Zdaje się, że nawet nie pobrano ich podczas podczas jazdy, tylko na postoju, gazując silnikiem? Takie odczyty można, jak to się mówi, w d... wsadzić, ponieważ komputer sterujący doskonale wybiera wszystkie "luzy", gdy silnik nie jest obciążony. Trzeba zabrać laptop diagnostyczny na kolana i przejechać się solidnie po ulicy, jak bozia przykazała i zapisać szereg parametrów porównawczych, takich jak w przykładowej tabeli. Nie mam bladego pojęcia w jaki sposób doszedłeś do wniosku że "gazowałem na postoju" zamiast jazdy. Nie jestem kretynem i wiem, że auto pod obciążeniem zachowuje się zupełnie inaczej niż w przypadku jak to określiłeś "gazowania na postoju". Dlatego właśnie wkleiłem wykres w którym zawarte są parametry, które wydawały mi się istotne w chwili pomiaru. Jeżeli na podstawie tych parametrów nie jesteś w stanie pomóc, to napisz czego brakuje i ponownie wykonam jazdę testową. Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Mechanik który zna się na common railach rozłożył ręce, dlatego właśnie piszę na forum aby uzyskać możliwie jak najwięcej wskazówek gdzie powinienem szukać przyczyny. Nie liczę na to, że rozwiążesz za mnie problem z moim samochodem, lecz miałem nadzieję że na podstawie dostarczonych danych i twoim bogatym doświadczeniu (sądząc po twoich postach) będziesz przynajmniej w stanie wskazać prawdopodobną przyczynę np. turbo, egr, przepływka bądź podciśnienie. Tym bardziej, że widziałem już twoje posty, gdzie na podstawie prostego opisu problemu podawałeś kilka możliwych przyczyn. Tak czy siak, załączam raporty które wygenerowałem ponad 2 tygodnie temu. Mam nadzieję, że rzucą trochę światła na tą sprawę. Żadnych komunikatów nie wyświetla, po odpaleniu auta? Płyn do Fapa jest? Żadnych komunikatów nie wyświetla, płyn do fapa był dolewany ~40kkm temu. Według ASO fap ma jeszcze około 35kkm życia, czy to może być przyczyną ?
1 of 3
Data wydruku : sobota, 14 styczeń 2017 13:20:08
Użytkownik :
Pojazd : 407 /407
Początek sesji samochodu : 14/01/2017 - 13:01
VIN: VF36ERHRH21591468
Wersja przyrządu : 07.57
DCM3.4 Informacje o FAP (FAP)
Expert /Test globalny /Węzeł 2 /Standardowe pomiary parametrów /Informacje
o FAP (FAP)
Vehicle \D2 \INJ \DCM34 \D2_DCM34_mesures_parametres_standard_312.s : 1260_01
Oznaczenie wyrazowe
Wartość
Jednostka
Pomoc
Predkość obrotowa silnika w obrotach na
obr/min minutę .
Prędkość obrotowa silnika
749
Stan napełnienia filtra cząstek
stałych
Nie naładowany
Stan zabrudzenia sadzą FAP
Obciążenie filtra cząsteczek
12
%
Procent zanieczyszczenia filtra cząstek stałych
sadzą..
Jeżeli wartość przekracza 200%, nie
wykonywać regeneracji wymuszonej; zaleca
sie wymiane filtra czastek stalych
Masa całkowita sadzy w filtrze
cząstek stałych
3.85
G
Stan regeneracji
Nie uaktywniony
Temperatura na wejściu FAP
99
Stan kalkulatora podczas regeneracji: moze
zamknac zawór EGR, narzucic cisnienie
turbosprezarce, zamknac czesciowo
przepustnice EGR
Różnica ciśnienia wejście/wyjście
filtra cząsteczek
Temperatura powietrza w
przepływomierzu
11
32
Temperatura powietrza w kolektorze 32
°C
Temperatura na wejściu FAP
mbar
Różnica ciśnienia między wejściem i wyjściem
FAP, informuje kalkulator o przekroczeniu
maksymalnego progu zanieczyszczenia filtra i
nakazuje jak najszybsze jego regenerowanie
°C
Temperatura powietrza dolotowego
dopuszczona przez kalkulator silnika zgodnie
informacjami czujnika wbudowanego w
przepływomierz powietrza albo jego modelu
(jeżeli usterka czujnika).
