem
• zniszczenie z powodu niedbalstwa lub zuchwalstwa,
• normalne zużycie elementów (np. bezpiecznik) lub wady konserwacji,
• naprawy wykonane przez niewykwalifikowane osoby,
• zastosowanie części obcego pochodzenia,
• niewłaściwym użytkowaniem napędu.
[A000030] ”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A. zastrzega sobie prawo dokonywania zmian konstrukcyjnych wynikających z postępu
technicznego nie zmieniających funkcjonalności wyrobu bez powiadomienia.
Wprowadzane zmiany konstrukcyjne będą każdorazowo poddane badaniom mającym na celu potwierdzenie zgodności z dyrektywami Unii Europejskiej.
Dokumentacja jest własnością ”WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A.
Kopiowanie, odwzorowywanie i wykorzystywanie w całości lub
w części bez pisemnej zgody właściciela jest zabronione.

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

7

pl

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

[D000271] 18. Najczęściej zadawane pytania
Przyczyna

Rozwiązanie

Nie świeci dioda na nadajniku (pilocie)

• Wymienić baterie, ewentualnie należy wymienić nadajnik.

Sterowanie nie reaguje na sygnał od sprawnego nadajnika (pilota)

• Sprawdzić zasilanie sterownika
• Zaprogramować nadajnik.

Sterowanie działa poprawnie, brama nie porusza się

• Sprawdzić czy łańcuch jest zazębiony z zebatką
• Sprawdzić zadziałanie ręcznego rozblokowania napędu.

Napęd po najechaniu na przeszkodę nie zatrzymuje się

• Sprawdzić poprawność regulacji siły przeciążenia.

Napęd po uruchomieniu od razu zatrzymuje się

• Sprawdzić poprawność regulacji siły przeciążenia.

Brama nie zatrzymuje się w pozycji otwartej/zamkniętej

• Sprawdzić działanie wyłączników krańcowych.

Napęd otwiera się, nie zamyka, podłączono fotokomórki

• Sprawdzić podłączenie fotokomórek.
• Sprawdzić fotokomórki.

Przy końcowej fazie zamykania brama otwiera się

• Sprawdzić działanie wyłączników krańcowych.
• Sprawdzić poprawność regulacji siły przeciążenia.

Przy końcowej fazie otwierania brama zamyka się

• Sprawdzić działanie wyłączników krańcowych
• Sprawdzić poprawność regulacji siły przeciążenia.

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub nie ustąpienia pzyczyny należy skontaktować się z autoryzowanym punktem serwisowym.

8

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

9

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

10

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

11

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

12

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

13

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

14

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

15

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

16

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

17

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

18

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017 + Dokumentacja Techniczno - Ruchowa

Instrukcja Instalowania i Obsługi – Napęd do bram garażowych MIDO

Dokumentacja Techniczno - Ruchowa  IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017

19

Montażysta:

IIiO/MIDO/11/2012/ID-93017/KTM-653K113930170

" WIŚNIOWSKI " Sp. z o.o. S.K.A.
PL 33-311 Wielogłowy 153
Tel. +48 18 44 77 111
Fax +48 18 44 77 110
www.wisniowski.pl
N = 49° 40’ 10” E = 20° 41’ 12”