°C
Pojazd wyposażony w FAP.temperatura
powietrza dolotowego dopuszczona przez
kalkulator silnika zgodnie informacjami czujnika
usytuowanego w rurze dolotowej.Jeżeli
temperatura powietrza jest zbyt niska podczas
regeneracji filtra cząstek stałych; kalkulator
zamknie przepustnicę nagrzewnicy powietrza
dolotowego; następnie częściowo
przepustnicę EGR aby zwiększyć temperaturę
na wlocie do silnika .
Wydatek powietrza w silniku. Do uruchomienia
regeneracji FAP konieczna jest minimalna
wartość .
Żądanie aktywacji odbiorników
Nie
Wydatek objętościowy powietrza
46
l/h
Objetosc dodatku pozostala w
zbiorniku dodatku
2595
Ml
Osiągnięty minimalny poziom
Nie
Poziom minimum dodatku jest obliczany przez
14.01.2017 13:20
2 of 3
kalkulator silnika w funkcji ilosci wtryskiwanego
paliwa po domieszkowaniu .
dodatku do paliwa
Masa całkowita dodatku
zgromadzonego w filtrze cząstek
stałych
239
mg
Objętość zbiornika dodatku
3000
Ml
Przebieg od czasu wymiany filtra
czastek stalych
35003
km
Odległość przebyta od ostatniej
regeneracji
107
km
Średnia odległość między 5
ostatnimi regeneracjami
361
Kalkulator rejestruje przebieg pomiędzy
dwiema regeneracjami. Odstęp pomiędzy 2
regeneracjami może zmienić się z 1900km
(nowy FAP) do 800km (FAP po *4km)
km
Procentowy przebieg z zimnym
21
silnikiem w czasie ostatniej godziny
%
Procent uciążliwej jazdy po mieście
7
przez ostatnią godzinę
%
Procent umiarkowanej jazdy po
mieście przez ostatnią godzinę
11
%
Procent szybkiej jazdy po mieście
przez ostatnią godzinę
23
%
Procent jazdy po drodze przez
ostatnią godzinę
23
%
Procent jazdy po autostradzie przez
14
ostatnią godzinę
%
Procent przebiegu z zimnym
silnikiem
%
21
Procent uciążliwej jazdy po mieście
7
przez 6 ostatnich godzin
%
Procent umiarkowanej jazdy po
mieście przez 6 ostatnich godzin
14
%
Procent szybkiej jazdy po mieście
przez 6 ostatnich godzin
22
%
Procent jazdy po drodze przez 6
ostatnich godzin
23
%
Procent jazdy po autostradzie przez
12
6 ostatnich godzin
%
Informacja o wykonaniu pierwszego
Wykonana(y)
domieszkowania
Stopień zanieczyszczenia FAP
sadzą
11
Pozostały przebieg przed wymianą
264997
filtra cząstek stałych
Informacja o zbyt czestej
Regeneracja zbyt
Napelnianie przewodu na koncu linii .
%
Stopień zanieczyszczenia filtra cząstek stałych
sadzą sygnalizuje kalkulatorowi konieczność
regeneracji filtra cząstek stałych .
Km
Kalkulator odlicza przebieg pozostaly do
przejechania az do momentu czyszczenia filtra
Informacja o czestotliwosci regeneracji filtra
14.01.2017 13:20
3 of 3
regeneracji filtra czastek stalych
czesta
czastek stalych.
Pomoc
14.01.2017 13:20